Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Carnea de vițel -câta și când trebuie consumată!


Monica Badea

Recommended Posts

Carnea este principala sursă de proteină din alimentaţia omului, proteinele de origine animală sunt de calitate superioară şi conţin toţi aminoacizii esenţiali, aminoacizi pe care corpul uman nu-i poate sintetiza.

Carnea de vită este o sursă indicat de fier. De aceea, este important să avem o alimentaţie diversificată în care să fie inclusă şi carnea.

De asemenea, carnea de vită are un conţinut bogat în vitamina B care ajută la formarea celulelor roşii,  Zn şi Mg – necesare pentru susţinerea tuturor proceselor metabolice din organism şi creşterea imunităţii, acid linoleic conjugat (CLA) – este un acid gras esenţial găsindu-se în cantităţi mult mai mari în carne decât în alte alimente.

CLA are capacitatea de a scădea nivelul colesterolului LDL, împiedică absorbţia grăsimilor şi depunerea acestora sub formă de depozite de grăsime (ţesut adipos), reface masa musculară de aceea este recomandat persoanelor care urmează un program nutriţional pentru scădere în greutate şi persoanelor cu activitate fizica intensa.
Carnea de vită se numară printre primele surse de proteină (20-26g proteină/100 g)

Necesarul de proteine creşte cu 20-30% la femeile însărcinate şi în perioada de alăptare şi cu 30% la persoanele care fac efort fizic intens. Se recomandă un aport de carne de vită echilibrat de 1-2 ori pe săptămână datorită cantităţii de acid uric – consumată în cantităţi mari poate duce la gută.
Așadar oricât de sănătoasă este considerată carnea de vițel și oricât de multe proteine și beneficii ar aduce organismului,limitați consumul ei ..are cea mai mare putere de a creste acidul uric și aduce odată cu acesta boala rinichilor.
Consumati-o de  maxim 2 ori pe săptămâna însoțită de salate și preparata la cuptor,la grătar sau fiarta,intr-o cantitate decenta(150-200gr)

1157426722_WhatsAppImage2021-03-16at20_53_58.thumb.jpeg.780922efc033cfa64dbd65e71ca44b4f.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...