Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

De ce să incluzi in dieta ceaiurile -informații utile!


Monica Badea

Recommended Posts

De ce sa incluzi ceaiul in alimentatia ta

Ceaiurile sunt recomandate in majoritatea dietelor, in retetele tuturor nutritionistilor care promoveaza un stil de viata sanatos si sunt un ajutor de nadejde atunci cand suntem bolnavi
Ceaiurile sunt recomandate in majoritatea dietelor, in retetele tuturor nutritionistilor care promoveaza un stil de viata sanatos si sunt un ajutor de nadejde atunci cand suntem bolnavi. Ceaiurile de calitate au numeroase beneficii pentru sanatate, in functie de planta din care sunt extrase.

Si de ce sa nu recunoastem, ceaiul este si un mod placut de relaxare, in special in sezonul rece. Are un miros placut, aromele sunt extrem de variate si ne ajuta sa facem fata mai usor frigului de afara.

Termenul „ceai” nu este folosit intotdeuna corect, pentru ca de fapt semnifica infuzia din frunze de Camellia sinensis. Aceasta planta se gaseste pe piata sub forma de ceai verde, alb, negru, oolong si pu-erh. Toate celelalte bauturi pe care noi le numim din obisnuinta „ceai” sunt de fapt infuzii din plante medicinale, fructe si arome naturale.

Ceaiul, indiferent daca este verde, alb, negru, oolong sau pu-erh, este foarte bogat in polifenoli, substante cu proprietati anti-inflamatorii si antioxidante. Studiile realizate pana acum de specialisti au demonstrat ca ceaiul scade riscul de diabet si boli cardiovasculare, iar cele mai recente zvonuri ii atribuie si proprietati anticancerigene.

Pentru ca ceaiul contine si cofeina, nu se recomanda sa beti mai mult de 2 cani pe zi sau o cana, daca obisnuiti sa beti si cafea. In plus, ceaiul trebuie baut neindulcit si fara arome artificiale.

Infuziile din plante medicinale sau fructe

La ceaiurile din plante medicinale recurgem mai ales atunci cand avem probleme de sanatate, insa e bine sa stim ca ele au de multe ori si rol de preventie.

De exemplu, ceaiul de menta este util pentru balonare, senzatie de greata si probleme digestive care nu sunt de cauza infectioasa. Tot pentru senzatia de greata este util si ceaiul de ghimbir, pe care majoritatea dintre noi il folosim in caz de raceala, datorita modului puternic in care ne ajuta sa luptam cu microbii.

Ceaiul de musetel are o multime de beneficii, poate cel mai important rol al sau fiind cel de calmant si adjuvant impotriva insomniilor. Se recomanda de asemenea pentru digestie, atunci cand am exagerat cu mancarea, pentru raceala si inflamatii ale tractului respirator, iar studii recente ii atribuie un rol important si in preventia complicatiilor diabetului.

Echinacea, Hibiscus si Rooibos sunt tipuri de ceai care au aparut recent la noi in tara, insa denumirile complicate nu le fac deloc mai putin utile pentru sanatate. Echinacea este o planta utila pentru sistemul nostru imunitar, Hibiscus-ul tine sub control tensiunea arteriala, iar Rooibos-ul are  concentratie mare de flavonoide, substante anticancerigene.

Cat despre infuziile din fructe si plante aromatice, acestea au de multe ori mai mult un rol aromoterapeutic. Ne relaxeaza, energizeaza sau binedispun cu aroma lor placuta, fie ca alegem o infuzie de lamaie, de vanilie sau, in tema sezonului rece, de scortisoara. Acestea pastreaza doar foarte putine din calitatile fructelor si plantelor din care sunt extrase si doar in formulele cu frunze intregi.

Ceaiul si infuziile completeaza cu succes apa pe care trebuie sa o bem zilnic. In plus, ne ajuta sa renuntam mai usor la sucuri, pentru ca ne ofera o alternativa cu gust placut, pentru obisnuita apa de care ne putem plictisi. Cu toate acestea, cei 1,5 litri de apa obligatorii zilnic nu trebuie inlocuiti.

Ceaiurile si infuziile trebuie baute mereu fara zahar, pentru a le pastra rolul util si sanatos in cadrul alimentatiei noastre.


Desi aparent nu pot avea efecte nocive pentru ca sunt naturale, ceaiurile trebuie baute cu moderatie, mai ales daca alegem aceeasi planta pentru o perioada mai lunga de timp. Si asta fiindca indiferent de compozitia lor, ceaiurile ofera organismului anumite substante, care in cantitati mari, pot produce dezechilibre: prea multa cofeina din ceaiul verde poate cauza insomnie, prea mult ceai de menta poate duce la constipatie, etc.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.4cd43872fb2dc8ee0dd428910059aeef.jpg
73533049_1312466352290982_8435168056828755968_n.thumb.jpg.dd4d04a6d67fe01b53e3e74a0b53f248.jpg

Sursa

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...