Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Ce sunt fibrele alimentare și de ce avem nevoie de ele!


Monica Badea

Recommended Posts

Orice dieta trebuie sa se potriveasca, in primul rand, cu individul care urmeaza sa o tina. Nu putem tine o dieta cu varza si sfecla rosie, de exemplu, daca noua nu ne plac nicicum aceste doua alimente.

O dieta sanatoasa trebuie sa contina in mod obligatoriu fibre alimentare. Acestea se gasesc in fructe, legume, cereale integrale si leguminoase. Ele sunt recunoscute in primul rand pentru capacitatea de a inlatura constipatia. Dar nu este singura calitate pe care acestea o au.

Fibrele alimentare minimalizeaza riscul aparitiei bolilor precum diabetul sau a bolilor de inima, ajuta la inlaturarea problemelor abdominale, a oboselii cronice, a lipsei poftei de mancare, a imunitatii scazute, mentin supletea si tineretea pielii, dar si culoarea naturala, tin la distanta ridurile si imbatranirea precoce.

Ce sunt aceste fibre alimentare?

Le putem defini ca fiind substante de balast. Sunt formate din acele particule ale alimentelor de origine vegetala pe care stomacul nu le poate digera sau absorbi.

Daca despre glucide, proteine, grasimi putem spune ca sunt usor asimilate de organismul nostru, despre fibre nu putem spune acelasi lucru. Acestea nu se modifica la trecerea prin stomac si intestinul subtire, pana ajung in intestinul gros. Fibrele alimentare ajuta la buna formare a bolului fecal, marindu-l si dandu-i o textura mai moale, astfel reducand aparitia constipatiei.

Problemele generate de hemoroizi, sau colonul iritabil, sunt rezolvabile tot cu ajutorul unor diete bogate in fibre. In plus, in cazul persoanelor diabetice, fibrele au calitatea de a micsora nivelul colesterolului din sange si de a micsora absorbtia glucidelor. Acest proces va duce la un nivel optim al glicemiei la persoanele care sufera de diabet.

Cantitatea zilnica de fibre se situeaza in jurul a 35 de grame la barbati si 25 de grame la femei. Aceasta cantitate se poate obtine din cure de minim o jumatete de kilogram de fructe si legume zilnic, care se vor consuma in portii echilibrate, de cinci ori pe zi. Fructele si legumele mai sunt de folos si pentru detoxifierea organismului de alimentele preparate pe cale industriala, sarace in fibre.

Necesarul zilnic de fibre poate fi asigurat, prin urmare, consumand produsele din cereale integrale, fructe si legume crude sau gatite dintre ele cele mai bogate in fibre fiind fasolea rosie, mazarea, zmeura, pastele din faina integrala, briosele din tarate de ovaz, broccoli, fulgi de ovaz, orez brun, mar mediu, floricelele de porumb, painea integrala.

Sunt recomandate alimentele bogate in fribre, dar este bine sa nu facem exces. Consumate in cantitati prea mari, acestea pot provoca balonari, gaze, crampe la stomac. Daca nevoia de fibre in dieta exista, nu este bine sa crestem brusc cantitatea. Aceasta trebuie crescuta in decursul a cateva saptamani, lasand timp organismului sa se acomodeze. Mai mult timp va fi util si pentru bacteriile din sistemul digestiv sa se adapteze la modificarile survenite. In plus, nu trebuie sa uitam sa bem cat mai multa apa, fibrele functionand foarte bine atunci cand sunt puse in situatia de a o absorbi.

2021810523_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.adb239d635671b2b2ccf549d335713e5.jpeg

sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...