Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Cum să îți menții motivația într-ale slăbitului!


Monica Badea

Recommended Posts

Daca ai de dat jos 5 kilograme, sansele de reusita sunt foarte mari si probabil ca iti vei putea mentine motivatia cu usurinta pe perioada procesului de slabire. Insa daca ai de eliminat mai multe kilograme, poate chiar 20-30, motivatia va fi dificil de mentinut pana la finalul luptei cu kilogramele in plus.

Persoanele care sufera de obezitate au de eliminat un numar mare de kilograme, ceea ce inseamna ca vor exista mai multe perioade de stagnare in care, in ciuda dietei si efortului fizic depus, greutatea nu va mai scadea. In aceste perioade este esential sa iti pastrezi motivatia si sa nu te lasi descurajat. Numai asa vei reusi sa castigi, la final, lupta cu obezitatea.
Recompenseaza-te pentru a-ti mentine motivatia – recompensele functioneaza, insa este foarte important sa inveti sa renunti la cele alimentare. O carte, ceva de imbracat, un film sau o bijuterie pot deveni recompense cu care sa te premiezi la finalul unei saptamani sau luni de dieta. Stabileste-ti de la inceput anumite praguri si recompense pe masura acestora – de exemplu, propune-ti sa iti cumperi un lucru la care visezi de mult cand reusesti sa slabesti 10 kilograme ori o vacanta mult visata cand ajungi la pragul de 20 de kilograme in minus.

Combate nevoia de a manca pe fond emotional – pentru a obtine rezultate de durata, e important sa iti intelegi nevoia de a manca pe fond emotional, dar si sa o combati. Daca mananci atunci cand esti suprat, obosit sau anxios, este clar ca ai problema mancatului pe fond emotional. Un psihoterapeut te va ajuta sa identifici radacinile acestei probleme, dar iti va preda si tehnici prin care o poti combate.

Foloseste informatiile medicale pentru a-ti mentine motivatia de a slabi – cu toate ca multi dintre noi slabim pentru a arata mai bine, e important sa stim ca slabitul ne va face sa ne simtim mai bine, kilogramele in plus cauzand o serie de probleme de sanatate. Foloseste argumentul mentinerii sanatatii pentru a nu te abate de la drumul tau. Analizeaza riscurile la care te expune obezitatea (diabet de tip 2, hipertensiune, ateroscleroza, dureri lombare, depresie si nu numai) si gandeste-te cat de important este sa iti mentii indicele de masa corporala in limitele sanatoase.

Foloseste oglinda si pozele pentru a-ti mentine motivatia – chiar daca, la un moment dat, procesul de eliminare a kilogramelor in plus stagneaza, asta nu inseamna ca inainte de asta nu a dat roade. Uita-te la poze cu tine inainte sa incepi sa slabesti, apoi admira-te in oglinda si bucura-te de rezultatele pe care le-ai obtinut. Imagineaza-ti ca acesta este doar inceputul si vizualizeaza-te la finalul curei de slabire – aceasta este cea mai puternica metoda de mentinere a motivatiei.

Incepe dieta impreuna cu un prieten sau cu o ruda – statisticile arata ca persoanele care incep dieta si programul de sport impreuna cu altcineva ori intr-un grup au sanse mai mari de reusita datorita competivitatii.
Nu te cantari zilnic -  daca vrei sa iti mentii greutatea, e recomandat sa te cantaresti zilnic. Pe de alta parte insa, daca vrei sa slabesti, cantaritul zilnic este contraindicat intrucat te poate sabota, facandu-te sa iti pierzi motivatia. Cantareste-te, mai degraba, saptamanal sau o data la doua saptamani.

Permite-ti un rasfat culinar saptamanal – o dieta foarte stricta te poate face sa dezvolti frustrari, care in timp iti pot afecta motivatia. In primele saptamani de dieta, iti poti permite un mic rasfat culinar o data pe saptamana, de preferat intr-o zi de weekend. Rasfatul culinar nu trebuie sa fie exagerat de bogat in calorii, insa poate satisface o pofta avuta pe timpul saptamanii – poti manca 2 patratele de ciocolata sau iti poti rasfata papilele gustative cu o ciocolata calda (bineinteles, fara frisca sau siropuri).

In timp, dieta sanatoasa si sportul practicat zilnic vor deveni un stil de viata, ceea ce inseamna ca vei putea sa iti mentii greutatea si dupa incheierea dietei.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.32758f85acefce485931657d6f76daef.jpg
sursa

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...