Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Alimentația redă sănătate-lintea este un aliment minune!


Monica Badea

Recommended Posts

Beneficii linte

Calitati nutriționale deosebite – lintea conține mai multe proteine decat orice altă legumă. Cantitatea de proteine din linte depășește 35% din greutatea acesteia, ceea ce înseamnă că poate fi comparată cu ușurință cu peștele, carnea de pui, carnea roșie sau produsele lactate. Lintea conține, de asemenea, și carbohidrați în cantități destul de mari, mai exact 15-25 de g/ 100 g  de linte. Alți nutrienți valoroși care se regăsesc în linte sunt: acidul folic, triptofanul, manganul, fierul, fosforul, cuprul, vitamina B1 si potasiul
Stimulează regenerarea musculară – organele și musculatura necesita proteine pentru regenerare. Lintea conține aminoacizii esențiali de care organismul are nevoie pentru regenerarea și repararea musculară.

Benefică pentru tranzitul intestinal – lintea conține cantități mari de fibre dietetice, care îmbunătățesc digestia daca sunt consumate în mod regulat. Totodată, aceasta combate constipația tot datorită fibrelor dietetice din belșug.

Sănătoasă pentru inimă – magneziul care se regăsește în linte reduce tensiunea arterială, prevenind o serie de afectiuni cardiovasculare ce pot apărea din cauza hipertensiunii.

Previne ateroscleroza – cercetatorii de la Universitatea din Dakota de Nord au dovedit că antioxidanții din linte au capacitatea de a reduce riscul de ateroscleroză.

Conține acid folic din belșug – lintea este o sursă importantă de vitamine din complexul B, printre care și acidul folic. Consumul de acid folic de către femeile însărcinate reduce riscul de naștere a unui copil cu defecte congenitale.

Ajută în curele de slăbire – fiind extrem de sățioasă, lintea consumată în mod regulat poate fi de ajutor în timpul procesului de slăbire așa că ar fi bine să fie introdusă în curele urmate.
În ciuda efectelor benefice ale lintei, există și situații în care consumul acesteia nu este tocmai indicat. Este vorba despre persoanele care suferă de afecțiuni renale, dar și despre persoanele care au probleme cu balonarea și flatulența. În cazul acestor pacienți, lintea agravedază afectiunile și simptomele resimțite așa că ar trebui evitată până la vindecare.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.fb738f27105f1d01fcd4be8945ad7bcb.jpg

73533049_1312466352290982_8435168056828755968_n.thumb.jpg.561cfdcb16fb3446b178fdc8621b6252.jpg


sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...