Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

De ce sarea nu este sănătoasă si trebuie trebuie consumată cu moderație ?!


Monica Badea

Recommended Posts

De ce nu este sanatoasa sarea?

Suntem cu totii atrasi de mancarurile sarate, uneori in exces. Consumam in medie 10 grame de sare pe zi, comparativ cu cantitatea recomandata de 4-5 grame. Insa consumul excesiv de sare poate fi periculos pentru sanatate.

 

Ce inseamna periculos? Inseamna risc de tensiune arteriala crescut, boli cardiace sau cerebrale, favorizarea calculilor renali, probleme stomacale
In plus, sarea este generatoare de apetit si poate fi, in mod indirect, cauza cresterii in greutate.

Exista insa si cateva parti pozitive. In cantitati mici, sarea ajuta la buna functionare a organismului si ajuta la echilibrarea hidrica a corpului.

Consumul excesiv de sare
Putem sa ajungem sa consumam excesiv sare si fara sa „abuzam” de solnita la fiecare masa. La randul lor, alimentele pe care le consumam in mod curent, au un continut de sare.

Enumeram aici mai ales painea si produsele de patiserie, mezelurile, conservele, branzeturile, semipreparatele, chiar si unele cereale sau sucuri de fructe.

Iata cateva exemple:

100 g ketchup = 4 g de sare

Un bol de supa (250 ml) = 2,5 g de sare

Un pahar de lapte = 1,5 g de sare
O portie de pizza (200 g) = 2,6 g de sare

50 g de cereale = 1 g de sare

O jumatate de bagheta = 1,7 g de sare

Un iaurt de fructe = 0,2 g de sare

Citeste si Pregateste-ti silueta pentru vara, renunta la sare!
Trucuri pentru a consuma mai putina sare
Putem ajunge sa consumam mai putina sare, insa trebuie sa ne schimbam cateva obiceiuri alimentare. Pentru inceput, elimina solnita de pe masa. De multe ori ne formam un tic din a adauga sare, fara ca macar sa gustam.
Redu consumul de alimente bogate in sare, precum mezelurile, branzeturile sarate, conservele, semipreparatele. La fel si apa minerala. Substituie sarea cu un alt condiment, care sa dea savoare mancarii.
Consuma cat mai multe legume si verdeturi. Acestea sunt bogate in potasiu si neutralizeaza efectul nociv al sodiului.  

Daca totusi nu poti renunta la acest obicei de a dauga putina sare in mancare, inlocuieste clorura de sodiu din solnita cu sarea medicinala, bazata de clorura de potasiu, cu gust asemanator si continut de potasiu,  benefic pentru sistemul cardiovascular.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.c22aa7fc5a3f967b94363d8835d563f8.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...