Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Top 15 mâncăruri care îți distrug sănătatea!


Monica Badea

Recommended Posts

Fast food este unul dintre prietenii cancerului. Chiar dacă are un gust delicios când o mănânci, după un timp îndelungat poate avea mai multe consecințe rele asupra sănătății. Cu toate acestea, sunt atât de multe mâncăruri care pot avea aproape același efect ca și junk food-ul, care de asemenea pot provoca cancer. Si partea cea mai rea este că ai putea nici să nu îți dai seama.

Mai jos puteți vedea 15 mâncăruri obișnuite care măresc riscul de cancer și pe care le consumăm zi de zi, alături de niște alternative sănătoase.

1. Băuturile carbogazoase
Coca-Cola e plină de zahăr – combustibilul cancerului. Și cu toate că este destul de dăunătoare, mai conține deseori și colorant artificial de caramel. Acest colorant artificial are numele de Caramel IV și are substanța cancerogenă 4-MEI ca un produs secundar al unui proces pe bază de amoniac.

Alternative –Apa este mereu cea mai bună opțiune, dar dacă totuși îți este dor de o cola, alege un brand care nu folosește Caramel IV.

Carnea la grătar !
Chiar dacă carnea de porc sau vită la grătar este delicioasă, oamenii de știință au descoperit că, la temperaturi înalte, aceasta produce hidrocarburi care pot cauza cancer, din cauza schimbării structurii chimice și moleculare ale cărnii.

Alternative – Mâncați carne la grătar cumpătat și gătiți-o cu atenție. O alternativă ar fi să mâncați carne albă, de exemplu carne de pui.

Pop corn la microunde!
Diacetyl este substanța care face ca pocornul făcut la microunde să aibă un gust delicios când e gata. Când îl punem la încălzit, această substanță devine un gaz periculos pentru oameni. De asemenea, ambalajul este și el cancerogen. Și totuși, producătorii de popcorn nu sunt obligați să spună dacă boabele lor de porumb sunt modificate genetic sau nu, ceea ce înseamnă că, cel mai probabil, așa și sunt.

Alternative – Cumpărați boabe de porumb organice și prăjiți-le într-un cuptor cu ulei de măsline, sau într-o mașinărie specială cu aer fierbinte.

Conservele !
Mâncărurile în conserve sunt periculoase, pentru că conservele sunt căptușite cu substanța chimică BPA, un perturbator hormonal, care s-a dovedit că schimbă celulele creierului ale șoarecilor. Roșiile în conserve sunt îndeosebi periculoase din cauză că aciditatea lor cauzează absorbția substanței chimice BPA înăuntru, făcându-le si mai dăunătoare.

Alternative – Cumpărați măncăruri fresh sau înghețate, în dependență de preferinșele dumneavoastră.

Uleiurile hidrogenate!
Aceste feluri de uleiuri sunt extrase chimic din sursele lor. Acestea, de asemenea, au un nivel ridicat de grăsimi Omega-6, care schimbă structura membranei celulare si pot duce chiar la cancer.

Alternative – Alegeți niște uleiuri extrase natural, ca de exemplu Canola sau uleiul de măsline.

Peștele crescut artificial!

Cu toate că somonul prins în natură posedă o grămadă de proteine folositoare, mai mult de 60% din somonul consumat în Statele Unite ale Americii provine dintr-un program de hrănire, unde sunt hrăniți cu o dietă plină de antibiotice și pesticide, care se acumulează în corpul peștelui, iar după ce omul îl mănâncă, le obține și acesta.

Alternative – Mâncați pește prins în natură sau folosiți untură de pește pentru o dietă mai bună.

Indulcitorii artificiali!
Cea mai mare parte a îndulcitorilor artificiali sunt produși prin procese chimice și nu este destulă informație pentru a ști dacă e sigur sau nu. Unele studii spun că îndulcitorii artificiali fac cauzează toxina DKP (Diketopiperazină) să se acumuleze în corpul uman și să cauzeze tumori cerebrale.

Alternative – Dacă trebuie să folosiți un îndulcitor, alegeți îndulcitorul natural Stevia. Câteva rețete pot substitui îndulcitorul artificial

Făina albă !
Făina albă rafinată nu are nicio valoare nutritivă, datorită proceselor prin care a trecut. Cu atât mai rău, e înălbită cu gaz de clor pentru a obține culoarea albă. De asemenea, e plină de carbohidrați, care sunt, foarte ușor, transformați în zahăr – mâncarea preferată a cancerului, în corpul tău.

Alternative – Alegeți făină integrală neînălbită pentru gătit și citiți cu atenție descrierile de pe pachet, pentru a determina cât de multă făină a fost înălbită.

Fructele”tratate “
Fructele și legumele sunt folositoare, însă nu și dacă sunt tratate cu pesticide. De exemplu, Altrazina este un pesticid pentru buruieni, care a fost interzis în Europa, deoarece avea efecte grave asupra organismului uman, însă este în continuare folosit în Statele Unite ale Americii. Organizația de Lucru pentru Mediu (The Environmental Working Group) a descoperit că până la 98 de procente din produsele tratate sunt contaminate cu pesticide care provoacă cancer.

Carnea procesata!
Prin termenul de carne procesată înțelegem produse precum bacon, hot dogs, cârnăciori și mezeluri delicioase. Procesarea cărnii de obicei constă în adăugarea unor cantități uriașe de  sare, precum și a unor substanțe chimice periculoase, îndeosebi nitrați și nitriți, care, la fel ca sarea, au rolul de a conserva mâncarea. Aditivii au scopul de a face carnea mai gustoasă, însă reprezintă un risc pentru sănătate.

Alternative – Mâncați carne crescută natural, iar în magazin uitați-vă la alte produse cu procesare minimă și fără conservanți. Nu uitați, de asemenea, să spălați carnea și să o preparați cu atenție.

Cipsuri din cartofi!
Chipsurile din cartofi sunt periculoase din mai multe motive. În primul rând, sunt prăjiți în uleiuri vegetale, pe care le absorb. În al doilea rând, li se adaugă foarte multă sare, care nu numai că mărește riscul de cancer, ci și riscul de boli cardiovasculare. Multe feluri de chipsuri conțin și conservanți și coloranți artificiali.

Alternative – Pentru a avea parte de o gustare la fel de bună, puteți mânca covrigi sărați, popcorn natural, sau chipsuri din banane

Mâncăruri modificate genetic!
Există o dezbatere controversată, referitoare la cât de sănătoase sunt mâncărurile modificate genetic. Pe de o parte, producătorii mari de mâncăruri apreciază produsele modificate genetic pentru că au fost modificate pentru a fi mai folositoare decăt cele organice, plus că este mult mai ușor să le dezvolți ca o cultură în țările sărace. Cu toate acestea, foarte puține testări au fost efectuate înainte ca mâncarea modificată genetic să apară pe piață și nu avem nicio idee ce efecte de lungă durată vor avea asupra sănătății noastre.

Excesul de alcool!
Studiile efectuate de National Cancer Institute au demonstrat o legătură dintre consumul excesiv de alcool și tumorile cerebrale, cancerul de esofag, de ficat, de sân și de colon. Cu toate acestea, dezbaterea asupra consumului moderat de alcool încă există, iar în general se consideră că e sănătos consumul moderat de alcool.

Alternative – Dacă nu sunteți gata să renunțați la consumul de alcool, mențineți o limită a consumului – nu mai mult de 3 pahare pe zi pentru femei și 4 pahare pe zi pentru bărbați, iar pentru weekend, 7 pahare pentru femei și 14 pahare pentru bărbați. Dacă doriți să renunțați la alcool de o perioadă îndelungată, să fiți atenți, deoarece poate cauza daune ce vă pot pune în pericol viața, sau demență.

Zaharuri modificate!
Cea mai mare problemă în această categorie o constituie siropul de porumb cu fructoză ridicată și alte zaharuri modificate. Chiar și zahărul brun reprezintă o problemă, pentru că companiile mari par să adauge melasă, în loc să fie mai natural. Zaharurile modificate sunt o cauză a cheagurilor de sânge, iar zahărul contribuie la înmulțirea celulelor cancerogene.

Alternative – Întotdeauna să examinați cu atenție lista cu ingrediente când cumpărați mâncare ambalată. Concentrația de zahăr vă va surprinde, chiar și la niște mâncăruri sănătoase. Înlocuiți acadelele cu fructe pentru a vă satisface pofta de ceva dulce.

Grăsimile vegetale!
Grăsimile vegetale sunt formate atunci când producătorii transformă uleiuri lichide în grăsimi solide, printr-un proces care se cheamă hidrogenare, care mărește termenul de valabilitate a mai multor produse. Probabil că până acum știți că grăsimile vegetale cauzează cancer, pentru că, din 2015, producătorii de mâncăruri au avut la dispozitie 3 ani pentru a înlătura parțial uleiurile hidrogenate din produsele lor.

Alternative – E mai bine să mâncați produse cu un conținut scăzut de grăsimi, însă dacă doriți ceva cu acel gust special, mâncați mâncăruri care conțin unt, care e o grăsime saturată, dar fiți atenți cât de mult mâncați, pentru că e de asemenea periculos.

2113252789_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.f88164881e452d175d11921441d1cf20.jpeg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...