Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Fructe care conțin puțin zahăr și sunt ideale în diete !


Monica Badea

Recommended Posts

Toate fructele contin zahar, desi unele variante au un continut mai mare devat altele. Persoanele care vor sa isi tina sub control aportul de zahar vor renunta adeseori la (sau vor reduce consumul de) bauturi acidulate, ciocolata sau bomboane, insa nu multi dintre noi se gandesc la fructe, chiar daca au diabet.

Fructele sunt un mod sanatos de a potoli "pofta de ceva dulce" si de a aduce un plus de nutrienti in dieta noastra, insa unele fructe, precum bananele si mango, au o cantitate mai mare de fructoza (substanta dulce care se gaseste in fructele dulci si in miere).
Capsuni

Capsunile, la fel ca alte fructe de padure, sunt adeseori bogate in fibre si contin foarte putina fructoza. Exista aproximativ 8 grame de zahar in 8 capsuni de marime medie. In plus, aceste fructe sunt o sursa excelenta de vitamina C.

Piersicile

Desi are un gust dulce inconfundabil, o piersica de marime potrivita contine doar 13 g de zahar

Murele

La fel ca si capsunile, aceste fructe de padure contin intre 4 si 5 g de zahar, 5,3 g de fibre si 1,39 g de proteine la 100 de grame de mure. De asemenea, murele sunt o sursa buna de antioxidanti. E bine sa retii ca afinele contin aproape dublul cantitatii de zahar pe care o au murele.
Lamaile si limetele

Nu multa lume ar alege o lamaie sau o limeta (lamaie verde) ca sa o manance, ca gustare. Cu toate acestea, avand nu mai mult de 2 grame de zahar la un fruct si mari niveluri de vitamina C, aceste fructe sunt excelente in dieta oricarei persoane. Daca vrei, poti sa storci o lamaie sau o limeta in apa minerale pentru a inlocui bauturile carbogazoase indulcite care se gasesc in comert.
Portocale
O portocala de marime potrivita are aproximativ 14 g de zahar digerabil si, totodata, este o sursa excelenta de vitamina C. Sucul de portocale de la supermarket (si toate sucurile de fructe cumparate din magazine) pot sa contina un adaos de zahar. Daca vrei sa limitezi consumul de zahar sau daca ai diabet, este mai bine, de regula, sa mananci fructul in sine in loc sa bei sucul obtinut din acel fruct.

Grepfrutul

Acest fruct cu un continut redus de zahar este favoritul multor persoane la micul dejun. Jumatate dintr-un grepfrut de marime medie contine aproape 11 grame de zahar. Daca ti se pare ca este prea amar, poti sa stropesti feliutele de grepfrut cu putina miere sau sa pui putina Stevia.

Avocado

Deliciosul avocado aproape ca nu contine zahar. Aceste fructe sunt, totodata, o sursa buna de grasimi sanatoase si de fibre.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.78edc7725e0632fdc5a5e499b3f189c3.jpg
sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...