Jump to content
  • Bun venit!

    Pentru a putea beneficia de toate funcţiile forumului, este necesar să vă înregistraţi un cont de membru. Pentru înregistrare aveţi nevoie doar de o adresă de email validă. Completaţi cu mare atenţie adresa dvs. de email, întrucât aceasta este necesară pentru validarea contului de membru.

Alimente aducătoare de energie ,cu putine calorii !


Monica Badea

Recommended Posts

Teoretic, orice aliment iti ofera energie, insa este important cat timp persista aceasta energie, dar si cu ce pret vine – in aceasta situatie, cu cate calorii.

In general, carbohidratii simpli sunt cei care ofera energie imediat, fiind digerati extrem de repede. Dezavantajul consta in faptul ca energia dispare la fel de repede si lasa o senzatie de extenuare dupa consum. Un alt dezavantaj ar fi acela ca alimentele care contin carbohidrati simpli au si un aport caloric foarte mare.

Printre sursele de carbohidrati simpli se numara si: dulciurile, painea alba, produsele de patiserie si sucurile.

Asadar, pentru a obtine energie de durata, fara sa iti sabotezi silueta, trebuie sa iti orientezi atentia catre alimente pe baza de carbohidrati complecsi, grasimi sanatoase si proteine. Alege alimente sanatoase si satioase, care sa iti ofere energia de care ai nevoie pe parcursul intregii zile.

Ce alimente sunt satioase, ofera energie din belsug si nu au multe calorii;

Ouale sunt alimente sarace din punct de vedere caloric, insa extrem de nutritive. Acestea ofera energia necesara pentru un inceput de zi, asa ca sunt recomandate la micul dejun. Un singur ou are 70 de calorii si aproximativ 6 grame de proteine. Acesta va potoli senzatia de foame si va mentine satietatea.

Carnea de pui este, de asemenea, foarte hranitoare si totodata are un aport caloric decent – in jur de 230 de calorii/ 100 grame. Un alt avantaj al carnii de pui este acela ca, spre deosebire de carnea de porc, de vita sau de miel, contine mai putine grasimi saturate.

Fasolea – o cantitate de 100 de grame de fasole nu depaseste 130 de calorii. Insa marele avantaj al acesteia consta in faptul ca este foarte satioasa si mentine nivelul de zahar din sange echilibrat – asta inseamna ca nivelul de energie al organismului va fi mentinut constant, nu va avea suisuri si coborasuri.

Semintele de chia – semintele de chia contin proteine, grasimi si fibre din belsug. Acestea mentin nivelul de zahar din sange echilibrat, insa nu au un aport caloric deloc mare.
Sardinele – nici sardinele nu au un aport caloric foarte mare, 100 de grame nedepasind 125 de calorii. Acestea sunt, insa, foarte hranitoare si sunt bogate in acizi grasi Omega 3, despre care se stie ca sunt benefici pentru sanatatea inimii.

Somonul salbatic – o alta sursa importanta de Omega 3 este si somonul. Introdu-l in dieta ta, intrucat este hranitor si nu are un aport caloric mare.

Bananele – aceste fructe contin glucoza din belsug, care ofera energie instantaneu. Bananele nu au deloc multe calorii (100 de grame de banane contin numai 89 de calorii), insa sunt foarte nutritive si mentin nivelul de zahar din sange echilibrat.

Iaurtul – sursa de proteine de calitate, iaurtul ofera energie pentru corp si creier si poate fi consumat fara teama de acumulare a kilogramelor in plus, intrucat nu are un aport caloric atat de mare. Se recomanda alegerea iaurturilor cu maximum 2% grasime, niciodata a celor cu 10% grasime.

Cafeaua – bineinteles ca nu avea cum sa lipseasca celebra cafea din topul alimentelor care ofera energie, insa cu un aport caloric redus. Important este sa nu adaugam zahar, siropuri, frisca sau lapte in cafea daca vrem ca aceasta sa ramana saraca in calorii. O ceasca de cafea neagra, amara, va oferi energie fara sa saboteze silueta.

Asadar, daca viitoare cand iti este foame si simti ca nu mai ai pic de energie, alege unul dintre alimentele de mai sus, mananca in liniste, fara sa te grabesti si imediat dupa masa fa putina miscare (o plimbare in aer liber e binevenita).

120973403_1688680311289510_1158931748021242008_n.jpg.9ef510168f642b798b8d989d0c00f48f.jpg

73533049_1312466352290982_8435168056828755968_n.thumb.jpg.5df965cbc4664c5331a20011b3ab9466.jpg
sursa

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Posts

    • Ingrediente:15 prune uscate ,1,praf de sare de lămâie,750-800 ml apă fierbinte ..avem nevoie și de un recipient cu capac !am pus in recipient 15 prune ,am adăugat apa fierbinte,am pus capacul și am lăsat să se răcească,apoi am amestecat cu o lingură și am adăugat un praf de sare de lămâie după care am pus la frigider (peste noapte )..a doua zi e bun de consumat ..un pahar de 250 ml înainte de mic dejun (și 5 prune ..după ce bem apa de prune vom mânca și 5 prune ..așadar pt fiecare 250 ml lichid vom consuma și 5 prune care s-au hidratat peste noapte )..consumați zilnic acest lichid ..balonarea dar și constipația vor dispărea !
    • Ingrediente: :2 banane bine coapte și zdrobite bine cu o furculița sau cu blenderul vertical,1 ou,50 ml apă ,200 gr făină de cocos sau fulgi de cocos măcinați bine ,esență ,2 linguri cu cacao (dacă mai necesită apă puteți adăuga puțin câte puțin până obțineți o coca groasă și sfărâmicioasă ..se lucrează puțin mai greu cu făină de cocos pt ca nu leagă perfect preparatul )..eu nu am adăugat îndulcitor dar dacă doriți să iasă mai dulci puteți să puneți 100 gr îndulcitor sau 1-2 linguri cu zahăr!Am amestecat toate ingredientele și am lăsat 15 minute la odihnă după care am format biscuiți mari dar subțiri (eu am lăsat marginile puțin crestate )!Am copt biscuiții la 180 gr pentru 20 de minute și după ce s-au răcit bine i-am uns cu puțină miere și am presărat deasupra fulgi de cocos!
    • Ingrediente:250 gr făină integrală,5 linguri ulei ,8 linguri apă minerală rece (merge și plată ),100 gr eritritol (îndulcitor),1 praf de copt (în funcție de făina folosită mai adăugați sau mai tăiați din apă ..în clip veți vedea cum trebuie să fie aluatul )Am pus rând pe rând toate ingredientele și se frământa 5 minute (azi nu am frământat de mâna așadar am lăsat 10 minute la viteza 2 la aparat -malaxor ).Am lăsat la odihnă coca apoi am întins o foaie subțire pe care am uns o umplutură de gem de prune și nucă măcinată (am pus la ochi ),am rulat foaia și am tăiat în bucăți potrivite pe care le-am pus în tavă pe hârtie de copt cu umplutura în sus !Am copt melcii la 180 gr pt 25 de minute!La răcire îi puteți unge cu miere sau puteți pudra cu îndulcitor praf !
    • Ingrediente:2 linguri zahăr pt caramelizat ,200 gr eritritol(am pus 50 gr de eritritol cu cele 2 linguri de zahăr la caramelizat ..eritritolul nu se caramelizeaza bine singur ,mai mult iese un sirop decât un caramel ,de aceea îl ajut cu puțin zahăr),5 ouă ,500 ml lapte ,1 praf de sare ,esență de vanilie! Am amestecat ingredientele,am ars zahărul și eritritolul și am “asamblat “ într-o tavă antiaderenta ! Am copt crema de zahăr pt 40 de minute la 180 gr (am pus tava cu cremă în tava aragazului în care era și apă ,deci un fel de bain marie )! Crema se taie doar rece !
    • Ingrediente:5 albușuri (am avut rămase de la o cremă ),1 ou întreg ,1 linguriță de sare ,6 linguri făină neagră am pus eu ,jumătate plic praf de copt (ar fi mers și întreg ,creștea mai mult),cozi de ceapă verde ,jumatate de ardei gras ,mărar ,condimente,2 linguri ulei ! Am bătut albușurile spuma cu un praf de sare apoi am adăugat restul ingredientelor amestecând ușor cu o lingură de lemn..am copt checul la 180 gr pt 35 de minute! L-am tăiat când s-a răcit bine !
×
×
  • Create New...