Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Cum combin alimentele să pot slăbi?!


Monica Badea

Recommended Posts

Multi oameni cred ca mancarea sanatoasa este plictisitoare si lipsita de gust. Poate fi! Dar, din fericire, nu este cazul atunci cand cunosti moderatia si stii cum sa combini corect alimentele.

Atunci cand vrei sa slabesti sau sa fii in forma, pe langa antrenamentele regulate, sa intelegi cum se asociaza corect alimentele este de o importanta majora pentru a obtine rezultatele vizate si a avea o stare buna de sanatate.
De ce este important cum combini alimentele?

O asociere corecta a alimentelor este in egala masura importanta pentru conditia fizica si starea de sanatate. Dar, sa inveti ce combinatii de alimente iti aduc cele mai mari beneficii presupune sa detii unele cunostinte.
O dieta echilibrata trebuie sa contina proteine, carbohidrati, grasimi, vitamine, minerale si apa. Aceste substante sunt descompunse in organism si absorbite in sange. Drept urmare, este esential sa stii cum interactioneaza organismul tau cu toti acesti nutrienti.

Unele combinatii de alimente iti imbunatatesc starea de sanatate, te ajuta sa-ti dezvolti masa musculara sau sa slabesti. Altele, mai putin inspirate, pot duce la acumularea kilogramelor in plus, probleme digestive sau pot impiedica absorbtia corespunzatoare a nutrientilor.

Anumite combinatii de alimente nu afecteaza numai absorbtia nutrientilor, ci si glicemia. Reglarea nivelului sangvin al glucozei se face prin substante de natura hormonala, in special, ceea ce influenteaza si masura in care ne ingrasam sau slabim.

ATUNCI CAND MANANCI ALIMENTELE IN ORDINEA CORECTA, NUTRIENTII VOR FI ABSORBITI CORESPUNZATOR!

Alimentele pe care le mancam si asocierile pe care le alegem influenteaza in mod categoric procesul digestiv, cheia pierderii in greutate. Din acest motiv, este bine sa stii inclusiv in cat timp se digera alimentele.

De exemplu, timpul de digestie al proteinei este cel mai indelungat. Fructele, pe de alta parte, se digera cel mai repede. Urmeaza apoi verdeturile, legumele si, in fine, alimentele cu un continut mare de amidon.

Arta asocierii corecte – 5 combinatii de alimente care te ajuta sa slabesti

Multi nutritionisti sunt de parere ca este mai bine sa acceleram arderile grasimilor, decat sa recurgem la infometare. Asadar, este recomandat ca in loc sa mananci cat mai putin, sa oferi organismului substantele care ii sunt necesare pentru a topi grasimile depozitate.

1. Iaurt si nuci
Iaurt si nuci sau oricare alta combinatie de alimente bogate in vitamine solubile in grasimi + alimente bogate in grasimi sanatoase.

Foarte multe vitamine sunt solubile in grasimi. Asta inseamna ca sunt activate si absorbite cel mai bine atunci cand sunt mancate impreuna cu grasimi. Cateva exemple sunt vitamina A, D si E.

Morcovii, broccoli, mazarea sunt alimente cu un continut foarte mare de vitamina A, de exemplu. Ele ar trebui intotdeauna mancate impreuna cu grasimi sanatoase.

Pestele, laptele, iaurtul sunt surse nemaipomenite de vitamina D, iar semintele de floarea soarelui, nucile, avocado etc. au un continut semnificativ de vitamina E.

2. Orez si mazare

Foarte multi oameni sunt convinsi ca odata cu inaintarea in varsta apare inclusiv predispozitia la ingrasare. Lucrurile nu stau deloc asa.

Pe masura ce imbatranim, pierdem din masa musculara. Acest lucru care nu este niciodata de dorit, dat fiind faptul ca muschii sunt un stimulent natural pentru motabilism si te ajuta sa topesti mai eficient caloriile.

Pentru a impiedica pierderile musculare este recomandat sa practici antrenamente cu greutati de 2 ori pe saptamana si sa te asiguri ca un procent de 20-25% din caloriile pe care le mananci provin din proteine.

Carnea este o optiune buna, insa poate contine o cantitate destul de mare de grasimi saturate, mai ales daca vorbim despre carnea rosie. Orezul este o sursa incompleta de proteina din cauza continutul mai mic de aminoacizi. Pentru a obtine o cantitate optima de proteina, acesta poate fi asociat cu un aliment care sa il completeze, cum este mazarea, fasolea etc.

3. Spanac si ulei de avocado

Cunoastem deja beneficiile uleiului de masline. Ei bine, uleiul de avocado este si el la fel de minunat pentru sanatate si silueta deopotriva.

Bogat in grasimi mononesaturate, uleiul de avocado are efecte benefice asupra colesterolului si, de asemenea, da o senzatie persistenta de satietate. In plus, contine vitamina B si E, precum si cantitati considerabile de potasiu.

Cat despre spanac, exista studii care demonstreaza ca un consum moderat de verdeturi cu un continut mare de apa, duce la un IMC mai mic si contribuie la eliminarea surplusului de grasime din regiunea taliei.

4. Naut si salsa
Aportul de fibre este foarte important atat pentru controlul greutatii, cat si in procesul de slabire. Ele sporesc satietatea si reduc apetitul. Asadar, daca iti doresti sa slabesti sau sa te mentii, incearca sa incluzi in alimentatia ta fibrele, pentru o senzatie de satietate de durata.

De asemenea, studiile au demonstrat ca nautul se numara printre alimentele care au potentialul de a reduce riscul obezitatii si diabetului.
Nautul cu sos de salsa este o gustare delicioasa care nu-ti va pune greutatea in pericol. De ce salsa? Deoarece se prepara cu ardei iute. Acesta contine capsaicina, un compus termogen care declanseaza productia de norepinefrina. La randul lui, acest hormon ajuta la arderea grasimilor, stimuland oxidarea lor si diminuand apetitul.

5. Pui condimentat cu piper rosu
Sau oricare alta proteina impreuna cu un condiment la alegere.

Alimentele cu un continut mare de proteina duc la o senzatie indelungata de satietate, datorita digestiei lente.

Piperul rosu sprijina arderile calorice. Acest lucru se datoreaza, ca si in cazul ardeiului iute, continutului de capsaicina care suprima apetitul si sprijina capacitatea organismului de a transforma grasimea in energie.

6. Pepene galben si struguri rosii
Un desert delicios din pepene galben si struguri rosii te ajuta sa topesti grasimile si sa-ti reglezi digestia.

Pepenele este un diuretic natural. Datorita proprietatilor sale, stimuleaza eliminarea surplusului de apa din organism.
Strugurii rosii au un continut mare de antocianina, un fenol continut de unele plante, responsabil de culoarea rosie, mov sau albastra. Se crede despre acesta ca reduce activitatea genelor responsabile pentru depunerea grasimilor.

7. Cafea cu scortisoara
Pe langa faptul ca are un continut aproape nesemnificativ de calorii, scortisoara este un condiment foarte bogat in antioxidanti despre care studiile au demonstrat ca sprijina eliminarea surplusului de grasime din regiunea abdominala.

Adauga o cantitate mica de scortisoara in cafea si vei topi calorii inca de la prima ora a diminetii!

647305126_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.a46e90ad22b2f6ff174da1bd199cec0e.jpeg

sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...