Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Dieta de vară!


Monica Badea

Recommended Posts

Vara este foarte usor sa slabesti si totusi sa mananci consistent. In aceasta perioada ai la indemana mai multe fructe si legume proaspete, cu un continut bogat in fitonutrienti.
Acestia au un rol important in pastrarea sanatatii cardiovasculare, in apararea impotriva cancerului, in pastrarea vederii, a memoriei, precum si in favorizarea florei microbiene sanatoase din tubul digestiv. Asadar, vara poti abandona fara probleme dulciurile si grasimile ascunse in alimentele procesate ambalate, pentru ca le inlocuiesti usor cu fructele aromate si zemoase. Poti incepe dimineata cu o portie sanatoasa de cereale integrale cat mai simple si neindulcite, impreuna cu un borcanel de iaurt degresat.

Un ceai mare, o cana de lapte fara grasime sau o cafea simpla iti potolesc foamea si te invioreaza. La gustare ,unul-doua fructe: merele, perele sau piersicile reci, taiate felii sunt o buna sugestie in acest sezon. Pranzul trebuie sa fie mai consistent. Ai de unde alege, pentru ca este sezonul legumelor gustoase – varza, vinetele, dovlecei hipocalorici, ardeii gustosi, rosiile coapte bine, castravetii crocanti. Nu strica nici o gustare proteica, pentru a-ti permite o cina usoara seara, cum ar fi dovlecei la gratar, salata de vinete cu rosii, ardei copti cu branza slaba etc.
In fiecare zi a saptamanii trebuie sa consumi legume cel putin la o masa, de exemplu: o zi dovlecei, morcovi, o alta ardei gras (copt sau crud), o alta zi varza, de doua ori rosii sau vinete, si alternativ, insa, zilnic, salate verzi, orez integral, musli natural sau alte cereale integrale.
Saptamanal se recomanda mere, 5-7 oua, zilnic, nuci, struguri si obligatoriu
1-2 pahare de suc de fructe simple cum ar fi cele de pădure sau mere ,cu legume. Grasimile trebuie consumate cu moderatie, predominant cele de origine vegetala, ulei de floarea-soarelui sau de masline, nuci (doua pe zi), germeni de porumb sau soia. Desi au si ele un rol important, mai bine amani pentru lunile mai friguroase orezul, cartofii si pastele fainoase.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.1cfcdd6a672bb75cf241f2e120d519b7.jpg

sursa

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...