Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Cât de importantă este alimentația sănătoasă


Recommended Posts

Echilibrul substantelor nutritive şi alimentatia sănătoasă se văd după cum arătăm ţi nesimţim.Tot mai multe dovezi demonstrează că dezechilibrul în dietă poate să provoace problememedicale grave, astfel încât momentul să începem să mâncăm sănătos.    
      Zicala eşti „ceea ce mănânci” este foarte veche, dar este valabilă şi astăzi-poate cu atât maimult în secolul XXI. Un regim alimentar sănătos nu presupu ne cumpărarea unor alimente speciale şi suplimente, dar înseamnă că trebuie să ştim care alimente sunt esenţiale şi când introducem dezechilibre periculoase în regim. Alese cu înţelepciune, alimentele hrănitoare care sunt gătite prin tehnici de preparare sănătoase ne vor oferi mese care nu sunt numai delicioase, cine îmbunătăţesc şi starea de sănătate. Ele ne vor face să nesimţim mai bine şi vor împiedica sau atenua anumite afecţiuni; împreună cu exerciţiul fizic, ele sunt cea mai bună cale de a ne menţine greutatea dorită.
Producătorii fac numeroase afirmaţii despre produsele pe care le vând, încercând să-i convingă pe cumpărători să le cumpere.Nu există alimente bune sau rele, ci doar regimuri bune sau rele, şi cheia este de a stabili un echilibru între cele două. De exemplu legumele şi fructele sunt bune pentru noi, dar nu este bine să mâncăm doar fructe şi legume. 
Diferitele alimente conţindiferite nivele de substanţe nutritive, dar nici un aliment nu poate să asigure toate vitaminele şi mineralele de care are nevoie corpul nostru în cantităţile potrivite. Cea mai bună cale de a stabili un regim bun nu este de a mânca un anumit aliment sau marcă de alimente, ci de a cunoaşte grupurile de alimente şi substanţe nutritive conţinute de ele.Acesta este probabil calea potrivităspre un regim sănătos. Mulţi oameni care se contrazic şi le este greu să decidă ce constituie unregim sănătos.
Pentru a rămâne sănătos şi a funcţiona eficient, corpul nostru are nevoie de 13 vitamine şi 16 minerale, precum şi de carbohidraţi, proteine şi grăsimi. Pentru a ne asigura că toate acestea sunt administrate în cantităţile potrivite, este necesar să mâncăm o varietate largă de alimente în proporţii rezonabile. Doar astfel putem să obţine nivelele optime din fiecare substanţă nutritivă decare avem nevoie pentru a menţine o stare bună de sănătate. Toţi avem nevoi diferite dealimentaţie, în funcţie de vârstă, sex, nivelul activităţii fizice, rata metabolismuluişi starea desănătate. Însă oricare ar fi nevoile noastre, toţi avem nevoie de aceleaşi proporţii de hrană din diferitele grupuri de alimente.
Grupele de alimente
Autorităţile din domeniul sănătăţii în Marea Britanie şi în SUA au realizat linii de ghidare pentru o alimentaţie sănătoasă care categorisesc alimentele în grupuri. Potrivit britanicilor există cinci grupe, în timp ce la americani sunt şaşe. Singura diferenţă semnificativă între cele două sisteme este faptul că britanicii pun fructele şi legumele în aceeaţi categorie pe când americanii le grupeazăseparat. În rest grupărle lor sunt aceleaşi. ele sunt:Carbohidraţi complecşi Fructe şi legume Porteine lapte şi produse lactate Carbohidraţi simpli.
Carbohidraţii complecşi 
Pâinea, cerealele precum şi orezul, şi cartofii sunt sursele principale de carbohidraţi complecşi hrănitori, care asigură amidonul, fribrele, calciul, fierul şi vitaminele B. Mâncaţi pâine integrala şi faceţi sandvişurile cu felii groase pentru a mări cantitatea. Mâncaţi o porţie mare de cartofi, orez sau paste făinoase în locul alimentelor cu conţinut mai mare de grăsimi. 
Fructe şi legume
Fructele şi legumele alcătuiesc unul din cele mai importante grupuri, şi este important să alegem o varietate cât mai largă. Mâncaţi cel puţin cinci porţii de alimente din acest grup în fiecare zi. Fructele pot să fie proaspete, congelate, conservate, stoarse sau uscate. 
Multumesc!

128422890_1739677432856464_8469549712365400804_n.thumb.jpg.a7944661ca93a061b98714cf10cf1830.jpg

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...