Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Trigliceridele și colesterolul -de ce cresc și cum le putem aduce la normalitate?!


Monica Badea

Recommended Posts

Trigliceridele si colesterolul - prin ce difera si de ce trebuie urmarite impreuna

Atat trigliceridele, cat si colesterolul sunt lipide, adica grasimi. Ambele sunt transportate in sange cu ajutorul lipoproteinelor. Nivelul ridicat al amandurora poate cauza probleme cardiovasculare. Diferenta dintre acestea consta insa in rolul pe care aceste lipide il au in organism.
Trigliceridele sunt transformate in energie, in timp ce colesterolul este folosit pentru crearea unor celule si hormoni. Colesterolul ajuta organismul sa „construiasca” in timp ce trigliceridele sunt transformate de organism. Aceste doua lipide trebuie monitorizate impreuna intrucat de amandoua depinde riscul de accident cardiovascular al pacientului.
 
Trigliceridele marite indica un nivel ridicat al colesterolului?
 
Daca si trigliceridele, dar si colesterolul, au valori mari, atunci suferi de tulburare a metabolismului lipidic. Daca insa trigliceriele sunt marite, iar colesterolul are valori normale, pacientul are de-a face cu hipertrigliceridemie.
 
Care este legatura dintre trigliceride si colesterol?
 
Atat trigliceridele si colesterolul indica nivelul de grasimi din sange. Aceste doua lipide cauzeaza ingrosarea peretilor arterelor si cresc riscul de boala cardiovasculara
Nivelul crescut de triglicemide din sange creste si riscul de diabet de tip 2. Trigliceridele care depasesc valorile normale indica faptul ca organismul intampina probleme in procesul de transformare a alimentelor in energie. In mod normal, organismul produce insulina, care transporta glucoza, adica zaharul din sange, catre celule. Iar organismul transforma apoi glucoza in energie, Insulina este cea care permite deci organismului sa foloseasca trigliceridele pentru a obtine energie. Nivelul marit de trigliceride indica rezistenta la insulina, care este, de fapt, primul pas catre diabetul de tip 2.

Riscul de afectiuni la nivelul ficatului si pancreasului

Daca ai trigliceridele prea mari, este posibil sa ai si steatoza hepatica, adica ficat geras. Steatoza hepatica apare in urma acumularii de grasime la nivelul ficatului si, netratata corespunzator, poate cauza daune ireversibile ficatului.

Cauzele principale ale cresterii nivelului de trigliceride in corp

Cauzele principale ale cresterii nivelului de trigliceride din corp sunt urmatoarele:
 
Supraponderabilidatea – nu toate persoanele supraponderale au trigliceridele marite, insa majoritatea. Nivelul de trigliceride se afla in stransa legatura cu grasimea depozitata pe abdomen.
 
Factorii genetici – hipertrigliceridemia este o afectiune care se poate mosteni genetic. Persoanele care au un singur parinte care are probleme cu trigliceridele marite are sanse foarte mari sa mosteneasca aceasta predispozitie.
 
Inaintarea in varsta – nivelul de trigliceride din sange are sanse mai mari sa creasca pe masura ce inaintam in varsta, in special pentru ca stilul de viata devine din ce in ce mai lent odata cu trecerea anilor.
 
Dieta nesanatoasa – dieta nesanatoasa, pe baza de grasimi si carbohidrati, este cle mai mare dusman al trigliceridelor. Consumul constant de alimente nesanatoase determina cresterea excesiva a nivelului de trigliceride din sange.
 
Efectele secundare ale unor medicamente – cresterea trigliceridelor poate sa apara si ca urmare a administrarii unor medicamente care au acest efect secundar. Antipsihotiocele, medicamentele pentru reglarea tensiunii arteriale, estrogenul, steroizii si retinoizii au asemenea efecte secundare.

Afectiuni care determina cresterea nivelului de trigliceride

Si o serie de afectiuni determina cresterea nivelului de trigliceride: diabetul, afectiunile renale, hipotiroidismul si alcoolismul.

Cum poti scadea nivelul de trigliceride din corp

Scaderea trigliceridelor din sange se face prin schimbarea stilului de viata.

Acorda atentie alimentatiei - alimentele bogate in grasimi nesanatoase, precum si cele bogate in zaharuri ar trebui eliminate complet din dieta, insa daca pacientul nu poate face asta, este bine macar sa se limiteze cantitatile consumate. De asemenea, caloriile consumate zilnic ar trebui sa nu depaseasca nevoile organismului, altfel caloriile neconsumate se vor transforma in trigliceride.
Redu aportul de zahar - nu este suficient sa nu mai consumi zahar in forma pura, ci trebuie sa eviti si alimentele care contin, mai mult ca sigur, zahar, precum produsele de patiserie, produsele de cofetarie, iaurturile cu fructe si chiar si cerealele pe care le mananci la micul dejun.
Consuma cat mai multe fibre - consumul de fibre scade nivelul de trigliceride din sange asa ca ar trebui sa inlocuiesti pastele si produsele fainoase cu cerealele integrale precum orezul sau quinoa.
Consuma grasimi sanatoase - organismul are nevoie de grasimi, insa de grasimi sanatoase, monosaturate si polinesaturate precum cele pe care le regasesti in avocado, nuci si ulei de masline.
Renunta la alcool si bauturi dulci - tot ce depaseste un pahar de bautura alcoolica in cazul femeilor si doua in cazul barbatilor are un impact imediat asupra trigliceridelor din sange, urcand valorile acestora. Si fructoza din sucuri, fie ele naturale, creste nivelul de trigliceride asa ca rezuma-te la apa ori apa cu zeama de lamaie daca iti este sete.
Scapa de kilogramele in plus - grasimea, mai ales cea depusa in jurul taliei, creste nivelul trigliceridelor din sange. Pentru a reduce trigliceridele, este esential sa ajugi la greutatea optima pentru inaltimea ta.
Practica sport - sportul nu numai ca te ajuta sa slabesti si sa te mentii in forma, insa reduce si nivelul de trigliceride din sange. O jumatate de ora de activitate fizica pe zi este suficienta pentru reducerea trigliceridelor din sange. Daca nu esti o persoana atletica, opteaza pentru sesiuni de inot, yoga, pilates ori plimbari in ritm alert in aer liber.

 

Schimbarea stilului de viata

Schimbarea stilului de viata presupune adoptarea unor obiceiuri sanatoase si renuntarea la care daunatoare. Obiceiurile precum fumatul si consumul de alcool ar trebui eliminate complet. De asemenea, pacientul care are trigliceridele marite trebuie sa practice sport.

Dieta sanatoasa pentru scaderea nivelului de trigliceride

Adoptarea unei diete sanatoase este esentiala pentru scaderea nivelului de trigliceride. Grasimile nesanatoase precum cele provenite din unt, margarina, carne grasa si alimente procesate, trebuie eliminate complet. Dieta pacientului ar trebui sa fie bazata pe fructe, legume si cereale, precum si pe seminte, nuci si uleiuri sanatoase.

 

Alimente care scad trigliceridele

Alimentele care scad trigliceridele si care ar trebui sa faca parte din dieta ta sunt:
·      Pestele
·      soia
·      nucile
·      semintele
·      fasolea
·      vanata
·      cerealele integrale
·      uleiurile vegetale
·      merele
·      capsunele  
·      citricele
·      uleiul de masline

Alimente interzise cand ai un nivel foarte ridicat de trigliceride

Alimentele interzise pentru persoanele care au un nivel ridicat de trigliceride sunt:
·      alimentele procesate
·      mancarea de tip fast-food
·      zaharul
·      alimentele bogate in grasimi de origine animala
·      carbohidratii rafinati
·      alcoolul
·      legumele bogate in amidon (mazare, porumb)
·      uleiul de cocos
·      mierea
·      bauturile dulci  
·      produse de patiserie
·      produsele de cofetarie

Remedii naturiste pentru reducerea nivelului de trigliceride

Nivelul de trigliceride din sange poate fi redus si cu ajutorul unor remedii naturiste. Iata cateva remedii eficiente:

Usturoiul – usturoiul este cel mai eficient remediu naturist in lupta cu trigliceridele marite. Un studiu realizat in anul 2006 a dovedit faptul ca usturoiul reduce atat trigliceridele, cat si nivelul de zahar din sange si colesterolul.

Otetul de mere – consumul de otet de mere reduce atat nivelul de trigliceride din sange, cat si pe cel al colestrolului.

Piperul Cayenne – si piperul cayenne este eficient in reducerea colesterolului si trigliceridelor, mai ales in randul persoanelor supraponderale.

Scortisoara – potrivit unul studiu facut in anul 2003, scortisoara are capacitatea de a reduce trigliceridele la bolnavii de diabet de tip 2.

Cum poti scadea nivelul de trigliceride din corp

Scaderea trigliceridelor din sange se face prin schimbarea stilului de viata.

Acorda atentie alimentatiei - alimentele bogate in grasimi nesanatoase, precum si cele bogate in zaharuri ar trebui eliminate complet din dieta, insa daca pacientul nu poate face asta, este bine macar sa se limiteze cantitatile consumate. De asemenea, caloriile consumate zilnic ar trebui sa nu depaseasca nevoile organismului, altfel caloriile neconsumate se vor transforma in trigliceride.
Redu aportul de zahar - nu este suficient sa nu mai consumi zahar in forma pura, ci trebuie sa eviti si alimentele care contin, mai mult ca sigur, zahar, precum produsele de patiserie, produsele de cofetarie, iaurturile cu fructe si chiar si cerealele pe care le mananci la micul dejun.
Consuma cat mai multe fibre - consumul de fibre scade nivelul de trigliceride din sange asa ca ar trebui sa inlocuiesti pastele si produsele fainoase cu cerealele integrale precum orezul sau quinoa.
Consuma grasimi sanatoase - organismul are nevoie de grasimi, insa de grasimi sanatoase, monosaturate si polinesaturate precum cele pe care le regasesti in avocado, nuci si ulei de masline.
Renunta la alcool si bauturi dulci - tot ce depaseste un pahar de bautura alcoolica in cazul femeilor si doua in cazul barbatilor are un impact imediat asupra trigliceridelor din sange, urcand valorile acestora. Si fructoza din sucuri, fie ele naturale, creste nivelul de trigliceride asa ca rezuma-te la apa ori apa cu zeama de lamaie daca iti este sete.
Scapa de kilogramele in plus - grasimea, mai ales cea depusa in jurul taliei, creste nivelul trigliceridelor din sange. Pentru a reduce trigliceridele, este esential sa ajugi la greutatea optima pentru inaltimea ta.
Practica sport - sportul nu numai ca te ajuta sa slabesti si sa te mentii in forma, insa reduce si nivelul de trigliceride din sange. O jumatate de ora de activitate fizica pe zi este suficienta pentru reducerea trigliceridelor din sange. Daca nu esti o persoana atletica, opteaza pentru sesiuni de inot, yoga, pilates ori plimbari in ritm alert in aer liber.

 

Schimbarea stilului de viata

Schimbarea stilului de viata presupune adoptarea unor obiceiuri sanatoase si renuntarea la care daunatoare. Obiceiurile precum fumatul si consumul de alcool ar trebui eliminate complet. De asemenea, pacientul care are trigliceridele marite trebuie sa practice sport.

Dieta sanatoasa pentru scaderea nivelului de trigliceride

Adoptarea unei diete sanatoase este esentiala pentru scaderea nivelului de trigliceride. Grasimile nesanatoase precum cele provenite din unt, margarina, carne grasa si alimente procesate, trebuie eliminate complet. Dieta pacientului ar trebui sa fie bazata pe fructe, legume si cereale, precum si pe seminte, nuci si uleiuri sanatoase.

 

Alimente care scad trigliceridele

Alimentele care scad trigliceridele si care ar trebui sa faca parte din dieta ta sunt:
·      Pestele
·      soia
·      nucile
·      semintele
·      fasolea
·      vanata
·      cerealele integrale
·      uleiurile vegetale
·      merele
·      capsunele  
·      citricele
·      uleiul de masline

Alimente interzise cand ai un nivel foarte ridicat de trigliceride

Alimentele interzise pentru persoanele care au un nivel ridicat de trigliceride sunt:
·      alimentele procesate
·      mancarea de tip fast-food
·      zaharul
·      alimentele bogate in grasimi de origine animala
·      carbohidratii rafinati
·      alcoolul
·      legumele bogate in amidon (mazare, porumb)
·      uleiul de cocos
·      mierea
·      bauturile dulci  
·      produse de patiserie
·      produsele de cofetarie

Remedii naturiste pentru reducerea nivelului de trigliceride

Nivelul de trigliceride din sange poate fi redus si cu ajutorul unor remedii naturiste. Iata cateva remedii eficiente:

Usturoiul – usturoiul este cel mai eficient remediu naturist in lupta cu trigliceridele marite. Un studiu realizat in anul 2006 a dovedit faptul ca usturoiul reduce atat trigliceridele, cat si nivelul de zahar din sange si colesterolul.

Otetul de mere – consumul de otet de mere reduce atat nivelul de trigliceride din sange, cat si pe cel al colestrolului.

Piperul Cayenne – si piperul cayenne este eficient in reducerea colesterolului si trigliceridelor, mai ales in randul persoanelor supraponderale.

Scortisoara – potrivit unul studiu facut in anul 2003, scortisoara are capacitatea de a reduce trigliceridele la bolnavii de diabet de tip 2.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.0631dbfb07c1879d7cda59d155786c20.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...