Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Vitamina B -esențială pentru organism -top 10 alimente care o conțin!


Monica Badea

Recommended Posts

Vitamina B, cunoscută și drept tiamină, este o vitamină solubilă în apă care se regăsește în numeroase alimente de origine animală și vegetală. În calitate de vitamină solubilă în apă, tiamina se descompune rapid, odată ce e consumată, și este eliberată mai repede din corp față de vitaminele solubile în grăsime, care se pot acumula în organism.
Tiamina se stochează preponderent la nivelul ficatului, dar depozitele de tiamină rezistă cel mult 18 zile. Din acest motiv, este important să consumi frecvent alimente bogate în tiamină.

Tiamina este implicată în mai multe procese metabolice importante ale corpului. La fel ca multe vitamine din complexul de B-uri, tiamina ajută organismul să folosească energia obținută din alimente și este vitală pentru buna funcționare a celulelor.

Care e doza zilnică recomandată de tiamină?

Doza zilnică recomandată de vitamina B1 este de 1.2 miligrame pe zi, la bărbați, și 1.1 miligrame pe zi, la femei.

Femeile însărcinate și cele care alăptează au nevoie de o cantitate mai crescută de tiamină, și anume de aproximativ 1.4-1.5 miligrame pe zi.

În ceea ce privește adulții cu deficiență de tiamină, doza recomandată poate fi între cinci și 30 miligrame pe zi, fie în doză unică, fie în doze împărțite pe parcursul unei luni.

Cantitatea necesară depinde de vârstă, sex și nivelul de activitate fizică întreprins în mod regulat. Anumiți factori, precum stresul, efortul fizic intens, anumite afecțiuni și sarcina pot crește nevoia de tiamină.  

Absorbția de tiamină se realizează în duoden, parte a sistemului digestiv, printr-un proces activ ce convertește tiamina în forma sa activă, numită tiamin pirofosfat.

Principalele motive pentru care e posibil să ai nevoie de o cantitate mai mare de tiamină sunt fie faptul că nu obții suficientă tiamină din dietă, fie că organismul o elimină prea repede din corp.

Top 10 alimente bogate în tiamină

Iată o listă cu alimentele cele mai bogate în tiamină:

1. Drojdia alimentară - 2 lingurițe conțin 9.6 miligrame (640% din doza zilnică recomandată)
2. Algele marine – o ceașcă conține 2.66 miligrame (216% din doza zilnică recomandată)
3. Semințele de floarea soarelui – o ceașcă conține 2 miligrame (164% din doza zilnică recomandată)
4. Nucile de macadamia - o ceașcă conține 1.6 miligrame (132% din doza zilnică recomandată)
5. Fasolea neagră - 1/3 ceașcă de boabe uscate sau o ceașcă de boabe gătite conține 0.58 miligrame (48% din doza zilnică recomandată)
6. Lintea - 1/3 ceașcă de boabe uscate sau o ceașcă de boabe gătite conține 0.53 miligrame (44% din doza zilnică recomandată)
7. Edamame sau boabe de soia  - 1/3 ceașcă de boabe uscate sau o ceașcă de boabe gătite conține 0.53 miligrame (44% din doza zilnică recomandată)
8. Fasolea albă - 1/3 ceașcă de boabe uscate sau o ceașcă de boabe gătite conține 0.53 miligrame (44% din doza zilnică recomandată)
9. Sparanghelul - o ceașcă de sparanghel gătit conține 0.3 miligrame (25% din doza zilnică recomandată)
10. Varza de Bruxelles - o ceașcă de varză de Bruxelles gătită conține 0.16 miligrame (13% din doza zilnică recomandată)

Printre alte alimente bogate în tiamină se numără spanacul, vinetele, roșiile uscate, cartofii, semințele de susan, tărâțele de orez, germenii de grâu, fulgii de ovăz, orzul, produsele lactate cum ar fi iaurtul și brânza, portocalele și organele animale.

Totodată, majoritatea alimentelor cu un conținut proteic bogat au aport de tiamină, fiind, în general, surse bune de vitamina B, printre care vitaminele B12 și B6. Peștele și porcul conțin cantități remarcabile de tiamină, dar este important să ai grijă la consumul de carne porc, ce poate fi adesea extrem de procesată și bogată în grăsimi.

Beneficiile tiaminei pentru sănătate

1. Susține metabolismul și crește nivelul de energie

Tiamina contribuie la extragerea energiei din alimentele consumate, transformând nutrienții în energie. Alimentele bogate în tiamină ajută la convertirea moleculelor regăsite în carbohidrați și proteine, pentru ca organismul să folosească acești macronutrienți în activitățile fizice de zi cu zi.

2. Protejează vederea și sănătatea ochilor

Alimentele bogate în tiamină pot preveni diverse afecțiuni ale ochilor, cum ar fi cataracta. Aportul de tiamină, în tandem cu suplimentarea cu acizi grași Omega-3, poate da rezultate remarcabile în ceea ce privește sănătatea ochilor. De asemenea, consumul regulat de tiamină poate contribui la menținerea sănătății ochilor și la reducerea riscului de pierdere a vederii cauzate de inflamația nervilor oculari. Pentru a-ți îmbunătăți vederea, ia în considerare și suplimentarea cu alimente bogate în vitamina A.  

3. Promovează sănătatea neurologică

Consumul de alimente bogate în tiamină este o metodă naturală de a-ți îmbunătăți sau menține sănătatea neurologică. Deficiența acută de tiamină poate duce la stări de confuzie, demență și chiar la Alzheimer. Deficiența de tiamină apare cel mai frecvent la persoanele alcoolice, care pierd cantități semnificative de vitamina B din cauza deshidratării și a dietei neadecvate.

Persoanele vârstnice care suferă de boala Alzheimer tind să aibă niveluri mai scăzute de tiamină în sânge, față de cele care nu suferă de această boală. Deși conexiunea dintre tiamină și boala Alzheimer este încă neclară pentru oamenii de știință, s-a constatat că suplimentarea cu tiamină în rândul pacienților diagnosticați cu Alzheimer poate fi de ajutor pentru îmbunătățirea abilităților cognitive.

4. Susține sănătatea sistemului cardiovascular

Tiamina colaborează cu alte vitamine din gama de B-uri, cum ar fi vitaminele B12 și B6, pentru a regla funcții importante ale sistemului cardiovascular, endocrin și digestiv. Alimentele bogate în tiamină au un impact pozitiv asupra circulației sanguine și asupra funcțiilor aparatului cardiovascular, iar un aport susținut de tiamină contribuie la îmbunătățirea sănătății inimii, pierdere în greutate și prevenirea riscului de insuficiență cardiacă.  

Vitamina B1 poate preveni și alte afecțiuni sau complicații ale inimii, cum ar fi inima mărită, pulsul anormal sau edemul.

5. Previne slăbirea musculară, spasmele și durerile musculare

Aportul insuficient de tiamină este asociat cu sindromul picioarelor neliniștite, dureri, sensibilitate și slăbiciune musculară, precum și cu retenția de apă și senzația de amorțeală sau furnicături la nivelul membrelor.  

Tiamina este utilă pentru prevenirea acestor simptome, în special la persoanele cu afecțiuni precum diabet, deoarece contribuie la buna funa funcționare a sistemului nervos. În plus, vitamina B1 poate ajuta la recuperarea musculară după un antrenament solicitant, reducând riscul de dureri și spasme musculare.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.517ec23788d94535109360a344465aaf.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...