Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Cea mai sănătoasă dieta a omului modern!


Monica Badea

Recommended Posts

Există diferite diete la modă în ultimii ani, unele promovate chiar de celebrităţi, cu diferite proporții între cele trei grupe de macronutrienti în flagrantă contradicție cu recomandările OMS privind o alimentație sănătoasă și cu marea majoritate a lumii medicale: de la dieta Dukan, care presupune o alimentație bazată preponderent pe proteine, mai ales de origine animală, alături de carbohidrați în cantități moderate și puține grăsimi, până la cea mai recentă ca tendință, dietă keto, bazată pe un consum mare de grăsimi, moderat proteine și puțini carbohidrați. La polul opus, cel mai sănătos regim alimentar inclusiv din acest punct de vedere al distribuției macronutrientilor rămâne dieta mediteraneeană.

Dieta mediteraneeană si o componenta de bază a sa: uleiul de măsline
În dieta mediteraneană, sursa energetică principală o constituie preponderent carbohidrații, în principal cerealele integrale, până la 50-60% din aportul caloric, apoi grăsimi într-o proporție nu mai mare de 30-35% kcal, în special din uleiul de măsline, peste și lactate, și restul din proteine, circa 20-25% din proteine.

Vorbim de o dietă în mare parte vegetală, cu puține produse de origine animală, care dă prioritate alimentelor în stare naturală, integrale, gătite în stare proaspătă, și limitează zahărul și carbohidrații rafinați, grăsimile saturate, de origine animală, şi preparatele elaborate industrial.
Cum împărțim caloriile între mesele principale
Împărțirea caloriilor între mesele principale și, eventual, gustări peste zi este încă subiect de dezbatere în lumea medicală.

Părerile converg spre ideea că este important ca aportul nutritional să fie împărțit de-a lungul zilei între mese mai mici și mai multe în funcție de activitate și de obiectivele legate de greutate, într-o manieră în care regulile corecte să poată fi și respectate practic.

Nu este obligatoriu să mâncăm totul la o masă pe care o prevede programul personal, dar este important ca în general să nu sărim complet peste ea, aşa cum uneori porţiile mai mici decât cele considerate normale sunt binevenite, dat fiind că astfel putem compensa excesele la care obligaţiile sociale ne împing uneori.

În același timp, pentru un regim de viață care să permită o stare generală de bine este important că alimentația sănătoasă să fie asociată cu un consum considerabil de apă, mișcare fizică, odihnă și somn optimale și, în anumite condiții, ajutată cu suplimente.

1575500043_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.5c3d5ecdf3844527a88f97526a43293e.jpeg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...