Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Dacă ii alegi pe cei buni,carbohidrații te ajută să slăbești!


Monica Badea

Recommended Posts

Carbohidratii sunt macronutrienti, la fel ca si proteinele si grasimile. Asta inseamna ca organismul ii poate transforma in energie.

1. Quinoa – incadrata in clasa cerealelor integrale, quinoa contine o multime de proteine, fier, dar si fibre. Antioxidantii care se regasesc in semintele de quinoa pot combate stresul oxidativ, amanand astfel aparitia semnelor imbatranirii.

O portie de 170 de grame de quinoa contine 109 grame de carbohidrati, adica peste 30% din doza zilnica recomandata.

2. Ovazul – una dintre cele mai sanatoase cereale integrale, ovazul este alcatuit in proportie de 65% din carbohidrati. O portie de 156 de grame de fulgi de ovaz vine la pachet cu 103 grame de carbohidrati. Intrucat contine o concentratie mare de beta-glucan, ovazul reduce colesterolul si poate totodata sa stimuleze procesul de eliminare a kilogramelor in plus.

3. Cartoful – pe langa continutul mare de potasiu, dar si de vitamina C, cartoful este si o sursa importanta de carbohidrati. Consumati fierti sau in amestec cu legume proaspete, cartofii sunt benefici si nu pun sanatatea ori silueta in pericol.

4. Cartoful dulce – peste 20% din continutul unui asemenea cartof este alcatuit din carbohidrati, fie sub forma de zaharuri, fie sub forma de fibre sau amidonoase. In cartoful dulce se mai regasesc si antioxidanti, vitamina A, vitamina C si potasiu.

5. Banana – banana este o sursa notabila de carbohidrati, insa totodata acest fruct contine si vitamina C, potasiu ori vitamina B6.

6. Portocala – si portocala este o sursa bogata in carbohidrati, dar si de fibre. Consumul regulat de portocale imbunatateste sanatatea inimii si previne formarea pietrelor la rinichi.

7. Nautul – o portie de 164 grame de naut contne 45 de grame de carbohidrati, adica pana la 15% din doza zilnica recomandata. Un alt atuu al boabelor de naut consta in continutul mare de acid folic si mangan.

8. Nucile – atat nucile clasice, cat si migdalele, nucile caju or cele pecan contin cantitati importante de carbohidrati. In medie, 144 grame de nuci vin cu un aport de carbohidrati de pana la 32 de grame.

9. Orezul brun – o cantitate de 185 de grame de orez brun contine peste 145 de grame de carbohidrati, adica aproape jumatate din doza zilnica recomandata. Orezul brun este considerat un aliat de pret al siluetei, fiind adesea consumat in curele de slabire.

10. Lintea – sursa bogata de proteine, lintea contine si carbohidrati, dar si acid folic si potasiu. Se recomanda consumul acesteia in supe, salate sau sub forma de garnitura pentru un fel principal.

Consumul de carbohidrati asigura organismului energia necesara pentru desfasurarea activitatilor zilnice. Carbohidratii si-au capatat o reputatie proasta, insa este important de mentionat ca cei simpli pot afecta silueta si pot favoriza problemele de sanatate. Zaharurile simple si glucidele rafinate fac parte din categoria carbohidratilor simpli, care nu sunt recomandati mai ales daca se doreste scaderea in greutate.

Pe de alta parte, carbohidratii complecsi, adica glucidele/ zaharurile cu eliberare lenta, sunt chiar recomandati in curele de slabire, intrucat acestia sunt absorbiti mai lent de organism, ceea ce inseamna ca ofera energie in mod constant, pe tot parcursul zilei. Cerealele integrale si leguminoasele fac parte din aceasta categorie de carbohidrati.

O dieta sanatoasa si echilibrata te va ajuta sa iti mentii silueta, dar si sanatatea. O asemenea dieta contine si carbohidrati.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.7d785bd2b5825808d6175b5c7c9ddcae.jpg

73533049_1312466352290982_8435168056828755968_n.thumb.jpg.2127d410e8c1ccc86fd1ff743fc3d2aa.jpg


sursa

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...