Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Masa copioasă și insomnia,sfaturi pentru a evita efectele negative.


Recommended Posts

In principiu o masa bogata in grăsimi și cu multe alimente combinate este foarte gustoasa,dar cât este de sănătoasă?..nu este ..ea creste colesterolul,iar colesterolul crescut atrage o multitudine de boli cum ar fi cele cardiace,diabet,etc.
Pentru a reduce nivelul de colesterol dar și pentru a preveni creșterea lui,trebuie sa evitam :-ouăle prăjite,Fast food,carnea de porc prăjită,cartofii prăjiți și orice tip de prăjeli sau produse de patiserie și cofetărie care conțin grăsimi trans.
Și totuși in cazul in care ați avut parte de o masa bogata in grăsimi,încercați sa remediati “greseala” astfel :-nu faceți sport intens,mergeți doar la o plimbare,in ritmul pas alert.masa fiind copioasa este greu de digerat și un set de exerciții intense imediat după ea,ar fi extenuant pentru organism,fapt care va duce din nou spre o noua masa.
Mersul in ritm alert va reduce colesterolul din sânge.
-un pahar sau doua cu apa călduță va ajuta sa eliminați mai rapid uleiurile din mâncare,însă doar după 30 de minute de la masa puteți face asta.
Consumând apa călduță,ficatul,stomacul și intestinele vor fi ajutate sa elimine grăsimile consumate.
-nu va așezati comod in fotoliu imediat după o masa copioasa,cu atât mai mult nu dormiți,pentru ca toată energia neconsumata de organism se depozitează sub forma de grăsime.
-niciodată după o masa copioasa nu consumați băuturi reci sau deserturi deoarece vor avea un impact negativ asupra ficatului,stomacului și intestinelor.
O alta problema adusă de mâncarea grea este insomnia.
Este foarte adevărat ca stresul,preocupările sau schimbările de program atrag după sine insomnia,dar foarte importantă este Alimentația.
Pentru a evita insomniile reduceți consumul următoarelor alimente,măcar cu 4-5 ore înainte de culcare :
-brânzeturi -acestea conțin un aminoacid care acționează ca stimulent și dispare somnul,însă iaurtul,sana,kefirul,stabilizează terminatiile nervoase ale creierului inducând o stare de liniste și relaxare care favorizează odihna.
-ciocolata -ea determina secreția de dopamină,un stimulent care va împiedica apariția somnului.
-băuturi care conțin cofeina 
-alimente picante -pot crea probleme ale refluxului gastric,provocând disconfort digestiv.
-carnea afumata sau procesata(mezeluri)-conține proteine și grăsimi care se digera greu și va perturba somnul,alegeți pentru seara o carne gătită la aburi,grătar,cuptor,fără adaosuri prea multe..gătită cât mai simplu și natural.
2596DE54-1353-4489-8DE1-8B162F5FA374.thumb.jpeg.c9de68aa12a17b830a6529b317ae614c.jpeg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...