Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Calorii putine -dezechilibru!


Monica Badea

Recommended Posts

Unele efecte ale consumului de prea puține calorii includ:
1. Un blocaj în metabolismul tău

Metabolismul este procesul prin care corpul transformă alimentele și băuturile în energie, pentru a fi utilizate pe tot parcursul zilei și chiar și atunci când dormi.

În timpul pierderii în greutate, se dorește un metabolism ridicat / rapid, deoarece te ajută să arzi ce mănânci, astfel încât să nu poată fi transformate și stocate ca și grăsime în organism.  

Când mănânci prea puține calorii, corpul tău crede că ești înfometat și  intră în modul foame, reducând caloriile cheltuite, într-un efort de a restabili echilibrul energetic și de a te împiedica să mai slăbești.
Un obstacol în funcționarea normală a metabolismului tău, te va expune unui risc mai mare de tensiune arterială anormal de scăzută, ritm cardiac lent, calculi biliari, anemie, oase fragile și depresie, printre alte efecte secundare nedorite.

2. Poate provoca deficiențe de nutrienți

Cunoscut și sub denumirea de malnutriție, acesta este un proces care are loc atunci când corpul tău nu obține sau nu absoarbe suficiente substanțe nutritive din alimentele consumate.

Aceste deficiențe se pot întâmpla și atunci când alegi să consumi numai alimente zero calorii.

După cum s-a văzut mai sus, aceste tipuri de alimente sunt doar fructe și legume.

O dietă echilibrată – una care îți poate oferi toți nutrienții de care ai nevoie – este una care constă din cele cinci mari grupuri de alimente.

Aceste grupuri de alimente includ:

Legume și leguminoase
Carne slabă, pește, carne de pasăre, ouă, nuci și semințe
Produse lactate și / sau alternative pentru vegani sau persoane cu intoleranță la lactoză
Fructe
Cereale integrale, pâine, cereale, orez, paste
Fără toate aceste grupuri de alimente înt-o dietă, ajungi să fii subnutrit, ceea ce te pune în pericol de anemie, probleme oculare și de reproducere, pierderea memoriei pe termen scurt, diaree, slăbiciune musculară, demență, dificultăți de respirație și probleme ale pielii etc.

3. Imunitate redusă

Consumul de prea puține calorii, consumând numai alimente zero calorii, crește riscul de infecții și boli.

Mai multe studii efectuate pe sportivi au arătat că reducerea aportului de calorii  reduce imunitatea, crește riscul de infecție, ceea ce duce la mai multe șanse de  îmbolnăvire.

4. Poate slăbi oasele

Atunci când consumi prea puține calorii, acest fapt duce la o reducere a nivelului de estrogen și testosteron din corpul tău.

Când hormonii de reproducere sunt scăzuți, pot duce la reducerea formării osoaselor și la creșterea defalcării osoase, ceea ce duce la oase mai slabe.

Deoarece consumul de alimente zero calorii îți lasă puțină sau deloc energie, te poate împiedica să te antrenezi, ceea ce poate duce și la pierderea osoasă, crescând riscul de fracturi.

Alimente zero calorii sau calorii negative – folosești mai multă energie pentru a le arde, decât dau organismului
În timp ce alimentele fără calorii ar putea să nu existe cu adevărat, există multe fructe și legume cu conținut scăzut de calorii care, atunci când sunt consumate, pot necesita mai multă energie pentru a le arde, decât dau organismului.

Aceste tipuri de fructe și legume sunt fantastice pentru oricine dorește să slăbească, însă doar pentru a le adăuga în dietă, alături de alte alimente.

Altfel, te vor face să ai o dietă foarte săracă în calorii, care nu numai că este nesănătoasă, ci și îți poate pune viața în pericol.

Alimentele cu zero calorii sau calorii negative ar trebui folosite doar pentru a-ți completa mesele și nu trebuie consumate singure, ca plan de masă pentru slăbit.

Fructele și legumele menționate mai sus trebuie utilizate pentru a îți completa dieta, consumându-le ca și gustări, adăugându-le la salate consistente, amestecându-le (fără a le face suc) pentru a face smoothie-uri și adăugându-le la rețete gătite ca înlocuitori ai altor alimente bogate în calorii.

1044973188_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.778fb5ee14084cd84a72621ca831dc3e.jpeg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...