Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Vitamine-minerale-fibre!


Monica Badea

Recommended Posts

Beneficiile majore ale fibrelor dietetice sunt in principal asociate cu tractul digestiv. Cu toate acestea, beneficiile sale pentru sanatate includ scaderea colesterolului ridicat, prevenirea si ameliorarea problemelor cardiace, constipatiei, obezitatii, toxicitatii etc.
Fibrele sunt substante de balast, care se gasesc numai in fructe, legume si cereale. Nu vei gasi niciodata fibre in produsele de origine animala (carne, oua, lapte, peste etc.), oricat de convingatoare ar fi reclamele producatorilor.
Stomacul nostru nu poate digera sau absorbi fibrele, insa ele sunt deosebit de importante pentru sanatate, intrucat ajuta tranzitul intestinal, previn si amelioreaza constipatia, reduc riscul de diabet si boli de inima.
Statisticile arata ca peste 30% dintre romani au colesterol ridicat si aproximativ 40% sunt hipertensivi, iar ca si consecinta 2 din 3 romani decedeaza din cauza afectiunilor cardiovasculare. Aceasta este in mare masura consecinta modului dezechilibrat de alimentatie si a stilului de viata din ce in ce mai sedentar, care face ca aportul de hrană sa fie mai mare decat consumul organismului.
Studiile au aratat ca in tarile cu o alimentatie traditionala bogata in fibre si saraca in grasimi, boli precum afectiunile cardiovasculare, diabetul, cancerul sunt mult mai rare decat in tarile vestice, mari consumatoare de hrana. S-a constatat ca consumul zilnic de cel putin 20 g fibre vegetale reduce cu 25% nivelul de colesterol din sange.
Este important sa includeti diferite tipuri de alimente fibroase in dieta pentru a obtine beneficii maxime pentru sanatate.
Fibrele insolubile – traverseaza tractul digestiv fara sa sufere modificari si permit reziduurilor alimentare sa fie eliminate mai usor, dandu-le o consistenta mai moale. Pe eticheta alimentelor, fibrele insolubile se pot regasi sub denumirile de celuloza sau lignine. Cerealele integrale si taratele sunt cele mai bune surse de fibre insolubile.
Fibrele solubile – absorb excesul de apa si incetinesc procesele digestive, facilitand mentinerea senzatiei de satietate mai mult timp. Aceste fibre pot fi identificate prin denumirile de pectine, gume sau mucilagii. Surse excelente de fibre solubile sunt ovazul, leguminoasele, fructele si legumele.
Unele dintre cele mai bogate surse de fibre:
🍃 Legume – brocoli, mazare, spanac, varza, conopida, morcovi, dovlecei, sfecla, telina, rosii, castraveti, ardei, ceapa si anghinare;
🍃 Fructe – mure, zmeura, pere, prune, mere, coacaze, piersici, nectarine, pepene galben si avocado;
🍃 Cereale – grau intreg, orz, fulgi de ovaz, seminte de in si tarate;
🍃 Nuci – migdale, nuci braziliene, fistic, arahide si nuci;
🍃 Leguminoase – linte, fasole neagra, mazare.

Previn constipatia
Cea mai importanta utilizare a fibrelor este digestia alimentelor. Substantele fibroase adauga o cantitate considerabila a scaunului. Consumul de alimente bogate in fibre ajuta la vindecarea constipatiei ajutand astfel la evitarea altor afectiuni grave de sanatate care se pot dezvolta adesea ca urmare a acestei situatii inconfortabile.
Diaree
Fibrele dietetice trateaza diareea, contribuind la o mai buna secretie a mucusului in intestinul subtire.
Controleaza colesterolul
Consumul alimentelor bogate in fibre dietetice a demostrat ca reduce colesterolul LDL din organism. Ele joaca, de asemenea, un rol important si in mentinerea echilibrului energetic.
Tratamentul hemoroizilor
Adaugarea fibrelor dietetice in dieta zilnica previne si trateaza sangerarile interne si hemoroizii, desi poate dura mai mult pana la vindecare, este o modalitate sigura si naturala. Aceasta ar putea fi o alternativa la pacientii care nu prefera tratamentul invaziv.
Ajuta la scaderea in greutate
Alimentele bogate in fibre sunt mai voluminoase decat alte produse alimentare. Acest lucru ii ajuta pe cei care doresc sa-si reduca greutatea corporala si sa-si controleze obiceiurile alimentare fara a simti foame.
Tratamentul afectiunilor cardiace
Alimentele care contin fibre solubile, cum ar fi orzul sau fasolea au un efect benefic asupra nivelului de colesterol si a functionarii normale a inimii. Citricile au, de asemenea, efecte similare asupra sistemului cardiovascular.
Previne cancerul
Expertii medicali sugereaza ca aportul de fibre alimentare ajuta la prevenirea cancerului de colon, de san si ovarian.
Imbunatateste sanatatea osoasa
Fibrele ajuta la cresterea densitatii minerale osoase la copii si adolescenti. Pentru a va asigura sanatatea osoasa, adaugati fibre solubile in dieta dumneavoastra.
Institutul de Medicina din SUA a emis urmatoarele recomandari pentru adulti in privinta aportului zilnic optim de fibre alimentare
🍃 Barbati mai tineri de 50 de ani 38 de grame;
🍃 Barbati peste 50 de ani 30 de grame;
🍃 Femei mai tinere de 50 de ani 25 de grame;
🍃 Femei de peste 50 de ani 21 de grame

2103172649_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.57be0a1b36488f1d10b9a497f5c6a1d3.jpeg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
    • Buna Carmen, mult inainte! Bun venit alaturi de noi 
    • buna, sunt Carmen , am inca 58 de ani   
×
×
  • Create New...