Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Factorii care influentează sănătatea și longevitatea!


Monica Badea

Recommended Posts

Factorii care influențează longevitatea

Aproximativ 75% dintre factorii care influențează longevitatea nu au nicio legătură cu moștenirea genetică. Această înseamnă că speranța de viață depinde în mare măsură de alegerile pe care le facem în fiecare zi. Cercetările științifice evidențiază faptul că există mai mulți factori care influențează sănătatea și longevitatea. Printre aceștia se numără:

Alimentația și stilul de viață
Bagajul genetic
Sportul și menținerea greutății corporale optime
Evitarea abuzurilor (fumat, alcool, droguri etc)
Accesul la îngrijiri medicale și de prevenție a bolilor
În afară acestor factori, există și alte elemente care pot crește speranța de viață și longevitatea, de la calitatea relațiilor sociale, creativitate, spiritualitate și până la factorii economici.

Ce înseamnă mâncare sănătoasă?

Unul dintre trendurile cele mai puternice ale momentului în ce privește gastronomia este orientarea spre o alimentație sănătoasă. Lucrul acesta se observă în cele mai multe țări europene, inclusiv România, dar și peste Ocean. Este firesc să ne întrebăm ce înseamnă o alimentație sănătoasă și foarte recomandat să urmăm sfaturile experților în ce privește hrană zilnică. Această pentru că mâncarea ne ține în viață, dar ideal este să o transformăm și într-un aliat al sănătățîi noastre. Așadar, mâncarea sănătoasă trebuie să:

Acopere necesarul de nutrienți ai organismului fără să conțină o mare cantitate de factori de risc (sare sau zahăr în exces, grăsimi săturate, potențiatori de gust periculoși)
Să fie diversificată
Să fie consumată moderat, atât cât să satisfacă necesarul energetic al organismului
Să fie repartizată într-un număr de mese și gustări în funcție de necesarul fiecărei persoane
Alimentația oferă substratul pentru activitatea fizică  pe care vrem să o desfășurăm. Pe măsură ce devenim mai activi și mai antrenați, necesarul caloric și, de asemenea, conținutul de macronutrienți și micronutrienți pot varia.

Pentru a obține energia de care avem nevoie, trebuie să consumăm cantitatea potrivită de:

Carbohidrați, sursa principala de energie
Grăsimi, de asemenea o sursă importantă de energie și substrat pentru producția de hormoni
Proteine pentru menținerea și refacerea tisulară, un exemplu fiind țesutul muscular
Apă și micronutrienți pentru a înlocui ce se pierde prin exercițiul fizic
Macronutrienții pe care trebuie să îi incluzi în alimentație

În fiecare zi consumăm diferite alimente și băuturi care ne satisfac necesarul de nutrienți. Fiecare aliment conține macronutrienti și micronutrienti esențiali pentru bună funcționare a organismului. Aceștia ne ajută să ne dezvoltăm, să ne recuperăm după efort sau boală și ne conferă energia de care avem nevoie pentru îndeplinirea activităților zilnice.

Macronutrientii se referă la trei categorii de nutrienți de baza în dietă: grăsimile, carbohidrații și proteinele, la care se adaugă apă. Macronutrientul preponderent dintr-un aliment va determina încadrarea să într-una dintre categoriile menționate mai sus. Spre exemplu, un cartof de dimensiune medie conține: 163 calorii, 0,2 g grăsimi, 37 g carbohidrați, 4,7 g fibre alimentare și 4,3 g proteine. Astfel, cartoful este considerat un carbohidrat, pentru că acest macronutrient este preponderent în compoziția să.

O alimentație sănătoasă și echilibrată presupune aportul corespunzător de macronutrienti din fiecare categorie, în organism. Acesta trebuie să țină cont de necesarul zilnic de energie, adică de tot ce are organismul nevoie pentru a se menține în formă și sănătos.

1108155935_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.909d2dc2f39d9fff9a945ab3bcdb2f7a.jpeg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...