Jump to content
SLĂBIM ÎMPREUNĂ, MÂNCÂND ORDONAT💗💗.

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/14/2021 in all areas

  1. Care sunt, concret, principalii nutrienți antioboseală? 1. Carbohidrații complecși Pe langă faptul că oferă un nivel constant de energie de calitate pentru câteva ore, carbohidrații buni (adică cei cu absorbție lentă sau cu indice glicemic scăzut) din cereale integrale, leguminoase, legume și fructe proaspete ajută organismul să ardă mai eficient depozitele de grăsimi, fără să epuizeze depozitul muscular pentru energie. Dieta ideală și, în general, alimentația echilibrată este formată din 50-55% carbohidrați de calitate, 20-25% proteine și 20-30% grăsimi, de preferat nesaturate, de origine vegetală. Pe măsură ce sunt digerați, carbohidrații complecși furnizează energie în mod constant, iar fibrele pe care le conțin încetinesc procesul de digestie, astfel încât energia oferită este de durată. 2. Acizii grași Omega-3 Aflați în peștele gras (precum somon, hering, macrou, ficat de cod), nuci și ulei de rapiță sau de măsline, acești acizi grași esențiali, așa cum le zice și numele, joacă un rol important în menținerea sănătății creierului și ne ajută astfel să ne păstrăm concentrarea. Nucile sunt printre cele mai bune alimente pentru a învinge oboseala, dar și foamea, grație conținutului lor bogat în Omega-3, proteine, minerale și vitamine. Printre nucile care furnizează energie de calitate se numără migdalele, nucile braziliene, caju, alune, nuci pecan, dar și nucile românești. Consumă-le nesărate și crude, pentru că altfel, prin preparare termică, își pierd nutrienții. 3. Apa Oboseala este, de cele mai multe ori, mai degrabă un semn de deshidratare cronică decât de deficit de nutrienți. La momentul apariției senzației de sete, deshidratarea este deja prezentă. Apa este mediul în care se desfășoară normal toate procesele metabolice ale corpului, și chiar o deshidratare ușoară poate provoca senzația de oboseală. De asemenea, apa este singurul vehicul care poartă nutrienții către celulele corpului și elimină reziduurile metabolice și toxinele eliberate prin procesele de digestie Pentru a evalua gradul de hidratare al corpului, este important de știut că ideal ar fi să urinăm o dată la 2-3 ore în timpul zilei, iar urina să aibă o culoare galben pal. În afară de a bea 8-10 pahare mari de apă zilnic, este nevoie să consumăm și alimente care conțin peste 80% apă, precum supe, ceaiuri, dar și legume și fructe suculente precum castraveți, roșii, varză sau pepene. Cum poți preveni astenia Astenia poate fi prevenită urmând câțiva pași simpli: Încearcă să petreci cât mai mult timp în aer liber, chiar dacă este înnorat. Efectul luminii naturale este foarte important pentru sănătatea noastră mentală. De asemenea, plimbările în natură te ajută să obții și un somn mai odihnitor. Adoptă o dietă echilibrată care să conțină suficiente minerale și vitamine. Ia în calcul și un supliment alimentar care să-ți dea energie, cum ar fi cele pe bază de magneziu și vitamina B6. Fă cel puțin 30 de minute de exerciții fizice în fiecare zi sau măcar 5 zile pe săptămână. Nu e nevoie să mergi la sală, poți face sport și acasă (flotări, fandări, genuflexiuni etc. sau pedalare pe bicicleta statică). Chiar dacă nu poți face exerciții fizice complicate, o plimbare de o oră în parc, de trei ori pe săptămână, este extrem de benefică. Păstrează legătura cu rudele și cu grupul tău de prieteni și nu renunța la activitățile pe care le faceți de obicei împreună. Viața socială este importantă la orice vârstă pentru păstrarea unui tonus moral bun și pentru a contracara anxietatea și depresia. sursa
    1 point
  2. Bogată caloric, dar și nutritivă “Ciugulitul” pâinii calde de la brutărie, acasă, poate aduce și 400 de kilocalorii cu mare ușurință. În funcție de compoziție, 100 g de pâine pot avea între 220 și 280 de kilocalorii. De ele trebuie ținut seama dacă nu ai nevoie de surprize la cântar. Pâinea poate aduce însă nutrienți foarte valoroși. Conține fibre și antioxidanți, sau vitamine esențiale și destul de rare în alimentația omului modern (cum e, de exemplu, vitamina B1). Iată câteva sfaturi utile care sper să te determine să consideri pâinea un aliat al alimentației sănătoase, și nu un aliment care te îngrașă: Cumpără pâine bogată în fibre. Chiar dacă îți este greu să recunoști pâinea integrală, uite-te pe etichetă și vezi ca la 10 g de carbohidrați să corespundă 1 gram de fibre. Cumpără doar produse din făină integrală. Acest ingredient trebuie să fie primul în listă, și nu undeva pe la coada listei, după multe altele care nu sunt deloc sănătoase. Dacă găsești, ia pâine cu maia. Nu are mai puține calorii, dar este mai ușor digerabilă, mai nutritivă și mai sățioasă. Atenție, are tot atâta gluten ca și pâinea obișnuită… Dacă ai de ales, de cele mai multe ori este mai bună pâinea făcută în brutării locale. Ea nu va conține adjuvanți ai pâinii procesate industriale și, în absența lor, vei fi mai puțin tentată să mănânci cantități mari. Uite-te bine la ingrediente și alege pâine care are și făină de orz, ovăz sau secară. Aceste tipuri de făină îmbogățesc pâinea în diferite fibre cu rol sanogenetic, cum sunt beta-glucanii Dacă te apuci de făcut pâine acasă, substituie o parte din făina de grâu cu făină de cocos. Aceasta aduce foarte multe fibre și scade caloriile efective pe care le ingerezi. Dacă îți plac sandwichurile, folosește felii subțiri de pâine integrală și umple sandwich-ul cu ceva foarte bogat în proteine. În acest fel ai să primești nutrienți complementari din pâine și proteină adăugată și vei avea o senzație de sațietate care va dura. De fapt, pâinea trebuie asociată cu alimente proteice, și nu cu alimente deja bogate în carbohidrați, cum sunt cartofii sau pastele. Pâinea cu semințe aduce întotdeauna mai mulți nutrienți, chiar dacă are cu ceva mai multe calorii. Că sunt semințe de in, dovleac, floarea-soarelui, ele sunt extrem de utile pentru tine. Evită crutoanele din supe. Ele nu sunt altceva decât pâine prăjită cu adaos de grăsime. Mai bine taie o felie subțire de pâine integrală proaspătă. Și nu uita să consideri pâinea ca ceea ce este cu adevărat: un aliment bogat în nutrienți, dar care are propriile lui calorii ce trebuie luate în considerare. sursa
    1 point
×
×
  • Create New...