Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Fructele,Carbohidrații si caloriile!


Monica Badea

Recommended Posts

Vara indeosebi, cand avem la dispozitie fructe autohtone, adevarate mine de vitamine, minerale si antioxidanti, trebuie sa profitam si sa le consumam cu asiduitate. Cele mai multe fructe isi bazeaza aportul de calorii pe continutul de carbohidrati.

Practic, cu exceptia fructelor oleaginoase, bogate in grasimi (alune, nuci, fistic, masline), toate celelalte fructe isi datoreaza incarcatura energetica glucidelor pe care le contin. Exista doua tipuri de carbohidrati (glucide) in fructe: cei digerabili, numiti si zaharuri, care dau gustul dulce, placut, dar si numarul mare de calorii, si cei nedigerabili, numiti si fibre, care fac ca fructele sa fie laxative, sa detoxifice organismul si sa nu contribuie la bilantul energetic intr-o masura exagerat de mare. Practic, din cauza fibrelor, o parte din caloriile fructelor se pierd, ceea ce le face oricum mai putin calorigene decat o prajitura, o ciocolata sau o inghetata.

Clasificarea fructelor  in functie de calorii

Initial, fructele au fost clasificate din punct de vedere al continutului de carbohidrati si, deci, de calorii, in trei clase, destinate orientarii dietetice a diabeticilor. Acestia au restrictie la consumul de carbohidrati, de aceea trebuie sa manance fructe dulci cu moderatie. Aceasta clasificare, insa, este utila si pentru noi, consumatorii sanatosi, pentru a ne indruma rapid in legatura cu caloriile fructelor. Astfel:

– O clasa de fructe este cea a fructelor cu mai putin de 5% carbohidrati, deci cu calorii foarte putine. Nu va bucurati! Aici intra destul de putine fructe: pepenele verde (cantarit cu coaja), grapefruitul, lamaile, ciresele de mai (acrisoare) si unele tipuri de mere (merele Renete).

– Urmeaza fructele cu 5-15% carbohidrati, deci care ne ingrasa mai mult sau mai putin, dar care in orice caz trebuie luate in seama: cirese de iunie, piersici si caise, visine, pepene galben cantarit cu coaja, merele golden si alte soiuri dulci, perele obisnuite, prunele brumarii, gutuile, cantalupul, kiwi etc.
– Ultima clasa este cea oarecum prohibita, deoarece aici sunt fructe cu multe glucide, peste 15% din compozitia lor, ceea ce le confera o valoare calorica de mare. Regasim strugurii foarte dulci, tamaiosi, care sunt un adevarat concentrat de glucoza, prunele Renglote, perele Bergamotte, ananasul, bananele, toate fructele uscate. Ultimele, prin deshidratare, s-au concentrat ca si valoare calorica, asa incat trebuie sa fim atenti sa nu depasim „norma” atunci cand mancam stafide, caise uscate, prune uscate, curmale, smochine etc. A nu se intelege ca aceste produse sunt daunatoare… din contra! Sunt extreme de bogate in minerale, fibre si antioxidanti, de aceea sunt desertul ideal in curele de slabire.

In concluzie, e vara, sa mancam fructe, dar ca intotdeauna, sa mancam cu moderatie.

Valori calorice ale fructelor

– caise: 17 Kcal/fruct (35 g)
– piesici: 59 Kcal/fruct mediu (150 g)
– cirese: 32 Kcal/100 g
– grapefruit: 41 Kcal/fruct mediu (125 g)
– pepene galben: 34 Kcal/100 g
– prune: 30 Kcal/fruct (66 g)
– prune uscate fara samburi: 23 Kcal/fruct (9.5 g)
– caise uscate fara samburi: 16 Kcal/fruct (7g)
– banana medie: 105 Kcal/bucata (118 g)
– stafide: 302 Kcal/100 g
– o para medie: 103 Kcal/bucata  (178g)
– mar: 95 Kcal/fruct mediu (182 g)
Așadar Exista fructe cu mai multe calorii care, daca sunt mancate intr-o cantitate ce depaseste necesarul de energie al organismului nostru, vor avea ca efect kilograme in plus. Deci nu trebuie sa ne ferim de fructe dacă le consumam in prima parte a zilei și nu depășim 3-400 gr pe zi.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.1d11c8e84c3c8e8da782347b9fc6ca52.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...