Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Cine e de vină pentru supraponderabilitate ?


Monica Badea

Recommended Posts

Grasimile sau carbohidratii – cine e de vina pentru supraponderalitate?

Cine este adevaratul vinovat pentru acumularea kilogramelor in plus? Grasimile au 9 calorii/ gram, in timp ce carbohidratii vin la pachet cu 4 calorii/ gram. De aici teoria potrivit careia grasimile sunt mai periculoase pentru silueta decat carbohidratii – este insa o terorie corecta?

Unii experti in domeniu dau vina pe grasimi atunci cand vine vorba despre kilogramele in plus acumulate, in timp ce altii sunt de parere ca ar fi, mai degraba, de vina carbohidratii – in special zaharul.
Adevarul este ca nicio teorie nu este adevarata in totalitate, asa cum nicio teorie nu este complet gresita – obezitatea nu este cauzata de un singur nutrient, ci de consumul excesiv al mai multor nutrienti.

Pentru mentinerea greutatii, dar si pentru eliminarea kilogramelor in plus, se recomanda consumul limitat de grasimi, dar si de carbohidrati. Ambele categorii ne pot sabota silueta daca sunt consumate in cantitati mari.

Unele persoane pot slabi mai rapid daca adopta o dieta saraca in grasimi, in timp ce altele se bucura de o slabire accelerata daca adopta o dieta saraca in carbohidrati.

Grasimile stimuleaza nevoia organismului de a consuma mai multe calorii, in timp ce carbohidratii ridica nivelul de insulina, care favorizeaza acumularea depozitelor de grasime.

Consumul de grasimi si supraponderalitatea

Consumul excesiv de grasimi favorizeaza acumularea de kilograme in plus, mai ales daca este vorba despre grasimi nesanatoase. Insa studiile facute in domeniu au aratat ca grasimile sanatoase, consumate in cantitati decente, nu afecteaza in niciun fel silueta, deci nu ar trebui evitate.

Printre sursele de grasimi sanatoase se numara:

Avocado
Somonul
Nucile
Semintele
O analiza a mai multor studii facute pe un esantion de 135.000 de persoane din 18 tari diferite a aratat ca o dieta saraca in grasimi este asociata cu afectiunile cardiovasculare intr-o mai mare masura decat dieta saraca in carbohidrati.

Concluzia specialistilor este ca nu exista dovezi care sa confirme faptul ca grasimile consumate pot cauza supraponderalitate, insa exista dovezi care sa ateste beneficiile grasimilor din dieta.

Se recomanda insa eliminarea din dieta a grasimilor trans, care se regasesc in alimentele procesate. Acestea favorizeaza acumularea kilogramelor in plus, dar prezinta si o serie de riscuri pentru sanatate, in general.

 Consumul de carbohidrati si supraponderalitatea

Si consumul excesiv de carbohidrati poate fi responsabil de supraponderalitate. Carbohidratii reprezinta o sursa primara de glucoza, adica de zaharuri simple. De aceea au capatat o reputatie foarte proasta in ultimii ani. Insa un studiu facut in domeniu a aratat ca o dieta saraca in carbohidrati nu determina o slabire miraculoasa si nu accelereaza nici rata metabolica.

Parerile sunt inca impartite cu privire la grasimi vs carbohidrati in lupta cu kilogramele in plus. Cert este ca nutritionistii ne indeamna sa adoptam o dieta echilibrata, fara excese de niciun fel.

Pentru a reusi sa slabim, ar trebui sa ne concentram pe reducerea aportului caloric, dar si pe consumul alimentelor sanatoase, nu neaparat pe nutrientii pe care trebuie sa ii eliminam din dieta.

Un medic nutritionist te poate ajuta in lupta cu kilogramele in plus, fiindu-ti aliat de nadejde atunci cand vine vorba despre combaterea supraponderalitatii. Fa un efort si apeleaza la un asemenea medic pentru a iti asigura succesul in lupta cu kilogramele.

Iata cateva indicatii cu privire la dieta, care te pot ajuta sa slabesti sanatos:

Redu aportul caloric pentru ca organismul sa fie obligat sa consume din rezervele de grasime acumulate
Evita zaharurile si indulcitorii artificiali, care au foarte multe calorii, insa 0 substante nutritive
Elimina din dieta grasimile trans, care se regasesc in alimentele procesate, de tip fast-food si nu numai
Nu face asocieri alimentare care favorizeaza acumularea de kilograme in plus (exemplu: carne si cartofi, carne si paste)

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.6a6eea6cee013c85fbc16ab7f3f9425b.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...