Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ajuta sau nu sportul in diete ?


Monica Badea

Recommended Posts

In functie de tipul de sport, durata, datele personale, intensitate etc. ..poti arde de la 2-300 de kcalorii pana chiar spre o mie intr-o singura ora. La 3-4 antrenamente pe saptamana asta inseamna 800-4000kcalorii deci echivalentul a 100-500g de grasime. Pe saptamana. Chiar si la minim, sunt 400g pe luna, aproape 5 kilograme pe an. La antrenamentele intense corpul continua sa arda mai multe calorii chiar si 2-3 zile dupa antrenament. Refacerea muschilor cere si ea energie. Chiar daca mare parte din aceste calorii provin din glicogenul muscular si hepatic, cei adaptati pot arde si grasime, in mod direct (mai ales la antrenamente de anduranta) si fac loc aportului de energie noua (in special sub forma de glucoza din amidonul continut in alimentele obisnuite).
Cresti masa musculara Intr-un regim de slabire, scaderea masei musculare este un pericol.
Reduci metabolismul si reduci capacitatea de ardere a grasimilor. Un program de antrenament inteligent mentine sau chiar creste masa musculara. Pentru cine are grija ca va „creste prea mare” solutia e simpla: opresti antrenamentele si in cateva luni muschii dispar. Fara sport masa musculara se poate pierde (mai ales in timpul dietelor foarte stricte) si abia atunci incep sa atarne toate si sa arati mai rau in loc sa arati mai bine.

Reduci rezistenta la insulina

Unul dintre mecanismele ingrasarii este acela al rezistentei la insulina a muschilor si ficatului. Cand faci antrenament muschii incep sa preia mai usor glucoza din sange, deci te apara chiar si de consumul ocazional de zahar (carbohidrati) in exces.

Incepi sa eliberezi grasime din rezerve
Antrenamentul corect facut duce la cresterea nivelului de hormon de crestere, testosteron, glucagon si catecolamine (cortizol). Daca ultimul poate sa induca si catabolism muscular (cand e in exces), primele au doar efecte pozitive.

Eliberezi grasime din rezerve, care urmeaza sa fie arse (daca esti in deficit caloric). Modul de viata se schimba Cand incepi sa faci sport vei simti nevoia de odihna, de hidratare si vei face o legatura mai buna intre nivelul de energie si alimentatie. Deci iti va fi mai usor sa tii regim, mai ales ca, de obicei, sportul e practicat intre alti oameni, care poate deja sunt pe acest drum si iti ofera motivatie. Ce tip de antrenament e mai bun?
-orice antrenament e mai bun decat niciun antrenamen..dar o combinatie de antrenament postural (poate fi si Pilates, Yoga), antrenament cu greutati si antrenament de tip cardio e cea mai buna solutie. Proportiile depind de la caz la caz. La fel si durata, intensitatea, frecventa antrenamentelor. Un incepator are nevoie in primul rand de postural si conditie fizica (cardio). Un endomorf poate de mai mult cardio, cineva care se antreneaza de mai mult timp beneficiaza mai bine de pe urma antrenamentelor intense. Iar daca nu ai timp sa faci macar 2-3 antrenamente de 30-45 de minute pe saptamana atunci poate ar fi bine sa-ti reevaluezi viata, in general.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.358597d9aaef75a2f2c7538340d4b152.jpg

73533049_1312466352290982_8435168056828755968_n.thumb.jpg.11ef169c808fff3db44f2c75255681ea.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...