Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Consumul de hummus,ajuta in slăbire!


Monica Badea

Recommended Posts

Humusul te ajuta sa slabesti

Ti-e foame, ai manca ceva satios, dar e mult prea cald ca sa te gandesti la preparate care iti pot satisface foamea? Sau vrei sa-ti mentii silueta, dar sa si mananci bine, cu bani foarte putini? Una dintre solutii este sa optezi pentru un humus (scris si "hummus").

Cel mai bun se vinde in restaurantele libaneze sau turcesti. Dar si tu poti sa-l prepari foarte simplu, daca ai ingredientele la indemana.
Reteta originala foloseste nautul. La ora actuala, il gasesti in supermarket, la conserva, deja fiert. Il amesteci cu pasta de susan, zeama de lamaie, ulei de masline, chimen pisat, un catel de usturoi si putina sare.

Pui totul in blender si obtii o pasta extrem de gustoasa si satioasa pe care o poti consuma cu crackersi integrali sau legume proaspete: rosii, castraveti, morcov, telina.
Beneficiile consumului de humus

Consumul de humus are mai multe avantaje: contine proteine vegetale care iti confera rapid senzatia de satietate si ai sanse maxime sa te tii departe de tentatiile culinare hipercalorice, pentru ca si glicemia ta se mentine la cote optime.

Iar cateva zile vegetariene cu humus si multe salate se pot vedea pe cantar, mai ales daca profiti de vremea calda si mergi si la inot. Atentie, totusi, la cantitati: 100 de grame de humus au cam 160-180 de calorii. Apoi, humusul este foarte ieftin. O portie corecta nu te costa mai mult de cativa lei. Iar cu o salata de sezon alaturi, din legume gustoase, care au acum preturi excelente in piata, poti manca sanatos cu cel mult 7-8 lei.

Au existat studii care au evidentiat faptul ca fibrele din naut pot tine sub control si nivelul colesterolului. Mai mult, bolile cardiovasculare apar mai rar daca adoptam o dieta mediteraneana, din meniurile carora face parte si humusul.

De asemenea, riscul de cancer de colon poate scadea printr-o dieta cu un aport corect de fibre. In plus, humusul este un preparat care permite manifestarea creativitatii in bucatarie. Formula initiala poate fi completata cu adaosuri de masline, rosii uscate, anghinare, ardei copt si busuioc.
Poti sa nu te simti vinovata in legatura cu faptul ca mananci humus, deoarece acesta contine foarte multe vitamine si minerale.
O portie de 100 de grame de humus iti ofera:

•    166 de calorii
•    9,6 grame grasimi
•    7,9 grame proteine
•    14,3 grame carbohidrati
•    6,0 grame fibre
•    mangan - 39% din necesarul zilnic de referinta (sau necesarul mediu zilnic)
•    cupru - 26% din necesarul zilnic
•    acid folic - 21% din necesarul zilnic
•    magneziu - 18% din necesarul zilnic
•    fosfor - 18% din necesarul zilnic
•    fier - 14% din necesarul zilnic
•    zinc - 12% din necesarul zilnic
•    tiamina - 12% din necesarul zilnic
•    vitamina B6 - 10% din necesarul zilnic
•    potasiu - 7% din necesarul zilnic

Humusul este o sursa grozava de proteine vegetale, oferind cam 7,9 grame la o portie. El este o optiune excelenta pentru persoanele care urmeaza o dieta vegana sau una vegetariana. Sa nu uitam ca un aport suficient de proteine este esential pentru dezvoltarea optima a organismului, pentru recuperarea lui si pentru functia imunitara.
Ce alte beneficii are humusul

•    Este bogat in ingrediente care s-au dovedit ca ajuta in lupta contra inflamatiei din corp
•    Este bogat in fibre care ajuta sanatatea digestiva si care iti hranesc bacteriile bune din intestine
•    Are un indice glicemic scazut, asa ca poate ajuta la controlul glicemiei
•    Contine ingrediente sanatoase, care pot reduce riscul de boli cardiovasculare
•    Incurajeaza pierderea in greutate si te ajuta sa iti mentii o greutate corporala considerata sănătoasă.

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.8ad06f0c155c635505ad3199081b0f26.jpg

73533049_1312466352290982_8435168056828755968_n.thumb.jpg.4fc9b445f13b4914d5b18f3778a76c78.jpg

sursa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Buna Dana, bun venit alaturi de noi 
    • Bună ziua! Mă numesc Dana, sunt din nord-vestul României. Vă urmăresc de mai mult timp pe Facebook și acum am decis să mă înscriu în forumul d-voastră.
    • Ingrediente: -200 gr făină de năut -60 gr fulgi de ovăz măcinați -10 gr semințe de in măcinate -10 gr semințe de dovleac și floarea soarelui,râșnite ..acestea sunt opționale ! -pătrunjel uscat -sare -usturoi pudră -semințe de susan (opțional ) -450 ml apă fierbinte dar nu clocotită Se amestecă totul și se lasă 15 minute la odihnă. Apoi se formează burgerii cu mâinile umede și se coc în tigaie antiaderenta sau la cuptor..în tigaie eu i am făcut câte 3 minute pe fiecare parte !
    • Ingrediente: -500 gr făină integrală -100 gr ulei de cocos (cantitate în stare solidă ) -1 linguriță bicarbonat -2 ouă -300 ml iaurt Se amestecă toate ingredientele și se frământă 5 minute (în cazul în care vi se pare puțin sfărâmicios,mai adăugați puțin iaurt ) Dăm coca la rece minim 2 ore (cea mai fragedă iese când sta peste noapte la frigider ) Întindem pe masa de lucru o foaie  nu prea groasă și tăiem în forme de triunghi pt a putea face Cornulețe ! Eu am umplut și cu rahat și cu smochine din dulceață (dulceață de smochine întregi )dar puteți face Cornulețe cu orice vă place ! Am copt cornulețele la 180 de grade pentru 25 de minute și le-am tăvălit(după răcire ) prin îndulcitor eritritol pe care l-am râșnit în râșnița de cafea!
    • multumesc, cedeti ca puteti sa-mi dati un sfat, cum sa fac sa nu mananc noaptea?
×
×
  • Create New...