Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

De ce îmi e tot timpul foame?


Monica Badea

Recommended Posts

De ce ți-e foame tot timpul?

Foamea îți indică faptul că organismul are nevoie de combustibil, dar sunt perioade în care simți că ți-e foame tot timpul. De ce se întâmplă acest lucru?

Deși, după ce iei masa, ar trebui să reziști cam 4 ore până ți se face foame din nou, e posibil ca uneori să simți nevoia de a mânca ceva mult mai repede de atât (de exemplu, după doar o oră sau două). Iată câteva motive pentru care ți-e foame tot timpul:

Nu mănânci suficiente proteine

Aportul adecvat de proteine este important pentru controlul apetitului. Proteinele au proprietăți de reducere a senzației de foame și te ajută să consumi mai puține calorii în timpul zilei. Concret, se crește în corp producția de hormoni care semnalează sațietatea¹ și se reduce reduce nivelul de hormoni care stimulează foamea.

Atenție, excesul de proteine nu este sănătos, însă și dacă mănânci prea puține poți avea probleme de sănătate, deoarece proteinele sunt o parte esențială a alimentației. Proteinele se găsesc în fiecare celulă din corp, deci consumul adecvat este important pentru multe funcții, inclusiv menținerea sănătății mușchilor, a oaselor și a țesuturilor.

Bărbații au nevoie de aproximativ 56 grame de proteine, iar femeile cam de 46 g, în cazul în care au activitate fizică minimă. Așadar, dacă obișnuiești să faci mișcare sau ai un loc de muncă unde faci mult efort fizic, necesarul de proteine este mai mare. Dacă ești o femeie de 50 kg care face zilnic mișcare moderată spre intensă (mers pe jos în pas alert, mers pe bicicletă, gimnastică în casă etc.), necesarul de proteine zilnic poate fi de 65 g. Dacă ești un bărbat de 80 de kg care face exerciții fizice moderate spre intense zilnic, necesarul poate să ajungă la 104 g de proteine.

Așadar, dacă ți-e foame tot timpul, poate că nu consumi suficiente proteine, însă e bine de știut că multe alimente au un conținut ridicat de proteine. Surse bune de proteine sunt carnea slabă, peștele, ouăle, brânzeturile slabe, tofu, fasole, lintea și alte leguminoase, migdalele, arahidele și alte nuci.

Mănânci prea mulți carbohidrați rafinați

Glucidele rafinate au fost prelucrate și li s-au eliminat vitaminele, mineralele și fibrele, care conferă senzația de sațietate. Una dintre cele mai populare surse de carbohidrați rafinați este făina albă, care se găsește în multe alimente pe bază de cereale, cum ar fi pâinea, pastele și produsele de patiserie. Și alimentele precum sucurile și bomboanele sunt carbohidrați rafinați². Deoarece aceștia nu au fibre, corpul le digeră foarte repede și nu dau senzație de sațietate. Astfel, dacă mănânci multe astfel de alimente, poți constata că ți-e foame tot timpul.

Pentru a reduce consumul de carbohidrați rafinați, pur și simplu înlocuiește-i cu carbohidrați sănătoși, cum ar fi cei din legume, fructe, leguminoase și cereale integrale (pâine integrală, paste integrale etc.). Aceste alimente sunt bogate în fibre, care te ajută să ții foamea sub control.

Nu mănânci suficiente fibre

Cum spuneam mai sus, fibrele contribuie la senzația de sațietate, deci dacă nu mănânci alimente bogate în fibre, nu e de mirare că ți-e foame tot timpul. Alimentele bogate în fibre încetinesc rata de golire a stomacului; durează mai mult timp pentru a fi digerate decât alimentele cu conținut scăzut de fibre, deci te vei simți plin pentru mai mult timp. O dietă bogată în fibre nu numai că ajută la reducerea senzației de foame, dar este asociată și cu alte câteva beneficii pentru sănătate, cum ar fi un risc redus de boli de inimă, diabet și obezitate.

Nu mănânci deloc grăsimi

Un alt motiv pentru care ți-e foame tot timpul poate fi acela că nu consumi grăsimi. E bine de știut că este nevoie de mai mult timp pentru ca organismul să digere grăsimile și că acestea rămân în stomac pentru o perioadă lungă, iar consumul de grăsimi poate duce la eliberarea diferiților hormoni care susțin senzația de sațietate. Așadar, dacă nu consumi deloc grăsimi, te poți confunta cu foamea excesivă.

Atenție, acest lucru nu înseamnă că orice grăsimi sunt bune de consumat zilnic. Alege-le pe cele sănătoase, adică nesaturate, cum ar fi acizii grași Omega 3 din pește; dacă nu mănânci pește, poți lua suplimente alimentare certificate, de calitate, cu ulei de pește de mare adâncime sau cu ulei concentrat de alge care conține 800 mg de Omega 3. Și alte grăsimi sunt bune pentru a fi consumate cu moderație în alimentația zilnică, de exemplu, măslinele și uleiul de măsline, avocadoul și diverse nuci și semințe.

Nu bei suficientă apă
Consumul de apă în cantitate suficientă are mai multe beneficii pentru sănătate, inclusiv susținerea sănătății creierului și a inimii și optimizarea performanței la efort. În plus, apa menține pielea și sistemul digestiv sănătoase. Pe lângă toate acestea, apa³ reduce pofta de mâncare atunci când este consumată înainte de masă și între mese. De asemenea, acordă atenție corpului: uneori, senzația de sete poate fi confundată cu cea de foame. Așadar, când simți că ți-e foame, bea întâi un pahar cu apă și vezi cum te simți. Dacă îți este foame în continuare, înseamnă că trebuie să mănânci ceva.

Nu dormi suficient

Somnul odihnitor este extrem de important pentru sănătate, fiind necesar pentru buna funcționare a creierului și a sistemului imunitar. În plus, dormitul suficient este un factor în controlul apetitului, deoarece ajută la reglarea grelinei, hormonul stimulator al senzației de foame. Lipsa somnului duce la niveluri mai ridicate de grelină, motiv pentru care poți observa că ți-e foame tot timpul. Somnul suficient ajută, de asemenea, la asigurarea nivelurilor adecvate de leptină, un hormon care susține sațietatea.

Faci mult sport

Dacă faci în mod regulat exerciții de intensitate ridicată (mers rapid pe bicicletă, alergări, sărit coarda etc.), sau te antrenezi pe durate lungi de-a lungul unei zile, timp de luni la rând, de exemplu pentru maratoane, tinzi să ai un metabolism mai rapid, ceea ce înseamnă că arzi mai multe calorii în repaus decât cei care fac exerciții fizice moderate sau decât cei sedentari. Dacă te afli în această situație, este util să mănânci un pic mai mult decât până acum, alegând alimente cu un conținut ridicat de fibre, proteine și grăsimi sănătoase.

Iei anumite medicamente

Mai multe medicamente pot avea ca efect secundar creșterea poftei de mâncare, cum ar fi corticosteroizii, anticonvulsivantele, antidepresivele și chiar și unele medicamente pentru diabet. Dacă bănuiești că ți-e foame tot timpul din cauza medicamentelor, cere sfatul medicului curant.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.58f25cab7bf33cf7d0dbff31542c2167.jpg


sursa

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...