Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Despre grăsimi.


Recommended Posts

De regula avem tentinda de a asocia noțiunea de grăsimi cu ceva rău ,dăunător ,de care organismul nu are nevoie .consumul moderat de grăsimi sănătoase susține buna funcționare a organismului și ajuta la menținerea greutăți corporale .
Grăsimile sunt macronutrienti necesari pentru o buna funcționare a organismului .
Exista doua timpuri de grăsimi ,grăsimi bune și grăsimi rele.
Grăsimile reprezintă o sursa concentrata de energie ,protejează organele vitale ,asigura aportul necesar de vitamina A,D,E,și mențin sistemul imunitar puternic .
Grăsimile oferă energie .
Un gram de grăsimi are 9 calorii ceea ce înseamnă ca au cel mai mare aport caloric dintre toți nutrienții .
Grăsimile dietetice sunt esențiale pentru creșterea și dezvoltarea celulelor .
Ele contribuie la funcționarea creierului făcând parte din compoziția melinei .
Creierul conține mari cantități de grăsimi esențiale .
Dacă grăsimile sunt consumate in exces vor fi depozitate .
Organismul este capabil sa extragă energie din tot ce mâncam ,iar grăsimile reprezintă aproximativ jumătate din energia pe care o folosim zilnic ,de aceea trebuie sa le alegem pe cele sănătoase .
Necesarul zilnic de grăsimi ar fi 20-30%,din totalul de calorii consumate zilnic .
Spre exemplu o persoana care consuma 1200 de calorii zilnic ,poate consuma in jur de 400 de calorii care provin din grăsimi ,adică undeva la 45 de grame de grăsimi .
Grăsimile bune se găsesc in :-ulei de măsline ,avocado ,măsline ,nuci ,unt de arahide ,semințe de floarea soarelui ,semințe de in,somon,ton,macrou ,hering ,sardine ,ulei de soia ,tofu .
Grăsimile rele se găsesc in produse de patiserie și cofetărie din comerț ,produse semipreparate ,alimente prăjite ,alimente de tip Fast food ,untura ,unt,smântâna,brânza ,uleiurile de palmier ,pielea de pui,carne roșie.
Renunta la mezeluri ,carne grasa,produse lactate grase ,Fast food ,pentru a preveni in primul rând problemele cardiovasculare și pentru a-ți proteja sănătatea întregului organism .

fdfaf790-a1a5-4c67-bde9-a7a3cb2af406.thumb.jpg.0c73c0921a033332b3dc07096119d5e2.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...