Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

De câte calorii are nevoie corpul uman pentru slăbire și menținere.


Monica Badea

Recommended Posts

Vârsta,greutatea de la care pornim,sexul,afecțiunile de care suferim,activitatea fizica,sunt factori de care ar trebui sa ținem seama in calcularea necesarului zilnic de calorii într-un proces fie el de slăbire,fie de menținere,
Caloria este unitatea universala de măsura a Conținutului energetic al alimentelor și băuturilor.
Conținutul caloric se referă de fapt la kilocalorii iar o kilocalorii este egala cu 1000 de calorii.
Organismul uman conține energie,adică arde calorii pentru a-și menține temperatura,a-și susține respirația,sau ca inima sa pompeze sângele.
Dacă la vârste fragede copiii au nevoie de 1000 -1100de calorii pe zi,după aceasta vârsta nevoile organismului diferă.
O persoana(de sex feminin),cu vârsta intre 19-30 de ani ar avea nevoie de 2000-2200 de calorii pe zi pentru a se menține și 1100-1400 pentru a slabi,o persoana de sex masculin la aceiași vârsta va avea nevoie de 2600-2800 de calorii pentru a se menține și 1400-1600 pentru a slabi.
Persoanele care au intre 30-50 de ani de sex feminin ar trebui sa consume intre 1800-2000 de calorii in menținere și maxim 1200 in slăbire,bărbații de aceiași vârsta au nevoie de 2400 de calorii pentru a se menține și maxim 1400 pentru a slabi.
In cazul persoanelor de peste 50 de ani,fie bărbați sau femei,calculul se schimba,asadar in menținere vor avea nevoie de 1600-1800 de calorii pe zi iar in slăbire de 1000-1100.
Dar cum am spus intr-o menținere sau intr-o slăbire,se pot adauga sau scădea caloriile in funcție de activitatea fizica desfășurată,pe baza nevoilor nutriționale ale fiecăruia.
In mediul on line exista o multitudine de programe cu contorizarea caloriilor,dar cel mai important este faptul ca in baza unui profil iti arată necesarul de proteine,grăsimi și carbohidrați pe care ar trebui sa îl consumi zilnic
După cum Menționez de fiecare data,foarte importantă este cantitatea din farfurie,calitatea proteinelor,calitatea grăsimilor și a carbohidraților.
De asemenea foarte importantă este hidratarea care ar trebui sa fie de minim 24-30ml/kg corp,miscarea fizica și gândirea pozitivă.

0887C8BB-08B5-4E84-BDED-D20FA8CE0298.jpeg

  • Like 3
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...