Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Carbohidrații rafinați duc la insomnie!


Monica Badea

Recommended Posts

Dieta bogată în carbohidrați rafinați poate crește riscul de insomnie

Insomnia este tratată de obicei prin terapie cognitivă sau cu medicamente, dar, pe lângă faptul că aceste soluții se pot dovedi costisitoare, unele medicamente au și efecte nedorite. Cercetătorii implicați în studiu consideră că, identificând factorii care duc la insomnie, s-ar putea găsi soluții eficiente mai simple pentru tulburările de somn.
Pentru a înțelege dacă există sau nu o conexiune între alegerile alimentare și insomnie, aceștia au căutat orice asociere între diferitele stiluri de alimentație și tulburările de somn.

Cercetatorii au aflat că există o legătură între un risc mai mare de insomnie și o dietă bogată în carbohidrați rafinați, incluzând printre aceștia pâinea albă, orezul alb, băuturile carbogazoase și alimentele îndulcite cu zahăr.

Cercetătorii avertizează, însă, că nu e clar din analiză dacă un consum de carbohidrați rafinați duce la insomnie sau dacă persoanele care trec prin perioade de insomnie sunt mai predispuse la a consuma aceste alimente și băuturi.

Totuși, ei consideră că există posibilitatea unui mecasnim care ar putea explica faptul că zaharurile adăugate din mâncare pot cauza întreruperi ale somnului. Mai exact, când glicemia crește rapid, corpul reacționează prin eliberarea de insulină, iar scăderea ulterioară a glicemiei poate duce la eliberarea adrenalinei și cortizolului (hormonul stresului), care interferează cu un somn liniștit.

Nu toți carbohidrații influențează negativ somnul

E bine de știut că nu toate alimentele care conțin zahăr au același efect asupra somnului. Fructele și legumele care conțin zahăr în mod natural nu cresc glicemia așa de repede precum alimentele cu zahăr adăugat. Acest lucru se întâmplă deoarece alimentele naturale sunt bogate și în fibre, ceea ce înseamnă că organismul absoarbe zahărul într-un ritm mai lent, prevenind o creștere bruscă a glicemiei

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.06005983efffed5c2bbb109583e889ac.jpg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...