Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Recommended Posts

Soia reprezinta o proteina completa, ceea ce inseamna ca ea contine toti cei 9 aminoacizi esentiali. Ea este o sursa importanta de proteine pentru multi oameni, in special pentru vegani si pentru vegetarieni.

Potrivit expertilor americani de la USDA, 90 de grame de boabe de soia fierte contin:

127 kilocalorii
11,12 grame proteine
5,76 grame grasimi
9,95 grame carbohidrati
3,8 grame fibre.

Boabele de soia au valori scazute de grasimi saturate si sunt bogate in proteine, vitamina C si acid folic. De asemenea, ele sunt o sursa buna de fibre, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu si tiamina.

Valoarea nutritionala a altor produse din soia difera in functie de modul in care acestea au fost procesate si de ce alte ingrediente au fost adaugate.

Posibile efecte benefice
In ciuda faptului ca este unul dintre cele mai controversate alimente din lume, soia are si anumite beneficii.
Sanatatea inimii - Soia a fost asociata cu niveluri mai sanatoase ale colesterolului, ceea ce poate ajuta la scaderea riscului de boli cardiace. Cercetatorii au condus o analiza ampla, asupra mai multor studii, pentru a vedea efectele pe care le are soia asupra nivelului colesterolului. Ei au descoperit ca prin consumul de soia, s-au redus semnificativ colesterolul total, trigliceridele si colesterolul LDL. Aportul de soia, totodata, a crescut semnificativ valorile colesterolului HDL (cel "bun").

Obezitatea - Oamenii de stiinta au mai facut o ampla analiza, ce a inclus mai multe studii, pentru a vedea efectele suplimentelor cu izoflavone din soia asupra greutatii corpului la femeile aflate in post-menopauza. Izoflavonele din soia sunt compusi care se gasesc in mod natural si care au proprietati similare cu estrogenul. Cercetatorii au concluzionat ca suplimentele cu izoflavone din soia au rezultat intr-o scadere semnificativa a greutatii corpului femeilor.
Oase mai puternice - Un studiu nou a investigat impactul pe care il are soia din alimentatie asupra rezistentei oaselor in cazul femeilor aflate in post-menopauza. Autorii studiului au concluzionat ca un consum mai mare de soia ar putea, de fapt, sa intareasca oasele femeilor de toate varstele. Studiul a fost efectuat pe soareci care au avut o dieta bazata pe soia. Oamenii de stiinta spun ca descoperirile lor sugereaza ca toate femeile ar putea observa o imbunatatire a rezistentei oaselor, prin includerea unor alimente integrale bazate pe soia, cum ar fi tofu si laptele de soia, in dieta lor.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.67eade6a5c076f519217ec6dceffd112.jpg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...