Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Gustul dulce !


Monica Badea

Recommended Posts

Gustul dulce !

-pofta de dulce provine din faptul ca ai mancat prea multi carbohidrati, prea multi indulcitori artificiali si prea multe arome artificiale in dulciuri.  Dincolo de discutia clasica dulciuri-hiperglicemie-insulina-hipoglicemie-pofta de dulce e mult mai important sa stim ce avem de facut, la modul concret.
Alimentele dulci sunt dusmanul unei diete sanatoase pentru ca in general sunt procesate, contin putini nutrienti esentiali si iti vor provoca somnolenta si foame.  
Toata lumea stie ca ingrasa. Toata lumea le considera un viciu si stie ca sunt daunatoare pentru sanatate. Unii se pot opri la o prajitura pe luna, altii mananca in fiecare zi.
Dar prajiturile nu sunt singurele alimente pline de zahar, carbohidrati si chimicale care intra inaceasta categorie.
Daca ai pe tine cateva zeci de kilograme de grasime in plus si tot traiesti cu impresia ca ai nevoie de dulciuri pentru energie… afla ca ai pe tine energie stocata pentru cateva sute de zile… deci opreste dulciurile, alimentele care contin zahar, painea, cerealele (si produsele derivate, chiar daca reclamele spun ca au „fibre”), orezul, cartofii.

Molecula de amidon este formata din molecule de glucoza legate unele de altele.
Deci cand mananci paine albă ,cereale sau cartofi este ca si cum ai manca glucoza cu lingura.
Nu prea bine pentru tine. Dupa ce vei renunta la aceste pseudo-alimente vei considera dulce un ardei rosu sau un morcov pentru ca atat papilele gustative cat si creierul vor uita cum este s primeasca doze de glucoza de cateva zeci sau sute de ori mai mari decat pot fi folosite pentru energie.

Totusi, de unde iti iei energia?

In primul rand din grasimi. Din cele stocate in corpul tau si din alimentatie (da, exista si grasimi sanatoase, absolut necesare vietii). Apoi din carbohidrati cu absorbtie lenta: legume, leguminoase, fructe. Nu ai nevoie de prea multi, dieta optima chiar si pentru oamenii care fac efort fizic ar trebui sa contina 10-30% carbohidrati (din totalul caloriilor), nu mai mult. Este nevoie si de alimente care contin carbohidrati (in special legume si fructe) pentru fibre, vitamine, minerale, fitonutrienti, antioxidanti. Evident, ar fi bine sa fie crescute in pamant, la soare si nu in vata, coapte la bec.

Zaharul e ca un drog: cu cat vei renunta mai repede la el cu atat va disparea si pofta „de dulce”. La intrebarea clasica „cu ce inlocuiesc?”, raspunsul este: cu nimic. Renunti. Daca vrei sa mai gusti totusi dint-o prajitura sau vrei sa iti indulcesti cafeaua (celalalt drog la care nu poti sa renunti, pentru ca iti da energie si iti ia durerile de cap) poti folosi indulcitori naturali de tipul stevia, xylitol, erythritol. Ele pot fi si un inlocuitor de tranzitie pentru zahar insa folosite cu masura (sa spunem, de cateva ori pe saptamana). Poti folosi si dulciurile care in loc de zahar sunt indulcite cu indulcitori naturali, de tip stevia, xilitol, eritritol.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.50532b25eab39328a35be1286696ba22.jpg

sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...