Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Căderea părului cauzată de slăbit?!


Monica Badea

Recommended Posts

Firul de păr are trei faze de evoluție

Firele de păr sunt supuse mai multe cicluri:

Faza anagenă (în care firul de păr crește, poate dura câțiva ani);
Faza catagenă (o fază de tranziție scurtă de câteva săptămâni);
Faza telogenă (faza de odihnă de 3-4 luni, după care firul cade, iar un fir nou va crește în folicul).
Căderea părului are loc atunci când stresul asupra corpului determină firul de păr să se oprească din creștere și să intre prea devreme în faza catagenă, deoarece astfel va trece la faza telogenă și va cădea prematur.

Căderea părului din cauza pierderii în greutate nu este permanentă

Căderea părului din cauza pierderii în greutate nu este nici periculoasă, nici permanentă, organismul revenindu-și în câteva luni, când creșterea părului se reia. Cu toate acestea, lipsa anumitor nutrienți din cauza unui regim restrictiv de slăbire poate fi dăunătoare. De exemplu, reducerea cantității de fier din dietă poate avea complicații grave de sănătate
Anemia prin deficit de fier poate duce la infecții, tulburări cardiovasculare, întârzieri de dezvoltare la copii, complicații în sarcină și depresie. În plus, restricția severă de calorii poate duce la malnutriție și alte probleme cum ar fi scăderea funcției musculare, probleme cardiorespiratorii sau gastrice, imunitate suprimată, depresie și anxietate.
O dietă adecvată poate preveni efluviul telogen

Prevenirea și tratarea efluviului telogen se concentrează pe o dietă adecvată. Pentru succesul pierderii în greutate pe termen lung și pentru păstrarea sănătății nu sunt indicate dietele restrictive, care duc nu doar la căderea părului, ci și la situații mai grave: încetinesc metabolismul, slăbesc oasele, scad imunitatea etc.

Cine dorește să slăbească și să evite problemele de sănătate sau neplăceri precum căderea părului trebuie să se asigure că are o dietă echilibrată, care furnizează micronutrienții și macronutrienții esențiali de care organismul are nevoie în fiecare zi pentru a funcționa adecvat.

Dacă se urmează o dietă limitată, e important să se includă în alimentație ingrediente bogate în fier și zinc, precum crustaceele, semințele și nucile, ouăle, lactatele, leguminoasele, spanacul, carnea de curcan, pui și peşte.

Daca nu reusesti sa aduci prin aport alimentar acesti nutrienti, ai putea apela si la suplimente ce vizeaza aceste aspecte, cum ar fi OHISA, care ajuta atat sustinerea pielii corpului, scalpului si tenului, afectate de procesele de slabire prin interventii chirurgicale sau diete restrictive.

Cum scazi în greutate la modul sănătos?

Iată câteva îndrumări care să te ajute în demersul tău de a pierde kilograme și a ajunge la o greutate normală fără să îți afectezi sănătatea:

Pune accentul pe legume și fructe

Fructele și legumele au un conținut scăzut de calorii și grăsimi și sunt bogate în fibre, adică au calitățile esențiale pentru pierderea în greutate cu succes. De asemenea, conțin o mulțime de vitamine și minerale. Ca să accelerezi procesul de slăbire, combină legume fără amidon cu alimente bogate în proteine.

Cum mănânci mai multe legume și fructe? Simplu. La fiecare masă principală adaugi fie o salată de legume, fie masa în sine este alcătuită în principal din legume, iar fructele le consumi pe post de gustare.

Exemplu de cum poți adăuga mai multe legume în meniu:

omletă cu spanac, ceapă verde și mărar proaspăt, cu salată de roșii
pui la grătar cu o salată mare de crudități, după preferințe
pește la cuptor cu legume (broccoli, conopidă, ciuperci) și sos de iaurt cu usturoi
legume la grătar (dovlecel, vânătă, ardei gras etc.) cu brânză feta
Bea multă apă

Apa te hidratează, ajută digestia și contribuie la slăbit. De multe ori setea și foamea se confundă. Uneori ai impresia că ți-e poftă de ceva, dar în realitate îți este doar sete. Când ai o astfel de stare, bea întâi un pahar cu apă și vezi cum te simți. Dacă tot îți este foame, e cazul să mănânci.

Redu alcoolul

Pe lângă alte efecte nocive pe care le are în corp, alcoolul în exces te și îngrașă. Dacă nu bei deloc, este foarte bine. Dacă bei și încerci să slăbești, redu cantitatea de alcool la cel mult un pahar (150 ml) de vin roșu sec pe zi.

Fii mai activ

A fi activ este cheia pentru a pierde în greutate și a te menține la o greutate normală. Pe lângă faptul că oferă multe beneficii pentru sănătate, activitatea fizică poate ajuta la arderea excesului de calorii pe care nu le poți pierde doar prin dietă. Si o simpla plimbare, in pas mai alert de minimum 40 de minute zilnic te poate ajuta. Găsește o formă de mișcare de care să te poți tine pe termen lung și caută să aduni cel putin două ore și jumătate de activitate fizică moderată pe săptămână.

1106137561_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.79055fb7d1b88cadf20c6058b7700bf3.jpeg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...