Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Alimentele care îți pot îngreuna digestia dacă faci excese!


Monica Badea

Recommended Posts

Alimente care îngreunează digestia și pot cauza diaree, balonare, dureri de stomac sau arsuri. Află de ce sunt citricele contraindicate și ce alte alimente pot cauza apariția sau agravarea tulburărilor digestive.

Top alimente care îngreunează digestia
Prăjeli, sosuri, carne grasă, dulciuri cu cremă și unt – sunt alimente care îngreunează digestia și pot cauza crampe, constipație/diaree, arsuri la stomac etc.
Citrice (portocale, lămâi, mandarine, mineole, grepfrut, kiwi, ananas, roșii) – acestea sunt bogate în fibre, care pot îngreuna digestia dacă sunt consumate în exces. În plus, acidul citric poate agrava intensifica arsurile gastrice.
Îndulcitori artificiali – sunt prezenți, de cele mai multe ori, sub formă de sorbitol în guma de mestecat și în multe dulciuri fără zahăr. Aceștia pot cauza dureri de stomac și diaree atunci când sunt consumați în exces.
Cereale integrale și legume bogate în fibre – dacă sunt consumate în cantități mari, astfel de alimente care îngreunează digestia pot duce la balonare și gaze intestinale (flatulență).

Fasole – conține multe fibre și proteine, dar și zaharuri care sunt greu de digerat de către flora intestinală, cauzând crampe și gaze. Pentru a preveni astfel de simptome, este indicat să ții fasolea la înmuiat în apă cu puțin bicarbonat de sodiu, timp de cel puțin 4 ore (dar cel mai bine peste noapte), înainte să o fierbi.

Varză, conopidă, broccoli – sunt legume crucifere care conțin aceleași tipuri de zaharuri din fasole și sunt bogate în fibre care pot îngreuna digestia.

Fructoza – se găsește în sucuri de fructe, răcoritoare, bomboane și produse de patiserie și este greu de digerat în cazul anumitor persoane, care se pot confrunta cu diaree, balonare și crampe abdominale.

Alimente picante – în special ardeii iuți pot cauza indigestie și arsuri la stomac, mai ales după o masă bogată în calorii. De vină ar putea fi capsaicină, compusul care dă iuțeală ardeiulor.

Lactate – în această categorie intră laptele dulce, brânza și orice specialitate din lapte care conține lactoză, care este imposibil de digerat în cazul persoanelor cu intoleranță și care poate duce la balonare, diaree, gaze intestinale și dureri abdominale puternice.

1506686284_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.82e3b8012d3a47ada08596f95e620807.jpeg

sursa

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...