Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

10 metode prin care te hidratezi fără sa bei apa!


Monica Badea

Recommended Posts

10 metode prin care poti MANCA apa, pentru hidratare si o piele stralucitoare!

Ai mai auzit de conceptul de A MANCA apa? Are de fapt doua explicatii: una este preluarea apei necesare hidratarii si din alimente care o contin, cealalta presupune consumul apei cu inghitituri mici, fara graba, ca si cum ai mesteca, pentru a te asigura ca ajunge acolo unde trebuie, nu direct in vezica urinara.

Apa trebuie sa isi indeplineasca si rolul de hidratare, nu doar acela de a potoli setea. De fapt, daca ti se face sete, organismul deja trage semnale de alarma. Ideal e sa consumi apa si fara sa iti fie sete, acoperind necesarul organismului - adica 33 ml pentru fiecare kilogram al corpului tau.
Apa iti mentine hidratarea corpului si prin aceasta asigura o mai buna digestie, un ten frumos si sanatos si un par stralucitor.

Mai jos ai o lista de alimente sanatoase care contin apa si pe care merita sa le consumi si in vederea unei mai bune hidratari.

1. Rosiile (93%)

Rosiile sunt excelente indiferent de culoarea lor. Le gasim atat verzi, cat si galbene, portocalii si chiar violet, nu numai in variatii de rosu. Cantitatea de apa pe care o contin variaza destul de putin, asa ca putem consuma cu incredere rosii de toate soiurile si culorile si sa ne bucuram si de aportul de vitamine si antioxidanti pe care acestea il au.

2. Castravetii (96% apa)

Sunt bogati in fibre si minerale, te racoresc si ii poti consuma intr-o multime de retete cu gust de vara si vacanta. Nu trebuie sa te gandesti ca ii ai la dispozitie doar vara, acum ii gasesti pe piata indiferent de anotimp.

3. Salata iceberg (96%)

Tot 96% apa contine si salata verde. Nu contine foarte multe substante nutritive, insa e bogata in fibre si  apa, fiind excelenta in combinatie cu carnea, in salate complexe, burgeri sau sendvisuri, ori in combinatie cu alte legume.

4. Telina (95%)

Nu numai continutul mare de apa o face sa fie dezirabila in dieta, ci si faptul ca ajuta in mod natural buna functionare a pancreasului si este si una dintre legumele folosite pentru lupta impotriva unor tipuri de cancer, fiind recomandata spre consum in cazul pacientilor respectivi. Romanii o folosesc de obicei in supe, ciorbe sau salata de cruditati cu telina, morcov, mar si optional maioneza si lamaie. E foarte buna si fiarta si pregatita apoi ca maioneza, in combinatie cu cartofi, morcovi si dovlecei pentru piureuri, coapta sub forma de chipsuri si chiar feliata, ca inlocuitor de paine, unsa cu unt de arahide sau migdale.

5. Spanacul (96%)

Spanacul contine luteina, fibre, potasiu si vitamina E, are si proprietati antioxidante, deci ar trebuie sa te gandesti ca stia Popey Marinarul ce stia cand il consuma pe post de energizant rapid si sa iei exemplu de la el. Majoritatea il prefera traditional, cu oua ochiuri deasupra, dar mai nou e folosit mai ales in salate, smothieuri sau tarte sarate.
6. Portocalele (87%)

Au putine calorii si multi nutrienti, calciu, magneziu, potasiu, fosfor, mangan, cupru si seleniu, precum si vitaminele A, B si mai ales C. Au si o aroma foarte energizanta si pot fi consumate atat ca atare, cat si in sucuri si smoothieuri, diverse salate sau retete complexe.

7. Grapefruitul (91%)

In afara de apa, grapefruitul contine si electroliti care contribuie la prevenirea deshidratarii. Consumul regulat de grapefruit te poate ajuta sa tii apetitul sub control, contribuind la obtinerea unei siluete suple, protejeaza impotriva racelilor, fiind bogat in vitamina C, pe langa complexul de B-uri, K si E, are un mare continut de fibre solubile si scade nivelul insulinei.

8. Pepenele (92%)

Daca mancam apa, pepenele aproape putem spune ca il putem bea. In afara de 92% apa, care fac ca in timpul verii sa nu mai simtim senzatia de sete dupa ce am mancat pepene, mai contine minerale, fibre si nutrienti.
9. Capsunele (90%)

Ideale proaspete, dar excelente si congelate si transformate ulterior in smoothieuri sau in diverse deserturi, folosite ca toping pentru inghetata sau la micul dejun cu iaurt si cereale, aceste fructe extrem de aromate si dulci se numara printre preferatele tuturor, indiferent de varsta. Exista chiar si diete cu capsune!

10. Merele (84%)
Bogate in vitamina C si in complexul de B-uri, in calciu, potasiu, fosfor si fibre, merele cresc sistemul imunitar, imbunatatesc digestia, ajuta inima, dar si vederea! O multime de beneficii care ne asigura ca proverbul de origine englezeasca - Un mar pe zi tine doctorul departe! are o baza solida. Cu siguranta nimeni nu mananca un mar in fiecare zi, dar putem incerca sa le consumam cat mai des.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.33e221888e3d44eefb514f045dd769f9.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente : -2 kg ardei (capia sau gogoșari ) - 3 kg morcovi -1,5 kg ceapă -2 kg roşii -300 ulei de care doriți -1 kg dovlecei (Opțional ..eu am pus pt ca ii aveam in casă) -500 ml apa -sare,piper și alte condimente Mod de preparare : Curățăm morcovii și ii dam pe răzătoare …într-un vas încăpător punem uleiul la încins și adăugăm morcovii și in același timp și apa(călim mai mult la apa decât la ulei )..lăsam la foc mic și amestecam frecvent . Intre timp tocam și ceapa marunt,după care o adăugăm peste morcovi ,lăsam sa se gătească la foc mic pana când sunt moi ..dacă mai e nevoie mai  adăugăm apa Adăugăm și ardeii tocati marunt (ii puteți coace sau ii puteți pune cruzi ..eu i-am pus cruzi ),după care adăugăm și roșiile tăiate cuburi ,de asemenea și dovleceii tocati marunt . Lăsam legumele sa se gătească la foc mic pana când sunt pătrunse bine ,potrivim de sare și condimente și oprim focul ! Punem zacusca in borcane ,punem capacele și sterilizăm la bain marie sau la cuptor pt minim 1 ora!
    • Ingrediente: -1,5 kg ceapă -1 ,5 kg morcov -2  kg ardei copți (pot fi capia sau gogoșari ) -2,5 kilograme de ghebe fierte pana când sunt gătite in proporție de 90%..adăugăm in apa in care fierb și putina sare -250 ml ulei (eu am pus de masline ) -1 l de suc de roșii sau 2 kg de rosii tocate marunt -sare și alte condimente după gust -500 ml apa  Am tocat marunt ceapa ,morcovii i-am dat pe răzătoare si le-am pus împreuna intr-un vas încăpător ,am pus uleiul si de 2 ori mai multă apa(decât uleiul ..adică 500 ml) Lăsăm să se gătească la foc mic până scade apa după care adăugăm sucul de roșii sau roșiile tocate marunt După ce am copt ardeii si i-am curățat ,ii punem la blender sau ii tocam foarte marunt cu un cuțit de Bucătărie ..la fel procedam si cu ghebele care au fost gătite (fierte )..si le adăugăm in vasul in care am “călit “ si celelalte legume ! Potrivim de sare, piper și alte condimente. Amestecăm și lăsăm să se gătească lent, la foc mic până când scade zeama.(dacă nu exista suficientă zeama ,mai putem adauga o cana cu apa pentru a da posibilitate tuturor legumelor sa se gătească perfect ) Cand ajunge la Consistența dorita ,oprim focul si punem zacusca in borcane ,punem capacele si sterilizăm la bain marie sau la cuptor pt minim o ora (sterilizarea borcanelor este foarte importantă )!
    • Ingrediente : -300 gr făina integrală -1 lingurița bicarbonat stins cu puțin oțet -30 ml ulei -apa fierbinte -sare Pentru toping(umplutura ) puteți folosi orice va place ,eu am pus următoarele : -1 ceapa tăiată marunt -50 gr cascaval vegan -100 gr zacusca dar puteți pune doar rosii simple -oregano -sare -boia iute -50 gr soia granule (fierte pt 10 minute și scurse bine ) Mod de preparare : Am pus într-un bol faina cu bicarbonatul stins si uleiul ..am încorporat bine si am adăugat si un praf de sare Puțin câte puțin am adăugat apa fierbinte si am amestecat cu o lingura ! Adăugăm apa pana când obținem un aluat bun de întins (nici prea tare nici prea moale )..eu am pus 150 ml apa dar depinde de faina folosită ,așadar adăugăm treptat si ne oprim exact când obținem un aluat puțin mai moale decât cel pt pâine ! Am întins aluatul (l-am făcut rotund ) într-o tava cu hârtie de copt si l-am lăsat deoparte(învelit ) timp in care am pregătit umplutura ! Am pus o cratiță pe aragaz in care am adăugat ceapa ,zacusca ,granulele de soia și o ceașca cu apa Am lăsat la foc mic pana a scăzut toată apa,am adăugat sare ,oregano și boia după gust si am oprit focul ! Am asezat compoziția peste blatul din tava si am pus cascaval  ras ,după care am pus la cuptor pt 35 de minute la 180 gr.
    • -1,5 kg vinete coapte (cantitatea e după coacere ,curățare și scurse) -1,5 kg ardei capia copți -750 gr morcovi dați pe răzătoare -100 ml ulei (eu am pus de masline ) -100 ml oțet -100 gr îndulcitor eritritol sau 50 gr zahăr - 2 lingurițe sare -condimente după gust Am copt și curățat legumele, (morcovii i-am dat pe răzătoare )..cat timp acestea se răcesc  pregătim soluția pentru marinarea lor. Pe aragaz punem o cratiță și turnam în ea uleiul și oțetul. Adăugăm  sarea, indulcitorul și condimentele și amestecăm cu o lingura de lemn  până când acestea se dizolvă în lichidul care fierbe ușor! Fierbem timp de 5-6 minute, . Stingem focul și lasăm lichidul să se tempereze în timp ce pregătim borcanele și legumele coapte. Călim in putina apa(mai mult fiert),morcovii Tocam vinetele și ardeii în cuburi mici și amestecam într-un bol încăpător împreuna cu morcovii bine gatiti ! Punem compoziția in borcane ,punem capacele si sterilizăm pt minim o ora..ori la bain marie ori la cuptor!
    • -1,8kg ardei iute rosu curatat de seminte  și tocat marunt -1 kg ardei capia -tocat cât mai marunt -1,5 l l otet de 9 grade -700 gr îndulcitor (eritritol )..puteți adauga pana la 1 kg dacă doriți sa iasa mai dulce sau dacă ardeii iuți sunt prea iuți (dacă folosiți zahăr ,500 gr ar fi suficient ) Mod de preparare Le-am scos semintele(ardeilor iuți ,am folosit o pereche de mănuși chirurgicale )apoi i-am taiat bucatele mai mici….ardeiul capia trebuie sa fie  mai carnos ,de asemenea tăiat și el in cubulete marunte. Într- o cratita punem otetul si îndulcitorul  si lasam la foc mic aproximativ  30 min sa fiarbă ,apoi punem ardeiul iute si ardeiul capia si lasam sa fiarba aproximativ 60-65 de minute la foc foarte mic. Punem dulceața in borcane ,punem capacele si punem la bain marie pentru minim 1 ora …sterilizarea borcanelor (cu orice fel de dulceața ,zacusca ,gem )este foarte importantă si ne asigura ca produsele se vor păstra foarte bine luni sau ani întregi !
×
×
  • Create New...