Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Balonarea !


Monica Badea

Recommended Posts

Balonarea poate provoca adesea durere, disconfort și senzația de “umplutură”. De asemenea, vă poate face stomacul să pară mai mare

„Balonarea” nu este același lucru cu retenția de apă, dar cei doi termeni sunt adesea folosiți în mod interschimbabil. Cel mai simplu spus, balonarea implică cantități excesive de solide, lichide sau gaze în sistemul digestiv.

Cu toate acestea, la unii oameni, balonarea este cauzată de o sensibilitate crescută. La aceștia se simte doar ca și cum ar exista o presiune crescută în abdomen, chiar dacă nu există

Aproximativ între 16% și 30% dintre oameni declară că se confruntă în mod regulat cu balonarea, deci acest lucru este destul de comun și obișnuit

Deși balonarea este uneori cauzată de afecțiuni medicale grave, este cel mai adesea cauzată de dietă și de unele alimente sau ingrediente la care sunteți intoleranți.

Iată 10 moduri de reducere sau eliminare a balonării:

1. Nu mâncați prea mult la o singură masă
A vă simți umflați poate fi un sentiment similar cu balonarea, dar problema este că pur și simplu ați mâncat prea mult.

Dacă mâncați mese consistente și aveți tendința de a vă simți inconfortabil după aceea, încercați porții mai mici. Adăugați încă o masă zilnică, dacă este necesar.

Persoanele care suferă de balonare nu au cu adevărat stomacul mărit sau o presiune crescută în abdomen. Problema este, în cea mai mare parte, senzorială

O persoană care are tendința de a fi balonată va experimenta disconfort de la o cantitate mai mică de alimente, decât o persoană care se simte rareori balonată.

Din acest motiv, simplul consum a unor cantități mai mici de mâncare, poate fi incredibil de util.

Atunci când mestecați mâncarea pentru mai mult timp poate avea un efect benefic. Reduce cantitatea de aer pe care o înghiți împreună cu alimentele (o cauză a balonării) și vă face să mănânci mai încet, lucru care este legat de aportul redus de alimente și porții mai mici

2. Excludeți alergiile alimentare și intoleranțele din discuție
Alergiile și intoleranțele alimentare sunt relativ frecvente.

Când mâncați alimente la care sunteți intoleranți, acestea pot provoca producția excesivă de gaze, balonare și alte simptome.

Iată câteva alimente și ingrediente de luat în considerare:

Lactoză: intoleranța la lactoză este asociată cu multe simptome digestive, inclusiv balonare. Lactoza este principalul carbohidrat din lapte
Fructoză: intoleranța la fructoză poate duce la balonare
Ouă: Gazul și balonarea sunt simptome frecvente ale alergiei la ouă.
Grâu și gluten: Mulți oameni sunt intoleranți la gluten, o proteină care se găsește în grâu, orz și alte cereale. Acest lucru poate duce la diferite efecte adverse asupra digestiei, inclusiv balonare
Atât lactoza, cât și fructoza fac parte dintr-un grup mai mare de carbohidrați sau fibre nedigerabile, cunoscute sub numele de FODMAP. Aceasta este una dintre cele mai frecvente cauze ale balonării și durerii abdominale.

Dacă bănuiți că aveți o alergie sau intoleranță alimentară, consultați un medic
3. Evitați înghițirea aerului și a gazelor
Există două surse de gaze în sistemul digestiv.

Una este gazul produs de bacteriile din intestin. Cealaltă implică aerul sau gazul care este înghițit atunci când mâncați sau beți, mai ales băuturi carbogazoase, cum ar fi sifonul.

Acestea conțin bule cu dioxid de carbon, un gaz care poate fi eliberat din lichid după ce ajunge la stomac.
Guma de mestecat, băutul cu paie și mâncatul în timp ce vorbiți sau în timp ce vă grăbiți, poate duce la creșterea cantității de aer înghițit.

4. Nu mâncați alimente care vă produc gaze
Unele alimente bogate în fibre pot face oamenii să producă cantități mari de gaz.

Alimentele principale care fac acest lucru includ leguminoase precum fasolea și lintele, respectiv unele cereale integrale.

Încercați să păstrați un jurnal alimentar pentru a vă da seama dacă anumite alimente tind să vă producă mai mult gaz decât altele.

Alimentele grase pot încetini, de asemenea, digestia și golirea stomacului. Acest lucru poate avea anumite beneficii pentru sațietate (și poate ajuta la pierderea în greutate), dar poate fi o problemă pentru persoanele care tind să se baloneze.

Încercați să mâncați mai puține fasole și alimente grase pentru a vedea dacă ajută
5. Încercați o dietă cu conținut scăzut de FODMAP
Sindromul colonului iritabil (SCI) este cea mai frecventă tulburare digestivă din lume.

Nu are o cauză cunoscută, dar se crede că afectează aproximativ 14% dintre oamenii de pe planetă, dintre care mare majoritate nu este diagnosticata

Simptomele frecvente includ balonare, dureri abdominale, disconfort, diaree sau constipație.

Majoritatea pacienților cu SCI prezintă balonare și aproximativ 60% dintre aceștia raportează balonarea ca fiind cel mai grav simptom, fiind chiar mai frecventă decât durerea abdominală

Numeroase studii au arătat că, carbohidrații nedigerabili numiți FODMAP pot exacerba drastic simptomele la pacienții cu SCI

S-a dovedit că o dietă cu conținut scăzut de FODMAP duce la reduceri majore ale simptomelor, cum ar fi balonarea, cel puțin la pacienții cu SCI

Dacă aveți probleme cu balonarea, cu sau fără alte simptome digestive, o dietă cu conținut scăzut de FODMAP poate fi o modalitate bună de a o remedia.

Iată câteva alimente cu conținut ridicat de FODMAP:

Grâu
Ceapă
Usturoi
Brocoli
Varză
Conopidă
Anghinare
Fasole
Mere
Pere
Pepene
Această dietă poate fi dificil de urmat dacă sunteți obișnuiți să mâncați multe dintre aceste alimente, dar se poate merita încercată, dacă suferiți de balonare sau alte probleme digestive.
6. Fiți atenți cu alcoolii zaharici
Alcoolii zaharici se găsesc în mod obișnuit în alimentele fără zahăr și în gumele de mestecat.

Acești îndulcitori sunt în general considerați a fi alternative sigure la zahăr.
Cu toate acestea, pot provoca probleme digestive, în cantități mari. Bacteriile din intestinul gros le digeră și produc gaze (sursă).

Alcoolii din zahăr sunt de fapt și FODMAP, deci sunt excluși într-o dietă cu conținut scăzut de FODMAP.

Încercați să evitați alcoolii zaharici, cum ar fi xilitol, sorbitol și manitol. Eritritolul din alcoolul din zahăr poate fi mai bine tolerat decât celelalte, dar poate provoca probleme digestive, în doze mari.

7. Luați suplimente de enzime digestive
Anumite produse fără prescripție medicală pot ajuta, de asemenea, la balonare, cum ar fi enzimele din suplimente, care pot ajuta la descompunerea carbohidraților nedigerabili.

8. Constipația
Constipația este o problemă digestivă foarte frecventă, care poate avea multe cauze.

Studiile arată că, constipația poate exacerba adesea simptomele balonării

Obținerea a mai multor fibre solubile este adesea recomandată pentru constipație.

Cu toate acestea, creșterea aportului de fibre trebuie tratată cu precauție, pentru persoanele care au gaze sau/și balonare, deoarece fibrele pot agrava adesea situația.

S-ar putea să doriți să încercați să beți mai multă apă sau să creșteți activitatea fizică, ambele putând fi eficiente împotriva constipației

9. Luați probiotice
Gazul produs de bacteriile din intestin este un factor major al balonării.

Mai multe studii clinice au arătat că anumite suplimente probiotice pot contribui la reducerea producției de gaz și a balonării, la persoanele cu probleme digestive

Cu toate acestea, alte studii au arătat că probioticele pot ajuta la reducerea gazelor, dar nu și a simptomelor de balonare

Acest lucru poate depinde de la un individ la altul, precum și de tipul de tulpină probiotică utilizată.

Suplimentele probiotice pot avea numeroase alte beneficii, deci merită cu siguranță să le încercați.

Cu toate acestea, poate dura ceva timp pentru acestea să înceapă să lucreze, așa că aveți răbdare.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.792314d2b111a16951d0d8b3cff541c8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...