Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Idee de meniu pentru acid uric mărit(guta)!


Monica Badea

Recommended Posts

Ce alimente este indicat să eviți

Organele – evită produsele din carne, precum ficatul, rinichii, care au un conținut mare de purine și contribuie la niveluri ridicate de acid uric în sânge.
Berea și băuturile alcoolice din cereale (votcă și whisky).
Carnea roșie (porc, miel, vânat).
Fructele de mare, precum creveți, homari, hamsii, sardine.
Produsele bogate în fructoză, cum sunt unele băuturi dulci, cereale sau produse fast-food.
Ce alimente să consumi


 
Consumă lactate cu un conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi iaurtul sau laptele bătut
Fructe proaspete și legume
Nuci și semințe
Cartofi, orez, pâine și paste
Ouă, cu moderație
Cafeaua poate ajuta la scăderea nivelului de acid uric, dar trebuie consumată cu moderație
Unele vegetale, precum spanacul sau sparanghelul sunt bogate în purine, dar studiile au demonstrat că nu cresc riscul de gută sau de atacuri de gută.

Ziua 1
Mic dejun 200 gr iaurt cu maxim 3,5%grasime ,3-4 linguri de ovăz ,1 lingurița semințe de in măcinat ,4-5 nuci
 Pranz -4-500 ml ciorba de vita cu multe legume ,2 felii de pâine integrala(40-50 gr)
Cina -150 gr peste ,250 gr legume la cuptor sau grill

Ziua 2
Mic dejun -1 ou fiert tare,80 gr avocado ,50 gr brânza dulce ,1 felie pâine integrala
Pranz -150 gr carne de curcan ,300 gr legume(salata sau la cuptor)
Cina -Ciorba de legume ,1 felie de pâine integrala

Ziua 3
Mic dejun -2felii pâine ,1 iaurt ,200 gr legume
Pranz -ghiveci de legume(inclusiv cu cartofi),1 felie de pâine,salata.
Cina -150 gr peste ,250 gr salata

Ziua 4
Mic dejun -150 ml iaurt sau kefir ,80 gr avocado ,2felii de pâine ,100 gr humus ,150 gr legume
Pranz -200 gr orez fiert(pilaf),150 gr carne la cuptor
Cina :200 gr ciuperci la cuptor sau grill,100 gr brânza ,150 gr legume

Ziua 5
Mic dejun -1 ou,2 felii de pâine ,100 gr șunca de curcan ,150 gr legume
Pranz -4-500 ml ciorba cu legume ,2 felii de pâine
Cina -150 gr peste ,200 gr legume
 
Ziua 6
Mic dejun -100 gr brânza,2 Felii de pâine ,4-5 nuci ,1 lingura semințe de Chia ,100 ml iaurt (pui Chia in iaurt)
Pranz -150 gr peste ,150 gr pilaf de orez ,150 gr salata
Cina —4-500 ml ciorba de legume

Ziua  7
Mic dejun -1 ou ,150 gr legume,80 gr avocado,2 felii de pâine ,100 gr brânza dulce
Pranz -150 gr ciuperci,150 gr carne de curcan ,250 gr salata
Cina -400 gr tocănița de legume 

La gustările dintre mese ,fructe nu mai mult de 200 gr la gustarea dintre mic dejun și pranz ,la gustarea dintre pranz și cina nuci,alune,migdale ,ciocolata amăruie ,un dulce fără zahăr.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.3e1c966ff9ca44a8eebdf10902e31907.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...