Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Senzația permanentă de foame—Remedii!


Monica Badea

Recommended Posts

Carbohidrații rafinați compun mare parte din dieta omului modern. Întâmplător reprezintă și cei mai puțin îndestulători macronutrienți. O greșeală frecventă a persoanelor care încearcă să scadă în greutate este că aleg alimente sărace în grăsimi și bogate în carbohidrați rafinați, cum sunt cerealele sau biscuiții low-fat. Deși aceste alimente sunt de obicei sărace în calorii, nu vor întârzia prea mult instalarea senzației de foame.

Mai întâi de toate este important să alegi surse de carbohidrați complecși (cum sunt cerealele integrale – fulgii de ovăz sau quinoa) în detrimentul pâinii albe sau pastelor. Carbohidrații complecși sunt mai bogați în fibre, fiind mai sățioși. Alegerea surselor de carbohidrați bogate în fibre, cum sunt cartofii, leguminoasele sau fructele de pădure va menține mai mult timp senzația de sațietate.

Cel mai important factor pentru alcătuirea meselor și gustărilor sățioase îl reprezintă adăugarea de grăsimi sănătoase și proteine. Proteinele sunt cel mai sățios macronutrient. Cercetările demonstrează că o alimentație care conține surse de proteine crește senzația de sațietate și te ajută să previi excesele alimentare. Consumul de alimente care conțin grăsimi sănătoase are și el un aport la menținerea sațietății.

Exemple de surse de proteine ușor de adăugat în orice dietă sunt:

Ouăle
Leguminoasele
Carnea de pui
Peștele
Exemple de surse de grăsimi sănătoase:

Untul de arahide
Nucile și semințele
Gălbenușul de ou
Avocado
Uleiul de măsline
De exemplu, atunci când îți începi ziua cu un mic dejun bogat în proteine, constituit din ouă, legume sotate, un avocado feliat și o mână de fructe de pădure, în mod sigur te vei simți sătul mai mult timp decât dacă ai mânca un bol de cereale cu lapte.

Atât pentru slăbit, cât și pentru sănătate, în loc să numeri caloriile, este bine să te concentrezi pe calitatea alimentelor și pe cât de sățioase sunt. Evident, e important să ai grijă la cantități.

În afară de dietă, poți reduce senzația de foame dacă:

Dormi mai mult
Te hidratezi suficient
Reduci stresul
Mănânci conștient, încet, savurând alimentele

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.9d88d4e4313f3602e8cbabd7d228d239.jpg
sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...