Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Colesterol mare—ce este de făcut ?


Monica Badea

Recommended Posts

Colesterol mare: ce e de facut?

Daca vrei sa iti imbunatatesti nivelul colesterolului, trebuie sa stii ca exista cateva schimbari pe care le poti face in stilul de viata.

Hiperlipidemia este un termen medical care inseamna ca sangele tau are prea multe lipide (grasimi) in compozitia sa, ca de exemplu colesterol si trigliceride. In hipercolesterolemie, exista prea mult colesterol LDL ("rau") in sangele tau. Acesta contribuie la depozitele de grasime din arterele tale si creste riscul unor blocaje.
Totodata, colesterolul HDL ("bun") poate avea valori prea mici. Avand prea putin colesterol HDL care sa indeparteze colesterolul rau din artere, riscul tau de a avea blocaje si depuneri de aterom in artere creste.

Schimbari in ceea ce priveste stilul de viata

Hiperlipidemia poate fi imbunatatita adeseori printr-o serie de modificari in stilul de viata. Acest lucru este adevarat chiar daca colesterolul marit se datoreaza factorilor genetici (hipercolesterolemia familiala). Discuta cu medicul tau pentru a pune la cale un plan de actiune si pentru a vedea care sunt schimbarile in stilul de viata pe care trebuie sa le faci.

Cele 4 modificari in stilul de viata pe care medicul iti va cere sa le faci sunt:

sa ai o dieta sanatoasa (cu alimente "prietenoase" cu inima ta)
sa faci exercitii fizice in mod regulat
sa eviti fumatul
sa slabesti (daca esti o persoana supraponderala sau obeza).
Dieta sanatoasa recomandata pentru inima

Din punct de vedere al dietei, cel mai bun mod prin care poti sa scazi colesterolul marit este sa reduci consumul de grasimi saturate si de grasimi trans. Asociatia Americana a Inimii recomanda sa limitezi grasimile saturate la 5-6% din caloriile tale zilnice si sa reduci cantitatea de grasimi trans pe care le mananci.

Ca sa reduci aceste tipuri de grasimi "rele", asta inseamna sa limitezi consumul de carne rosie si de produse lactate facute din lapte integral (gras). De asemenea, asta inseamna sa alegi lapte degresat ori produse lactate fara grasimi ori cu un continut redus de grasime, sa limitezi consumul de alimente prajite si sa gatesti mancarea folosind uleiuri sanatoase, cum ar fi uleiul vegetal.

Alte aspecte ale unei diete sanatoase: trebuie sa pui accentul pe fructe, legume, cereale integrale, carne de pasare, peste si nuci si sa limitezi alimentele si bauturile dulci (care contin mult zahar). Mancand in acest fel, dieta te va ajuta sa cresti aportul de fibre, care sunt de asemenea benefice. O dieta bogata in fibre te poate ajuta sa reduci nivelul colesterolului cu pana la 10%.
E bine sa devii o persoana mai activa fizic

Un stil de viata sedentar scade colesterolul "bun" (HDL). Mai putin colesterol HDL inseamna ca exista mai putin colesterol "bun" care sa indeparteze colesterolul LDL ("rau") din artere. Activitatea fizica este importanta. Doar 40 de minute de exercitii fizice aerobice, de intensitate moderata spre mare, facute de 3-4 ori pe saptamana sunt suficiente pentru a reduce atat colesterolul, cat si hipertensiunea arteriala. Mersul pe jos intr-un ritm alert, inotul, mersul pe bicicleta sau orele de dans sunt cateva exemple.
De ce e important sa slabesti

Fiind o persoana supraponderala sau obeza, aceasta caracteristica iti creste colesterolul LDL si iti scade nivelul colesterolului HDL. Iar prin faptul ca scapi de kilogramele in exces iti poti imbunatati nivelul colesterolului. O scadere in greutate chiar si cu 10% din greutatea totala poate sa insemne o cale buna de a-ti reduce riscul colesterolului marit sau chiar de a "inversa" efectele colesterolului marit.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.410a390a56e80875f2fa549f90ce855b.jpg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...