Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Acizii grași omega 3 și diabetul!


Monica Badea

Recommended Posts

Potrivit specialistilor, acizii grasi Omega-3 pot fi de ajutor in cazul pacientilor predispusi la diabet.

O dieta echilibrata, bogata in acizi grasi Omega-3, imbunatateste sanatatea intestinului, lucru care ar putea avea beneficii in directia obezitatii si a diabetului de tip 2, potrivit unei noi cercetari, data publicitatii in septembrie 2017
Oamenii de stiinta au spus ca persoanele care mananca din belsug alimente probiotice, fibre si uleiuri bogate in acizi grasi Omega-3 (uleiuri care se gasesc adesea in carnea de peste) beneficiaza de o flora intestinala mai sanatoasa si au o stare de sanatate mai buna
Oamenii de stiinta au spus ca persoanele care mananca din belsug alimente probiotice, fibre si uleiuri bogate in acizi grasi Omega-3 (uleiuri care se gasesc adesea in carnea de peste) beneficiaza de o flora intestinala mai sanatoasa si au o stare de sanatate mai buna

In timpul acestui studiu realizat pe un numar de 800 de femei de varsta mijlocie, cercetatorii au analizat modul in care un aport mai mare de Omega-3 a afectat trilioanele de virusuri, bacterii si fungi (ciuperci microscopice) care traiesc in intestine, cunoscute si sub numele de microbiom.

Studiul a aratat ca femeile care au consumat cu regularitate cantitati mai mari de Omega-3 au realizat ca stau mai bine la capitolul sanatatea florei intestinale. Beneficiile pentru sanatate ale diverselor microbiomuri sunt semnificative, deoarece se crede ca acest lucru poate sa ajute la scaderea riscului de obezitate si de diabet de tip 2.

Ce alte beneficii au acizii grasi Omega-3

Alte potentiale beneficii ale acizilor grasi Omega-3 au fost, de asemenea, scoase la iveala prin intermediul studiilor stiintifice, iar dintre acestea mentionam:

Dietele bogate in acizi grasi Omega-3 ar putea sa reduca rezistenta la insulina in cazul oamenilor cu diabet.
Un studiu a aratat ca acizii grasi Omega-3 protejeaza impotriva intolerantei la glucoza si atenueaza acumularea de metaboliti lipidici (de exemplu, ceramidele).
Dietele bogate in acizi grasi Omega-3 ar putea reduce riscul de infarct miocardic, accident vascular cerebral (AVC), degenerescenta maculara (adica degenerarea maculei) si riscul de a face anumite forme de cancer.
Suplimentele cu Omega-3 imbunatatesc simptomele unor afectiuni precum astmul, poliartrita reumatoida, lupusul si bolile inflamatorii intestinale.
Un alt studiu a aratat ca un aport suficient de acizi grasi polinesaturati Omega-3 ar putea opri sistemul imunitar sa atace propriile celule beta pancreatice si ar putea chiar sa inverseze acest proces. In studiul realizat pe soareci, cercetatorii de la Guangdong University of Technology (China) au observat ca suplimentarea cu doze mari de Omega-3 pare promitatoare, pentru ca acesti acizi grasi pot restabili echilibrul imunitar si pot sa ajute la mentinerea functionarii insulelor pancreatice in diabetul de tip 1.

Expertii din domeniul sanatatii sunt de acord ca este, in general, o idee buna pentru ca majoritatea oamenilor (cu sau fara diabet zaharat) sa consume mai multi acizi grasi Omega-3 si sa includa in alimentatia lor mai multe surse de Omega-3.

Administrarea suplimentelor cu ulei de peste poate fi si ea de ajutor, dar ar trebui sa iei aceste suplimente pe langa tratamentul tau , ca suplimentele de acest gen pot reduce nivelul trigliceridelor in randul persoanelor cu diabet de tip 2, lucru care ar putea sa le reduca acestor oameni si riscul de boli cardiace. Cu toate acestea, suplimentele pe baza de ulei de peste ar putea, in cazul anumitor persoane, sa creasca semnificativ nivelul colesterolului "rau" (LDL), acele lipoproteine cu densitate scazuta, asa ca ar fi bine ca cei care au acest risc sa isi monitorizeze regulat profilul lipidelor sangvine.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.9dac1d05ff223ba03494e00fb1e471b9.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...