Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Mâncarea prăjită și sănătatea!


Monica Badea

Recommended Posts

Mâncarea prăjită și pierderea greutății: sunt acestea cu adevărat incompatibile?
Acesta este cel mai rău dușman al tău când mergi pe ușa mâncărurilor rapide: cartofii prăjiți, atât grași, cât și sărați, trebuie evitați pe cât posibil atunci când începi un regim alimentar sănătos. O veste bună: este posibil să te răsfăți în timp ce consumi mai puține grăsimi, datorită câtorva metode simple. Mâncarea prăjită și pierderea greutății nu sunt compatibile din mai multe motive.
De ce cartofii prăjiți sunt un pericol

După cum știm cu toții, cartofii prăjiți care se găsesc în localurile de fast-food și chiar în restaurantele clasice sunt dușmanul alimentației sănătoase. Suprafața lor mică le permite să rețină mult ulei în care cartofii sunt scăldați pentru a le oferi acel gust captivant. Păstrează aproximativ 10% din greutatea lor în ulei. În plus, adăugăm de obicei o cantitate mare de sare, ceea ce înseamnă că această combinație de ulei și sare este ideală pentru creșterea țesutului adipos și apare celulita. Prima regulă de urmat atunci când iei masa este să nu te umpli niciodată sau să optezi pentru o porție mică. Cartofii prăjiți se mănâncă fără foame, asta este problema! Din punct de vedere caloric, este nevoie de aproximativ 250 de calorii la 100 de grame. Pentru un regim sănătos nu alege prea des mâncare nesănătoasă prăjită pentru că cauzează mai multe probleme.

Alimentele prăjite: care sunt riscurile pentru sănătate?

În fast-food, prăjirea este aproape rege. Cartofi prăjiți, pepite, coapse de pui prăjite … totul este bun, dar mănâncă cu măsură, deoarece alimentele prăjite nu sunt lipsite de riscuri pentru sănătate. Dacă te informezi corect poți evita riscurile de sănătate din cauza mâncării prăjite.

1. Prăjirea, o metodă de gătit care predispune la boli cardiovasculare

Deja ai înțeles că alimentele prăjite cresc riscul de boli. Aceasta este ceea ce reiese și dintr-un studiu realizat de James Shikany, epidemiolog al Universității din Alabama. Alături de echipa sa, a realizat un studiu asupra comportamentului alimentar a peste 17.000 de americani și impactul acestor obiceiuri asupra sănătății. Cercetătorul a reușit să concluzioneze că cei care consumă frecvent alimente prăjite sunt mai expuși bolilor cardiovasculare decât cei care mănâncă adesea paste, bucătărie mexicană sau chiar pizza. Chiar și cei sensibili la dulciuri și alcool sunt și mai puțin expuși riscului.

2. O tendință puternică de a câștiga în greutate

Este bine cunoscut faptul că prăjirea excesivă duce la supraponderalitate, ceea ce este încă una dintre daunele consumului excesiv de prăjit. Acest lucru se datorează conținutului ridicat de grăsimi, calorii, sodiu, componente care tind să împingă cântarul în sus. Dacă pe deasupra nu faci mișcare, este de la sine înțeles că kilogramele în plus se instalează mult mai ușor. Acest exces de greutate este cauza problemelor de sănătate, precum colesterolul ridicat și diabetul de tip 2.

3. Un risc de hipertensiune arterială

A fi supraponderal este una dintre cauzele hipertensiunii arteriale, un alt risc asociat cu consumul intens de alimente prăjite. Această problemă de sănătate este una dintre cele mai frecvente cauze de deces în întreaga lume, împreună cu bolile cardiovasculare. Informează-te care sunt alimente de evitat dacă vrei să pierzi în greutate și să ai grijă de sănătate.

Cum se fac cartofi prăjiți fără grăsime?

Toată lumea iubește cartofii prăjiți! Deci, chiar și pe o dietă, nu se pune problema de a te priva. Există soluții pentru a consuma cartofi prăjiți cu mai puține calorii. Cartofii prăjiți sunt mult mai puțin grași decât friteuzele. Vei găsi în supermarket-uri cartofi prăjiți congelați pentru a pregăti la cuptor. În câteva minute, vei avea cartofi prăjiți gustoși și crocanți. Pentru cartofi prăjiți chiar mai buni, taie cartofii în bețișoare, pune-i într-o pungă pentru congelator, adaugă două linguri de ulei, agită totul pentru a se combina bine și, în cele din urmă, așează cartofii prăjiți pe hârtie de copt încălzită la 190 ° C. Vei obține cartofi prăjiți delicioși și mult mai puțin grași. Când ai poftă de mâncare prăjită e necesar să te strădui de a o găti după alte modalități mai sănătoase.
Sfaturi pentru prăjirea „mai sănătoasă”

În cazul în care încă nu poți renunța mâncare nesănătoasă, îți sugerăm să-ți limitezi pofta la maximum o dată pe săptămână și să acorzi atenție micilor trucuri care, fără îndoială, îmbunătățesc aspectul sănătos al prăjiturii tale.

Nu permite ca uleiul folosit pentru prăjire să depășească 180 ° C;

Nu refolosi același ulei pentru un al doilea prăjit, dar dacă faci acest lucru, filtrează-l (și nu depăși niciodată al doi-lea prăjit);

Prăjește alimentele puțin câte puțin, nu dintr-o dată, deoarece prelungește timpul de gătit, ceea ce face ca alimentele să fie mai dăunătoare. Într-adevăr, un timp mai scurt de gătit înseamnă un randament mai bun decât prăjirea și nu există riscul de a arde alimentele, ceea ce ar crește nocivitatea acestuia;

Este important să acorzi atenție tipului de tigaie de utilizat. Utilizează tigăi de fier sau oțel sau îți recomandăm să cumperi o friteuză de casă; Cu toate acestea daunele mâncării prăjite oricum se simt atunci când nu respecți anumite reguli mai sănătoase.

Dacă dorești să condimentezi felurile de mâncare cu sare sau alte condimente, fă acest lucru după gătit, nu înainte de prăjire. Substanțele aromatice accelerează descompunerea grăsimilor, proces care trebuie redus pentru a obține o prăjire care nu este foarte dăunătoare. După cum înțelegi mâncarea prăjită și pierderea greutății nu sunt tocmai compatibile.

1279983786_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.fb0d4f339abe1811b378121c5c823d2d.jpeg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...