Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

GUTA(aicidul uric crescut)-CE TREBUIE SĂ MÂNCAM DACĂ AVEM GUTĂ!


Monica Badea

Recommended Posts

Dieta pentru gută poate ajuta la scăderea nivelului de acid uric din sânge. Aceasta nu este însă un tratament, dar poate reduce riscul de atacuri recurente de gută și poate încetini progresia leziunilor articulare. Ca principii generale, dieta recomandată pentru gută este foarte apropiată de alimentația sănătoasă, ea protejându-ți și aparatul cardiovascular. Persoanele cu gută care urmează o dietă cu rol protectiv au nevoie în general și de medicamente pentru a reduce durerile și pentru a reduce nivelul de acid uric din sânge.
Ce alimente este indicat să eviți

Organele – evită produsele din carne, precum ficatul, rinichii, care au un conținut mare de purine și contribuie la niveluri ridicate de acid uric în sânge.
Berea și băuturile alcoolice din cereale (votcă și whisky).
Carnea roșie (porc, miel, vânat).
Fructele de mare, precum creveți, homari, hamsii, sardine.
Produsele bogate în fructoză, cum sunt unele băuturi dulci, cereale sau produse fast-food.
Ce alimente să consumi

Consumă lactate cu un conținut scăzut de grăsimi, cum ar fi iaurtul sau laptele bătut
Fructe proaspete și legume
Nuci și semințe
Cartofi, orez, pâine și paste
Ouă, cu moderație
Cafeaua poate ajuta la scăderea nivelului de acid uric, dar trebuie consumată cu moderație
Unele vegetale, precum spanacul sau sparanghelul sunt bogate în purine, dar studiile au demonstrat că nu cresc riscul de gută sau de atacuri de gută.
Exemplu de meniu pentru persoanele cu gută

Micul-dejun

Cereale integrale neîndulcite cu lapte proaspăt sau lapte bătut
O ceașcă de căpșuni proaspete
Cafea
Prânz

Grătar de piept de pui
Salată din verdețuri și legume proaspete, 1 linguriță de semințe sau nuci, oțet balsamic și ulei de măsline
2 felii de pâine integrală

Gustarea de după-amiază

 O ceașcă de cireșe proaspete
Cină 


Somon la grătar
Mazăre sau fasole fiartă

Iaurt sau lapte cu puține grăsimi
O ceașcă de pepene proaspăt
Un ceai din plante
Nu uita să te hidratezi foarte bine!

Poți substitui alimentele cu unele similare.

Dintre suplimentele alimentare, cel mai recomandat în caz de gută este vitamina C, care poate reduce nivelul de acid uric din sânge și reduce inflamația.

F5D7C191-2732-4A1D-BD80-957B06B28CEB.jpeg.0ead37737ed75b807b914e5f03345531.jpeg

63790EAB-4663-4A3E-9BA2-B35202FA152D.thumb.jpeg.9c7442c46c9a61dc4bc3c4fbf30288f2.jpeg

Sursa

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...