Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

De ce nu mă satur după ce mănânc?!


Monica Badea

Recommended Posts

Una dintre problemele cu care se confrunta numeroase persoane este cea a satietatii. Fie ca mancati normal, fie incercati sa adoptati un meniu sanatos, probabil vi se intampla adesea sa terminati de mancat si sa va simtiti inca flamanzi sau sa va apuce din nou foamea dupa o ora. Acest lucru este adesea un impediment in calea celor care au un program de masa regulat, dar si pentru cei care vor sa slabeasca sau sa se mentina.
Atunci cand vi se face foame dupa ce ati luat masa, este normal sa va intrebati daca ati mancat suficient sau daca corpul vostru e de vina ca nu va saturati, iar uneori chiar se intampla sa va simtiti vinovati. Aceste situatii nu sunt deloc rare, se intampla multor oameni. Care poate fi explicatia?
 
Motivele pentru care nu va saturati dupa ce mancati

Nu ati mancat suficient
Incercand sa manance curat, unele persoane se rezuma la mese foarte usoare, legume sau boabe, salate, sau chiar legume cu carne, insa in cantitati insuficiente. Daca este vorba si de o masa principala, cu atat mai mult cantitatea conteaza, pentru ca la pranz, spre exemplu, corpul trebuie sa se reincarce pentru a face fata provocarilor din partea a doua a zilei, parte in care cei mai multi dintre noi suntem foarte activi.
Tineti cont de faptul ca a manca sanatos nu inseamna a manca mai putin, ci a combina corect alimente de calitate astfel incat masa sa asigure calorii destule si o varietate de nutrienti.
Ati consumat prea putine proteine sau grasimi
Pentru a pastra senzatia de satietate, trebuie sa consumati o cantitate suficienta de proteine si grasimi sanatoase. Daca ati avut o masa bogata in carbohidrati, pe moment va veti simti satui, insa senzatia nu va dura mult din cauza ca acestia se digera repede (mai ales cei simpli, cu continut redus in fibre).
Adaugati putin ulei extravirgin de masline sau avocado salatei, precum si proteine (boabe de fasole, naut, linte, seminte de dovleac, floarea soarelui sau canepa).
Mancati in timp ce faceti alte lucruri
Daca luati masa in fata unui calculator sau in fata televizorului, corpul nu mai este atent si concentrat pe actul mancarii, iar dvs. nu mai sunteti atent la semnalele de satietate pe care corpul le emite, asa ca este foarte posibil sa mancati mai mult decat trebuie sau sa nu constientizati corect faptul ca ati mancat, ceea ce va crea o senzatie de insatietate.
Incercati sa luati masa in liniste, departe de ecrane sau telefon, pentru a manca in mod constient, pregatind corpul pentru digestie si absorbtie si creand astfel o senzatie de satisfactie care va contribui la instalarea satietatii.
Mancati prea repede
Multi oameni oboisnuiesc sa ia masa in graba, intre alte sarcini, uneori chiar in mers sau in masina. La fel ca si in cazul cand mancati facand alte lucruri, si mancatul prea repede va impiedica sa percepeti semnalul de satietate pe care il emite corpul dvs. Pentru a emite acel semnal, este nevoie de circa 20 de minute. Daca aruncati pe gat un sandvici in 5 minute, corpul nu apuca sa constientizeze faptul ca este hranit si in cantitate suficienta, asa ca este foarte posibil ca nu va veti simti satui.
Mestecati bine fiecare imbucatura, de 15-20 de ori, sau faceti pauza intre imbucaturi. Chiar daca veti consuma mai mult timp mancand, veti fi cu siguranta mai satui.
Aveti deficiente nutritionale sau calorice
Exista mai multe situatii in care organismul poate ajunge deficitar in nutrienti: aveti un regim alimentar dezechilibrat, cu mancare procesata si putine alimente integrale, aveti afectiuni care impiedica digestia si absorbtia corecta a nutrientilor sau obisnuiti sa tineti des diete sau cure de slabire hipocalorice sau care produc dezechilibre nutritionale. In toate aceste situatii, corpului ii lipsesc anumiti nutrienti si, chiar daca mancati, atunci cand mancarea nu ii furnizeaza ceea ce lipseste, el va transmite in continuare semnalul de foame.
Adoptati un regim alimentar sanatos si echilibrat, nu va infometati si nu tineti diete restrictive care va pot da peste cap organismul. In cazul in care doriti sa slabiti, aplicati principiile general valabile ale unei alimentatii sanatoase, eventual cu un regim usor hipocaloric, sau apelati la sfaturile unui nutritionist, care va va recomanda regimul alimentar si stilul de viata corecte.
Nu dormiti destul
Studiile au demonstrat ca, cu cat dormim mai putin, cu atat mancam mai mult. Lipsa somnului afecteaza mecanismul hormonilor care controleaza foamea si satietatea - leptina si grelina, adica determina cresterea secretiei de grelina (hormonul foamei) si reduce productia de leptina (cel care da senzatia de satietate). In plus, veti manca mai mult ca sa compensati oboseala provocata de lipsa somnului.
Asigurati-va minim 7 ore de somn pe noapte si adoptati o igiena corecta a somnului - creati o atmosfera propice somnului, fara expunere la lumina albastra, si evitati cafeina in a doua parte a zilei.
Sunteti deshidratat
Deoarece o parte considerabila de lichide sunt primite de corp sub forma de alimente, exista posibilitatea ca el sa semnalizeze setea la fel precum foamea. Intotdeauna cand vi se face foame mai devreme decat ar trebui, verificati daca nu cumva va e sete si beti apa!
Incercati sa va mentineti hidratati de-a lungul zilei consumand apa (intre mese) si fructe cu continut mare de apa si evitand consumul excesiv de cafea, care stimuleaza diureza si poate cauza deshidratare.
Foamea emotionala
De multe ori se intampla ca atunci cand ne simtim deprimati sau ne lipseste ceva in echilibrul emotional, sa mancam mai mult pentru a compensa aceste sentimente negative. Acest lucru este normal si este in natura umana sa simtim alinare atunci cand mancam.
Odata ce deveniti constienti de acest lucru, trebuie sa incercati sa va adresati cauzelor ascunse si sa acoperiti adevaratele lipsuri din viata dvs. Chiar daca ocazional mancarea are rolul de a ne asigura confort psihic, nu trebuie sa transformam mancatul intr-un colac de salvare pentru problemele noastre de natura emotionala.

1892164658_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.186c41f8fb77a6b57037ea785d40dd75.jpeg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...