Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Viața dulce fără remușcări !-indulcitorii !!


Monica Badea

Recommended Posts

Chiar daca zaharul nu are ce cauta in regimul alimentar al unui diabetic, asta nu inseamna ca acesti pacienti nu au voie sa isi indulceasca deserturile si preparatele culinare. Ba, din contra, exista multe variante de indulcitori cu care diabeticii pot da un gust aparte deserturilor si cu care pot inlocui, cu succes, zaharul.

Daca suferi de diabet sau chiar daca nu ai aceasta boala, ai putea crede ca alimentele dulci sunt un obstacol in calea dietei tale sanatoase si echilibrate. Ca regula generala, retine ca toata lumea (nu doar diabeticii) ar trebui sa manance mai putin zahar. Asa ca incerci sa iti mentii glicemia la un nivel stabil, este normal sa iti doresti sa stii daca indulcitorii artificiali te pot ajuta sau nu.
Exista mai multe tipuri de indulcitori, adica acele ingrediente care sunt adaugate in alimente sau deserturi pentru a le imbogati gustul dulce. Indulcitorii pot fi zahar sau inlocuitori ai zaharului; un alt mod de a grupa indulcitorii sunt cele doua categorii: naturali sau artificiali.
Indulcitorii artificiali de evitat sunt


•    Acesulfam de potasiu
•    Aspartam
•    Zaharina
•    Sucraloza
•    Neotamul
•    Advantame.

Acesti indulcitori sunt folositi de companiile din industria alimentara pentru a fabrica bauturile dietetice, alimentele coapte (facute la cuptor), deserturile inghetate/congelate, bomboanele, iaurtul light si guma de mestecat.
Îndulcitori naturali

Nu uita de Stevia!

Indulcitorul Stevia provine din planta Stevia rebaudiana. Tehnic vorbind, acest indulcitor este un produs extrem de purificat, care provine din planta Stevia rebaudiana si care este de cateva sute de ori mai dulce ca zaharul. Autoritatile americane (FDA-ul) recunosc stevia ca fiind un indulcitor sigur, care poate fi folosit ca indulcitor la masa si ca aditiv alimentar.

Stevia nu doar ca este un indulcitor aprobat de FDA, dar are si putine calorii, are proprietati antioxidante si anti-diabetice. Pentru ca este facut din frunzele plantei cu acelasi nume, stevia nu este un indulcitor artificial.

Stevia, de asemenea, are capacitatea de a:

creste efectul insulinei asupra membranelor celulelor;
creste productia de insulina;
stabilizeaza nivelul glucozei din sange;
contracareaza mecanismele diabetului de tip 2 si complicatiile acestuia.
Desi Stevia este naturala, unele branduri au produse extrem de procesate, iar aceste produse pot contine, pe langa extractul de stevia, si alte ingrediente. Citeste cu atentie eticheta si cere sfatul medicului.

Ce este tagatoza?

Tagatoza este un alt tip de zahar care apare in mod natural si pe care cercetatorii il studiaza inca. Studiile preliminarii arata ca tagatoza:

poate fi un potential medicament anti-diabetic si anti-obezitate;
poate sa scada glicemia si raspunsul la insulina;
intervine in absorbtia carbohidratilor.
Insa tagatoza mai are nevoie de studii pana cand vom primi niste raspunsuri definitive. Discuta cu medicul tau inainte de a incerca indulcitori noi, precum tagatoza.

Alte optiuni dulci

Extracul de fructe de calugar (cunoscut si ca Luo han guo) si zaharul de palmier sunt alte alternative care castiga popularitate in randul diabeticilor. Dar niciun indulcitor procesat nu poate sa invinga folosirea fructelor proaspete intregi pentru a indulci unele alimente si deserturi.

O alta optiune excelenta este indulcitorul (zaharul din) curmale. Acest zahar este facut din curmale intregi, care sunt uscate si macinate. El nu iti ofera mai putine calorii, insa zaharul din curmale este facut din fructul intreg, avand continutul de fibre intact.

Alcoolii zaharului sunt diferiti de indulcitorii artificiali

Exista o serie de alcooli ai zaharului aprobati de FDA (o agentie a Statelor Unite din domeniul medical, care este responsabila, printre altele, cu reglementarea alimentatiei):

•    eritritol;
•    xilitol;
•    sorbitol;
•    lactitol;
•    izomalt;
•    maltitol.
Alcoolii zaharului se gasesc in mod natural in plante si fructe. Tipurile cele mai adesea folosite in industria alimentara sunt create sintetic si le poti gasi in produsele alimentare care sunt etichetate ca fiind "fara zahar" sau "fara adaos de zahar".

De ce sa folosesti indulcitorii la gatit?

Acestia pot da un plus de gust dulce, in timp ce vei reduce consumul de zahar si aportul de calorii, deoarece indulcitorii contin mai putine calorii sau deloc sau carbohidratii din ei nu iti vor afecta glicemia.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.167788553255757aaf788dc8994ed2d8.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...