Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ce înseamnă o salata ,ce conține și când o putem consuma ?


Monica Badea

Recommended Posts

Ce conțin și când putem consuma salate ?

Antioxidanți, fitonutrienți

Pe lângă simplele frunze de salată verde folosim ingrediente puternice: țelină (rădăcina și tulpină), sfeclă roșie, rucola, pătrunjel. Alegem varietățile de frunze bogate în antioxidanți și fitonutrienți cu efect antiestrogenic și antiinflamator. Mai ales când  mâncăm multă carne preparată la grătar, salatele devin mai importante.

Fibre.
 Salatele sunt și o sursa bună de fibre, practic fără risc de fermentație. Aceste fibre ajută în primul rând sănătatea tubului digestiv. Deplasările sau regimurile speciale pot cauza și tulburări de tranzit intestinal. De asemenea, le putem folosi inteligent pentru a grăbi sau a încetini asimilarea nutrienților (în special carbohidrați).

Suport pentru celelalte ingrediente .
Salatele reprezintă o bază foarte bună pentru o masă sănătoasă, unde să includem și ingrediente care furnizează nutrienții de care avem nevoie. Astfel putem adăuga variante de carne, brânză, leguminoase, ouă sau pește (surse de proteine), porumb, rădăcinoase și chiar fructe (surse de carbohidrați). Grăsimile sănătoase (nuci, semințe sau uleiuri extrase din ele) sunt la ele acasă în salate.
Condimentele vin cu un aport mare de antioxidanți sau alte elemente utile.

Volum vs. calorii în salate

În funcție de obiective putem avea salate cu un volum mai mare și calorii mai puține (la slăbire) sau volum mai mic și nutrienți cu asimilare rapidă dacă e nevoie de recuperare rapidă sau de creștere în masă musculară.

Apă
 Una dintre problemele frecvente pe care le întalnesc la sportivii de performanță (nu mai vorbim la oamenii obișnuiți) este deshidratarea. Salatele vin cu o cantitate mai mare de apă față de alte alimente, ceea ce ne ajută.

Când se manancă?

Pot fi mâncate oricând, în funcție de rețete și cantități. Important este să mâncăm o cantitate suficientă pentru a avea beneficiile dorite.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.fa26dcd6fd5d5f0577fa6677fbde74b5.jpg

73533049_1312466352290982_8435168056828755968_n.thumb.jpg.bd8b18eea7e795096f4020dc2eaf1dda.jpg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...