Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Sindromul ovarului polichistic și slăbirea!


Monica Badea

Recommended Posts

Sindromul ovarelor polichistice este, de regula, o afectiune cu semne distinctive precum menstruatiile neregulate sau lipsa menstruatiei. Femeile care sufera de acest sindrom au mai multe chisturi formate pe ovarele lor, cauzate de o productie in exces a hormonilor androgeni.
Cum poate dieta sa iti afecteze boala

Femeile cu sindromul ovarelor polichistice au niveluri mai mari decat cele normale de insulina, un hormon produs in pancreas. Insulina ajuta celulele din corp sa transforme zaharul (glucoza) in energie.
Daca nu produci suficienta insulina, glicemia ta (cantitatea de glucoza din sange) poate sa creasca. Acest lucru poate sa se intample si daca ai rezistenta la insulina. In cazul in care ai rezistenta la insulina, organismul tau poate sa incerce sa elimine nivelurile mari ale insulinei, in efortul de a-ti mentine glicemia la un nivel normal. Valorile prea mari ale insulinei pot determina ovarele sa produca mai multi hormoni androgeni, cum este testosteronul.

O dieta bogata in carbohidrati, cum ar fi alimentele ce contin amidon, poate duce la rezistenta la insulina si, prin urmare, scaderea in greutate este mult mai dificil de controlat.

Ce alimente sunt permise (pe care ar trebui sa le incluzi in regimul tau)

Alimentele bogate in fibre te pot ajuta sa combati rezistenta la insulina, prin faptul ca incetinesc digestia si reduc impactul pe care glucoza il are asupra sangelui. Acesta poate fi un lucru benefic pentru femeile cu sindromul ovarelor polichistice. Surse bune de alimente bogate in fibre sunt:

•    legumele crucifere, cum ar fi broccoli, conopida si varza de Bruxelles
•    verdeturile si salatele, inclusiv salata cu frunze rosii si rucola
•    ardeii grasi verzi si rosii
•    fasolea boabe si leguminoasele
•    migdalele
•    fructele de padure
•    cartoful dulce
•    dovlecelul de iarna
•    dovleacul.

Sursele de proteine slabe, cum ar fi tofu, carnea de pui si pestele nu iti ofera suficiente fibre, insa sunt foarte satioase si reprezinta o optiune sanatoasa in privinta alimentelor recomandate in regimul femeilor cu sindromul de ovar polichistic.

Alimentele care te ajuta sa reduci inflamatia din corp ar putea fi si ele benefice in regimul persoanelor cu ovare polichistice. Aceste alimente antiinflamatoare sunt:

•    rosiile
•    varza kale
•    spanacul
•    migdalele si nucile romanesti
•    uleiul de masline
•    fructele, cum ar fi afinele si capsunele
•    pestele gras, bogat in acizi grasi Omega-3, cum ar fi somonul si sardinele.

Ce alimente ar trebui sa eviti sau sa consumi mai rar daca ai ovare polichistice

Carbohidratii rafinati provoaca inflamatie, agraveaza rezistenta la insulina si ar trebui evitati. Acest grup include alimentele extrem de procesate, precum:
CONTENT
•    painea alba
•    briosele
•    produsele de patiserie
•    deserturile preparate cu zahar
•    cartofii albi
•    orice produs facut cu faina alba.

Noodles-ii care au pe lista de ingrediente gris sau faina alba sunt bogati in carbohidrati si au un continut foarte scazut de fibre. Acestia ar trebui eliminati din dieta ta. Pastele facute din faina de linte sau din altceva (in locul fainii albe) sunt o alternativa excelenta.

Zaharul este un carbohidrat, asa ca ar trebui evitat de cate ori este posibil. Gustarile si bauturile indulcite cu zahar trebuie evitate complet. Cand citesti lista de ingrediente a produselor alimentare, asigura-te ca vei cauta numerosii termeni folositi pentru zahar (acestia includ sucroza, siropul de porumb si dextroza). Nu uita ca zaharul poate sa se "ascunda" si in produsele pe care le bei, cum ar fi sucurile si bauturile acidulate.

O idee buna pentru regimul tau este sa reduci sau sa elimini din dieta ta alimentele care provoaca inflamatia, cum ar fi cartofii prajiti, margarina si carnea rosie plus carnea procesata.

Adopta o dieta cu alimente cu indice glicemic scazut

Indicele glicemic este un sistem care iti arata cat de repede glicemia ta creste dupa ce ai mancat diferiti carbohidrati. Dietele cu un indice glicemic cat mai scazut, adica cele pe baza de alimente care iti cresc glicemia intr-un ritm lent, pot fi utile pentru a reduce simptomele sindromului de ovar polichistic. In plus, studiile arata ca o reducere (chiar si moderata) in consumul de carbohidrati din dieta a reusit sa reduca valorile insulinei (pe nemancat si nu numai) in randul femeilor cu sindromul ovarelor polichistice, lucru care, in timp, ar putea imbunatati functiile sistemelor endocrin si reproducator.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.2ec4f7c9b74735d7a576d0f64a8ae399.jpg
sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...