Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Sunt buni Carbohidrații în diete?!


Monica Badea

Recommended Posts

Toata lumea iti spune sa nu mai mananci carbohidrati. Sunt carbohidratii atat de rai?

A fost o vreme cand toata lumea se ferea de grasimi, crezand ca toate grasimile sunt dusmanul siluetei.

Acum a venit randul carbohidratilor sa fie raul cel mai rau de pe pamant.

In realitate, nimic nu este rau sau bun in sine si nimic nu ingrasa pur si simplu. Totul tine de cantitatea de grasimi/carbohidrati si de tipul grasimilor/carbohidratilor pe care alegi sa ii incluzi in alimentatie.

In acest articol, te voi invata cum sa distingi intre carbohidratii “buni” si carbohidratii “rai” si cand sa ii mananci ca sa eviti depunerile de grasime.

Daca mananci carbohidratii potriviti, la momentul potrivit – nu va mai trebui sa iti faci griji ca te vei ingrasa si nici nu iti vei mai priva corpul de macronutrienti esentiali.

Cum faci diferenta intre carbohidratii “buni” si “rai”?

Exista doua tipuri de carbohidrati in functie de structura lor chimica: simpli si complecsi.

Carbohidratii simpli sunt absorbiti rapid in sange si cresc riscul de diabet si al bolilor de inima..

Carbohidratii simpli se gasesc in abundenta in alimentele extrem de procesate si au o slaba valoare nutritionala.

Exemple de alimente care contin carbohidrati simpli sunt:

pizza;
ciocolata;
sucurile de fructe;
biscuiti;
faina alba;
prajituri/tort;
cereale in cutii colorate;
Trist, nu? (stiu, de regula sunt si alimentele care ne plac cel mai mult).

Pe de alta parte, carbohidratii complecsi sunt bogati in fibre si se absorb lent in sange.

Acestia ajuta ajuta organismul sa faciliteze digestia, sa reduca stresul, sa ofere o buna functionare a creierului, sa asimileze fibre sanatoase, cat si la un somn mai bun.

Exemple de alimente care contin carbohidrati complecsi:

cartoful dulce;
lintea;
ovazul;
spanac;
dovleac
orez;
paine de tarate;
hrisca;
fasole;
naut;
legume (in general);
quinoa;
hrisca;
Pentru sanatate, buna functionare a organismului si pentru a evita ingrasarea, aportul zilnic ar trebui sa vina de la carbohidratii cu indice glicemic mic (adica de la carbohidratii complecsi, bogati in fibre).

Calitatea carbohidratilor nu este insa singurul lucru care conteaza .. important este si momentul cand ii mananci si cu ce ii combini.

Adica chiar daca mananci o bucata de ciocolata (vreau sa subliniez ca am scris o bucata nu o ciocolata intreaga), este mult mai putin probabil sa te ingrasi, daca o mananci la momentul potrivit si in combinatia potrivita.

Iti voi arata mai jos cele 3 momente cand poti manca carbohidrati fara sa te ingrasi, insa inainte vreau sa intelegi:
Cum foloseste corpul tau carbohidratii?
Cand mananci carbohidrati, doua lucruri se intampla in corpul tau:

1. Corpul tau ii transforma in glucoza si ii foloseste pe post de energie imediat

2. Ii stocheaza in muschi si ficat sub forma de glycogen pentru a folosi aceste reserve de energie mai tarziu

Cantitatea de carbohidrati pe care corpul tau o poate stoca este limitata si depinde, printre altele si de procentul de masa musculara din corpul tau.

Cu cat ai mai multa masa musculara, cu atat mai mult glycogen corpul tau poate stoca – de aceea, oamenii activi pot manca mai multi carbohidrati fara sa se ingrase.

Gandeste-te acum ce se intampla daca mananci carbohidrati atunci cand rezervele de energie sunt pline sau daca mananci mai multi carbohidrati decat ai nevoie?

Este foarte usor sa depasesti cantitatea de carbohidrati de care corpul tau are nevoie, mai ales daca alegi alimente procesate care contin “calorii goale”.

Ei bine, in aceasta situatie – corpul tau nu are de ales si depune carbohidratii sub forma de grasime.

Este ca atunci cand incerci sa pui 2 litri de apa intr-un pahar de 250 ml – dai pe afara. Din pacate, corpul tau nu poate elimina pur si simplu surplusul de energie, prin urmare isi face “reserve” (de grasime) pe care sa le foloseasca mai tarziu.

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...