Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Top 40 de alimente care aduc energie in diete!


Monica Badea

Recommended Posts

Stresul zilic, programul de somn haotic, sedentarismul, grijile reprezintă doar câteva dintre motivele pentru care ajungem să ne simțim mai obosiți decât ar trebui, uneori acuzând totodată și scăderea puterii de memorare sau concentrare. O dietă care cuprinde și alimente ce ne aduc un plus de energie poate fi cu adevărat un ajutor.

Este important să cunoaștem puterea energetică și nutrițională a alimentelor, pentru că hrana reprezintă un pilon de bază al sănătății.
Culoarea alimentelor, clasa în care acestea sunt încadrate, dar și alte detalii ce țin de toleranță proprie sunt importante atunci când vrem să ne echilibrăm dieta. Spre exemplu, alimentele „mov” sunt foarte bogate în cel mai puternic antioxidant din natură – resveratrolul, dar și alimentele portocalii sau de culoare roșie sunt, de asemenea, bogate în antioxidanți și betacaroteni. Alimentele verzi au conținut ridicat în minerale și fibre. Cerealele prezintă carbohidrați cu absorbție lentă ce ne ajută să ne menținem energia mai multe ore după consumul acestora, fructele sunt bogate în vitamine și antioxidanți, pe când legumele au un conținut mai mare în minerale și fibre.

40 de alimente care îți aduc energia de care ai nevoie și pe care ar trebui să le introduceți în dieta dumneavoastră:

Cereale integrale;
Afine;
Pește;
Avocado;
Rodie;
Măr;
Piersici și nectarine;
Caise;
Roșii;
Iaurt;
Măceșe;
Lămâie;
Grapefruit;
Măcriș;
Kiwi;
Mango;
Ananas;
Pătrunjel;
Morcov;
Sfeclă roșie;
Ardei de orice fel;
Banană;
Struguri;
Varză;
Broccoli;
Ghimbir;
Ceai verde sau matcha;
Germeni proaspeți;
Prune;
Accai berry;
Curmale;
Smochine;
Usturoi;
Ceapă verde;
dovleac plăcintar;
litchi;
miere;
roșcove;
lăptișor de matcă;
nucile și semințele;

În fiecare zi putem alege câteva dintre aceste alimente pentru a le consuma și a ne bucura de energia pe care ne-o oferă. Alături de sportul zilnic și somnul corespunzător, dieta echilibrată și sănătoasă joacă unul dintre principalele roluri în prevenție și menținerea sănătății.

210169415_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.a821c68b7596dde2261a54a5432219e4.jpeg

sursa

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...