Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Greșeli în alimentația omului modern!


Monica Badea
 Share

Recommended Posts

Stilul de viaţă al omului modern s-a schimbat major. Am adoptat un stil de viaţă cu înalt risc caracterizat prin:

■  Sedentarism - stres - obezitate;

■  Dietă săracă în fibre, vitamine, minerale, din legume şi fructe proaspete;

■  Dietă bogată în sare, zahamri rafinate, grăsimi rele, aditivi alimentari (E-uri), arome artificiale;

■  Contaminarea globală a mediului şi alimentelor;

■  Fumat, exces de alcool, droguri.

Toate acestea au ca efect alterarea genelor din cromozomii noştri tocmai de către noul stil de viaţă, evident cu erodarea sănătăţii noastre, a urmaşilor noştri, punând sub semnul întrebării chiar existenţa speciei umane.

Acum că avem referenţialele corecte despre OM ca entitate biologică putem afirma următoarele:

■  Din punct de vedere biologic, omul nu s-a schimbat, genomul său rămânând acelaşi ca acum 40.000 ani, ceea ce semnifică faptul că omul a rămas OMNIVOR din punct de vedere alimentar

De preferat, fără excese

în concluzie, orice excese în această privinţă pot fi dăunătoare: vegetarianismul, în special veganismul, dar şi carnivorismul.

Cea mai bună conduită este aceea de a rămâne omnivori, de a consuma câte puţin din cât mai multe alimente, dintre care, obligatoriu, peste jumătate ca pondere zilnică trebuie să fiede legume şi fructe crude de sezon, dacă j se poate ecologice (alimente : naturale integrale).

 

Dacă se poate, personalizaţi-vă dieta!

 Dieta trebuie strict ; personalizată, deoarece suntem ; unici din punct de vedere  genetic.

Nu există deci modă în : materie de diete şi nutriţie, i singura valabilă rămânând ; cerinţa fiziologică firească a i corpului nostru, demonstrată în  afirmaţiile anterioare.

 ■ Orice dietă restrictivă, care ; promite slăbire rapidă, nu este | ştiinţifică, fiind periculoasă ; şi având efecte adverse iputernice asupra sănătăţii ! fizice şi mentale;

■ Gastronomia fără cunoştinţe solide de nutriţie produce alimente gustoase, dar de cele mai multe ori nesănătoase;

■ învăţaţi să asociaţi corect alimentele şi ingredientele când preparaţi alimente;

■ Gătiţi cât mai des în casă,sănătos, iar când cumpăraţi  alimente industriale, citiţi eticheta.

   ■ Nu ardeţi, nu prăjiţi şi nu i preparaţi alimentele sub formă de pane. Felurile de mâncare să fie cât mai simple, fără sosuri, topinguri etc;

  ■Consumaţi 3 mese pe zi şi niciodată nu săriţi peste micul dejun, care poate fi copios; nu mâncaţi cu 2-3 ore înainte de culcare.Nu vă înfometaţi;

■  Hidrataţi-vă cu fructe integrale (conţin peste 950 g apă la 1 kg) cu apă naturală oligominerală, ceai verde, renunţaţi la băuturile dulci industriale, energizante şi alcoolice!

Nu fumaţi, nu vă drogaţi!

■  Nu ronţăiţi între mese. Fructele sunt permise dimineaţa, seara înainte de culcare şi între mese;

■  Nu vă aşezaţi la masă dacă sunteţi obosit, nervos, înfrigurat şi nu mâncaţi în locuri cu mult zgomot, fum de ţigară, în compania oamenilor nervoşi sau antipatici; nu mâncaţi pe stradă, privind la televizor etc.;

   ■  Mestecaţi bine mâncarea, savuraţi-o;

■  Preveniţi stresul prin activitate fizică, combătând în acelaşi timp sedentarismul - o altă cauză majoră, alături de alimentele industriale, a bolilor “civilizaţiei moderne” obezitate, diabet tip 2, boli cardiovasculare (infarct de miocard), cerebrovasculare (AVC), cancere, boli neurodegenerative (Alzheimer, Parkinson), gută, îmbătrânire precoce, speranţă de viaţă şi calitate a vieţii scăzute.

   Un stil de viaţă activ

Adoptaţi, deci, o gândire pozitivă, acordaţi-vă mai multă atenţie, ascultaţi şi interpretaţi semnele date de propriul dumneavoastră corp.

In concluzie, omul este o fiinţă omnivoră, construită pentru a face mişcare (de aceea sedentarismul omoară), fiinţă biologifcă neschimbată la nivel genetic de peste 40.000 de ani. Urmare a schimbărilor dramatice

intervenite în evoluţia socio­culturală, omul şi-a construit un stil de viaţă modern la care însă nu este adaptat genetic, fiindu-i astfel ameninţată sănătatea şi existenţa individuală, dar şi cea a speciei sale. Desigur, nu mai putem reveni la stilul de viaţă ancestral, natural, dar putem să facem unele schimbări utile sănătăţii noastre, adoptând un stil de viaţă activ şi o alimentaţie mai aproape de cea a omului paleolitic.

Alimentele moderne „moarte"

Inventate relativ recent în istoria speciei umane, odată cu apariţia agriculturii şi industriei alimentare chimizate, alimentele moderne sunt mai puţin tolerate de metabolismul uman, deseori dau reacţii alergice sau de intoleranţă, sunt de regulă aiimente moarte, dezechilibrate nutriţional, lipsite de enzime active şi cu biodisponibilitate redusă.

Trebuie consumate, întotdeauna, cu alimente vii pentru a le compensa defectele nutriţionale.

■  Cereale crocante cu index şi încărcătură glicemică ridicate (excepţie fac cerealele integrale), produsele albe de panificaţie

■ Ciocolata cu procent de cacao mai mic de 70%, dulciurile rafinate, patiserie, cofetărie, chips-uri, snacks-uri, fast-food, junk-food;

■ Băuturile gazoase sau necarbonatate industriale ("sucuri") cu adaos de cofeină, băuturi energizante, băuturi alcoolice;

■ Alimente industriale fabricate cu aditivi alimentari (E-uri) şi arome artificiale: bogate în sare, zahăr, grăsimi, hipercalorice, adictive;

■ Brânzeturile industriale topite, grăsimile hidrogenate;

■ Conservele sterilizate de legume, fructe; Produsele procesate din came: mezeluri, pateuri, conserve, şunci, muşchi injectate, carne de pasăre injectată, produse cu MDM ş.a.

 

Iată cum s-a schimbat astăzi paradigma alimentaţiei

 

Acum că ştiţi, sper, noi lucruri despre alimente şi impactul lor asupra sănătăţii noastre şi a urmaşilor noştri, am putea conchide: "SCAPĂ CINE ŞTIE, CINE ÎNŢELEGE, CINE FACE CONEXIUNI ASCUNSE".

1116467535_WhatsAppImage2021-12-26at20_08_46.jpeg.4f5e27e54db32a8398b667000f1b6237.jpeg

sursa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Posts

    • Buna Ralu, pe forum gasesti toate informatiile necesare!
    • Buna Alina, bun venit alaturi de noi!
    • Bun venit alaturi de noi 🙂
    • Am 42 ani și sunt din Braşov 
    • Ştiu că te străduieşti să mănânci mai multe legume. Aşadar, nu rata aceste zece cele mai nutritive legume, adevărate izvoare de sănătate. 1.Ceapa – veţi putea profita la maximum de antioxidanţii pe care îi conţine, doar dacă alegeţi să o consumaţi crudă. Gătitul cepei la temperaturi ridicate îi reduce semnificativ beneficiile fitochimice care protejează împotriva cancerului pulmonar și cel prostatic. Încearcă să combini ceapa crudă tocată cu roșii, avocado și ardei jalapeño – combinaţii numai bune pentru gustări simple, pe pâine prăjită. 2.Porumbul – pe cocean sau boabe, oricum e bun. Un studiu realizat de Journal of Agricultural Food and Chemistry a demonstrat că, cu cât porumbul este mai mult gătit, cu atât nivelul de antioxidanţi, ca luteina, care combate orbirea la adulţii în vârstă, este mai ridicat. Dă un search la noi pe site după Mexico Mix, combinaţia gata ambalată de la Eisberg ce cuprinde într-o singură pungă endivia, frisee, radicchio şi porumb dulce. Preferata noastră: Mexico Mix cu nachos. Ia de aici reţeta. 3.Mazărea – bobiţele de câţiva centimetri sunt cu adevărat puternice. Un studiu realizat de International Journal of Cancer a arătat că dacă vei consuma zilnic mazăre, împreună cu alte legume, vei reduce riscul de apariţie a cancerului la stomac. 4.Kale – una dintre cele mai sănătoase legume verzi de la supermarket, mă rog, poate nu atât de populară (încă) în România. Frunzele verzi de Kale sunt pline de vitamina C, un antioxidant care poate reduce riscul bolilor de inimă prin scăderea nivelului de LDL sau a colesterolului “rău”. 5.Broccoli – este plin de antioxidanţi ce combat cancerul. Un studiu a con statat că cei care au mâncat cinci porții sauchiar mai mult pe săptămână de legume crucifere (inclusiv aceste legume verzi!) au fost pe jumătate mai susceptibili de a dezvolta cancer de vezică urinară pe o perioadă de 10 ani, în comparație cu cei care au mâncat rar. 6.Ardei gras roşu – un ardei nu prea mare are doar 32 de calorii! Dar conţine “la greu” vitamina C, ceea ce oferă 150% din valoarea zilnică recomandată. Este unul dintre puţinele alimente care conţin licopen, o substanţă cu efecte antitumorale în cancerul de prostate, sâni, vezică urinară, pancreas, plămâni şi piele, în cancerul cervical, ovarian, uterin, intestinal. 7.Spanacul şi/sau baby spinach – are un conţinut ridicat de carotenoizi – antioxidanți care ajută să avem ochii sănătoși și prevene degenerăriea maculare, principala cauză de orbire la adulții în vârstă. Gătirea frunzelor de spanac verzi (nu prea mult însă) vă ajută să absorbiţi în corp o cantitate mai mare de luteină (carotenoid). Avem atât de multe variante de salate cu baby spinach, încât nu ştim ce să alegem 🙂 8.Germenii Alfalfa (sau germeni de lucernă), din ce în ce mai populari şi printre români. Această mini plantuţă firavă este bogată în beta-caroten, un antioxidant care protejează împotriva cancerului pulmonar și ajută la menținerea sănătății pielii, părului, unghiilor, gingiilor, glandelor, oaselor și dinților. Este, de asemenea, o sursă bună de vitamina E, care poate ajuta la prevenirea atacurilor de cord şi scăderea riscului de deces cauzat de cancer de vezică urinară. 9.Varză de Bruxelles – Antioxidanții din aceste legume verzi pot ajuta la detoxifierea radicalilor liberi care provoacă cancer, iar o jumătate de cană conţine 80% din vitamina C zilnică. De asemenea, ajută la combaterea bolilor de inimă și la îndepărtarea cataractei. 10.Sfecla roşie – Coaptă, fiartă sau crudă, această legumă rădăcinoasă conține niveluri ridicate de antioxidanți care luptă împotriva cancerului, dar are și luteină, care protejează ochii. Şi nu arunca nici frunzele! Tulpinile verzi sunt partea cea mai hrănitoare a legumelor și pot fi gătite ca alte legume verzi cu frunze verzi. sursa
×
×
  • Create New...