Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ce mănânc dacă sunt constipat/ă???


Monica Badea

Recommended Posts

Alimente permise în constipație

Suntem diferiți și organismele noastre răspund diferit la alimentele pe care le consumăm. Următoarele alimente sănătoase pot fi de ajutor în ameliorarea constipației:

Iaurtul și kefirul
Multe produse lactate, incluzând iaurtul și kefirul, conțin microorganisme probiotice. Acestea sunt numite “bacterii benefice” și pot ajuta sănătatea intestinală și la înmuierea scaunului. Un studiu a demonstrat că un consum de 180 de mililitri în fiecare dimineață, pentru 2 săptămâni, a scurtat timpul necesar eliminării scaunului.

Leguminoasele
Fasolea, mazărea, lintea sau năutul sunt surse foarte bune de fibre alimentare. Fibrele sunt necesare pentru o digestie sănătoasă și au proprietatea de a ameliora constipația. Un studiu din 2017 a arătat că 100 de grame de fasole gătită oferă un sfert din cantitatea necesară de fibre pentru o zi.

Supele clare
Supele sunt nutritive și ușor digerabile. Hidratează scaunul și înlesnesc tranzitul intestinal. Lichidele și alimentele calde sunt în general de ajutor.

Prunele
Prunele și sucul de prune sunt un remediu tradițional pentru constipație. Prunele conțin o cantitate mare de fibre, dar și sorbitol, un compus fenolic care poate avea beneficii gastrointestinale. Dacă suferi de constipație, adaugă în dietă 100 de grame de prune pe zi.

Broccoli
Broccoli conține sulforafan, o substanță care poate proteja intestinele și ușura digestia. Sulforafanul poate, de asemenea, să inhibe dezvoltarea unor microorganisme care pot afecta tranzitul intestinal.

Merele și perele
Merele și perele conțin mai multe elemente care îmbunătățesc digestia, printre care fibre, sorbitol și fructoză. Acestea conțin și multă apă, lucru care poate preveni constipația. Consumă-le crude, cu coajă, pentru a beneficia la maximum.

Strugurii
Coaja strugurelui este bogată și ea în fibre care pot reduce constipația. Încearcă să îi adaugi în dietă ori de câte ori poți.

Kiwi
100 g de kiwi conțin în jur de 2-3 g de fibre, lucru care poate ajuta în constipație. Mai conțin un compus numit actinidină, o enzimă care poate stimula peristaltismul.

Murele și zmeura
Ambele sunt bogate în fibre și apă, iar consumul lor frecvent poate reduce constipația.

Pâinea, cerealele și pastele integrale
Produsele pe bază de cereale integrale sunt surse excelente de fibre insolubile, care măresc volumul scaunului și îi grăbesc tranzitul. Produsele cu făină integrală care conțin și diverse tipuri de semințe aduc și mai multe fibre.

Uleiul de măsline
Uleiul de măsline are un efect laxativ moderat, lucru care poate ajuta la eliminarea scaunului.

Dacă regimul igieno-dietetic nu are eficacitate, adresați-vă medicului. Există numeroase opțiuni medicamentoase care pot fi utilizate în caz de constipație.

Alimente nerecomandate în constipație

Lactatele și în special brânzeturile maturate
Lactatele de acest tip pot întări scaunul și pot înrăutăți constipația. Nu este însă necesar să renunți de tot la lactate, fiind indicat să consumi lactate fermentate, bogate în probiotice.

Alimentele fast-food
Majoritate preparatelor fast-food sunt sărace în fibre și conțin ingrediente neprietenoase cu digestia.

Alimentele prăjite
Mâncarea prăjită este greu digerabilă, iar atunci când tranzitul intestinal este lent, materiile fecale se pot deshidrata prea mult, apărând constipația.

Ouăle
Sunt bogate în proteine de calitate, dar nu conțin deloc fibre. În nici un caz nu trebuie să le elimini din dietă, ci asociază-le cu surse de fibre. De exemplu, adaugă în omletă roșii sau spanac.

Carnea proaspătă
Deși este o sursă excelentă de proteine, carnea, evident nu conține fibre. La orice friptură asociază și o garnitură pe bază de ingrediente vegetale.

Pâinea și alimentele pe bază de făină albă
Făina albă este săracă în fibre și dacă consumi prea multă poate cauza apariția constipației.

Alcoolul
Consumul de alcool deshidratează organismul, iar deshidratarea are un impact major și asupra scaunului.


sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...