Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Semne că ești dependent de zahăr!


Monica Badea

Recommended Posts

Semne care iti arata ca esti dependenta de zahar

Nu doar ca poftesti la fiecare prajitura cu care te „intalnesti” vizual, dar simti ca nu poate sa treaca nicio zi fara sa mananci ceva dulce? Poate ca nu realizezi, dar dependenta de zahar este... ca orice alta dependenta. Iata cum iti dai seama ca relatia ta cu zaharul si dulciurile este una nesanatoasa.

Mananci din ce in ce mai mult

Ca in cazul oricarei alte dependente, odata cu trecerea timpului, simti nevoia sa maresti doza. Suna infricosator, dar asa functioneaza organismul tau.
Exagerezi si in alte planuri

In cazul dependentilor, personalitatea se adapteaza unui pattern inclinat mai degraba catre „am nevoie de asta” in loc de „imi place asta”. De multe ori, acest comportament se observa nu doar in cazul zaharului, ci si in alte domenii: iti cumperi prea multe rochii, de exemplu.

In plus, acest comportament nu este unul constient, de aceea se poate sa nu realizezi ca „acumulezi” prea multe, decat la o analiza in detaliu, cum probabil vei face in acest moment.

Nu poftesti doar la dulciuri

Toti carbohidratii devin zahar in organismul tau, de aceea dependenta ta nu se refera doar la ciocolata sau bomboane. Patiseria, painea in exces, covrigeii, chipsurile, toate aceste gustari care aparent nu au nicio legatura cu dulciurile, iti intaresc dependenta de zahar.

Asadar, nu te mai gandi la dulciuri doar in sens propriu, ci abordeaza toti carbohidratii ca sursa de zahar in sange.
Ai vagi simptome de sevraj daca renunti

Persoanele dependente de zahar constientizeaza deseori aceasta dependenta si, din dorinta de a trai mai sanatos, renunta brusc la tot ce inseamna dulciuri si carbohidrati.

Insa in acest caz pot resimti vagi simptome de sevraj, cum ar fi ameteli, dureri de cap, stare de agitatie. Trecerea la un regim de viata sanatos, cu cat mai putine zaharuri, se face treptat si, de preferat, sub supravegherea unui medic. Niciodata nu veti putea trece imediat de la un regim alimentar cu peste 5 felii de paine zilnic, 2-3 pateuri, gustari formate din snacksuri si ciocolata zilnic, la un regim alimentar din care lipsesc complet toate acestea, fara a resimti schimbarea.

Consumul excesiv de zahar iti poate cauza probleme de sanatate serioase, incepand de la obezitate si riscurile cu care vine aceasta la pachet, si pana la declansarea procesului inflamator in organism ori dezvoltarea rezistentei la insulina. Rezistenta la insulina poate, in timp, sa contribuie la declansarea diabetului de tip 2.

Renunta la zahar pentru binele tau iar daca simti ca nu poti face asta pe cont propriu, apeleaza la un specialist in nutritie, precum si la un psiholog. Specialistii sunt cei in masura sa te ajute si sa faca renuntarea la zahar mai usoara.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.2a1e7a3c524de66aa479bc6332795147.jpg

sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...